אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » בניית אתרים » סטטיסטיקה באתר אינטרנט – אנליטיקס (חלק ב למתקדמים)

סטטיסטיקה באתר אינטרנט – אנליטיקס (חלק ב למתקדמים)

מחבר המאמר: eran01
פורסם בקטגוריה: בניית אתרים
המאמר נקרא 362 פעמים
תאריך פרסום: 14.01.11
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


בהמשך למאמר הקודם עליו הרחבנו את היריעה על סוגי סטטיסטיקות באינטרנט, היתרונות והחסרונות, ונכנסנו בעובי הקורה בתכנת האנליטיקס אשר גוגל משתמשת כפי שניתן לראות במאמר כאן, אנו נרחיב יותר על סוגי הפונקציות הספציפיות שניתן להשתמש בהן באנליטיקס של גוגל ובצורת הפיענוח של המדדים הללו.

 

Benchmarket – גוגל ושאר מנועי חיפוש מקטלגים את האתרים שלנו לפי סוג אתר, ענף שבו האתר פועל, נשאלת השאלה איך גוגל יודע באיזה ענף האתר שלנו עובד? הרי לא אמרנו כלום ולא ציינו כלום, ובכן מנועי חיפוש משערים ומשערכים את אופי האתר והקיטלוג על פי התוכן הנמצא בו, הרי אם אנו למשל בנינו אתר העוסק בבניית אתרים אזי גוגל יסיק זאת מתוך התוכן. לשם מה גוגל עושה זאת? ובכן גוגל אוהב ללקט מידע באופן כללי, ובאופן יותר פרטני חלק מהמידע שהוא הוציא על האתרים הוא עושה שימוש חוזר בכך שמראה לנו את הביצועים של אתרים אחרים בענף שלנו. דבר שנותן לנו אינדיקציה של התעבורה של שאר האתרים העוסקים בבניית אתרים. על מנת שנפעיל את הפונקציה הזו ונוכל לעשות שימוש בגוגל, אנו ניאלץ לאפשר לגוגל לחלוק את המידע הסטטיסטי שלנו עם העולם.

 

New vs. returning – גולשים חדשים אל מול גולשים חוזרים, זוהי אינדיקציה הנותנת למנהל האתר מידע האם יש יותר גולשים חדשים ביחס לגולשים שחוזרים לאתר. לכל אתר ואתר יש מדדים ויעדים שונים ולכן לא ניתן לומר האם זה מידע שיכל לבשר מידע וודאי טוב או רע. יש אתרים שיעדיפו שיהיו מעט גולשים חדשים ביחס לוותיקים, ויש שיעדיפו ההיפך.

 

שפת האתר – אחת האינדיקציות של בעלי האתר במבחן התוצאה לדעת אל איזה פלח אנו פונים, אחד המדדים הראשיים הוא שפת האתר, שכן אם יוצא ש70 אחוז מהאתר רשום בשפה שאיננה מתאימה לפלח, אנו בבעיה, מדד זה מביא לנו פילוח מסוים של הדפים והשפה הכתובה בדפים הללו.

 

 

פילוח דפים – דף שבוא רואים את הפילוח דפים על פי מספר הצפיות הגדול ביותר, ניתן להבחין במספר הגולשים באופן כללי, גולשים באופן ייחודי, ואחוז הקפיצות של הגולשים מדפים אלו, כמו כן יש אפשרות לפילוח וצפייה במשתמשים שיצאו מדפים מסוימים אל מחוץ האתר, ומאיזה דפים הגולשים נכנסו לאתר (הקרויים גם כדפי נחיתה).

 

 

מילות חיפוש – מדד זה מתחלק ל משתנים שונים, מילת חיפוש הנגרמת כתוצאה מקידום אורגני, דהיינו קידום טבעי , והשני הינו קידום בתשלום. ניתן לפלח את מילות החיפוש האורגניות  בנפרד מהתשלום, וכך אנו רואים איך וכיצד מגיעים הגולשים לאתר שלנו ממנועי החיפוש או מהקידומים בתשלום בגוגל.

 

 

GOALS – אחת האפשרויות המתקדמות שיש לגוגל להציע לנו בתור חוקרי סטטיסטיקה מובהקים הוא הגדרת יעדים, הגדרה אשר תוביל אותנו לפילוח יותר מתאים ומותאם לאתר שלנו, אנו קובעים שאם הגולשים מגיעים לדף X אזי אנחנו הגענו ליעד, לכן ניתן להחליט דפים באתר כדפי יעד, סטטיסטית ניתן לצפות כמה משתמשים הגיעו ליעד והאם היעד הזה הושג, ניתן לקבוע מספר יעדים ולדרג את היעדים הללו.

 

 

דוח מותאם – בדומה להגדרת יעדים ניתן גם להגדיר לגוגל לשלוח אלינו דוח כל פרק זמן מסוים, אשר את טבע תוכן אנו קובעים מראש ומגדירים באופן כזה שנקבל מידע רצוי ולעניין על מנת שיתאים את הצרכים שלנו לביצועי האתר.



אודות מחבר המאמר:

רונן מתכנת עם נסיון של כ 12 שנים בחברת סייטנט בעמ



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר סטטיסטיקה באתר אינטרנט – אנליטיקס (חלק ב למתקדמים) תגובות למאמר סטטיסטיקה באתר אינטרנט – אנליטיקס (חלק ב למתקדמים)

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר סטטיסטיקה באתר אינטרנט – אנליטיקס (חלק ב למתקדמים). רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא בניית אתרים

אתרי מכירות – לקנות הכל מכל מקום בכל זמן
טיפים לבניית אתר - חלק א'
כיצד לבחור חברה לבניית אתרים
בניית אתרים ב HTML5
היתרונות בשימוש במערכת ניהול התוכן דרופל
היכרות עם יסודות המסחר האלקטרוני -basics E-commerce
10 סיבות לבחור במערכת מג'נטו לניהול החנות הווירטואלית שלכם!
האם המכונה שלך עובדת ?!
שיווק אתר מכירות באינטרנט
כיצד לגרום ללקוחות לקנות בחנות וירטואלית
בניית אתרים יצירת נוכחות באינטרנט
פורטל TOSTUDY נקודות חשובות בהקמת אתרים עסקיים
מג'נטו – המערכת שלכם לניהול החנות הווירטואלית שלכם
בניית אתר וורדפרס, בניית אתר בחינם
בניית אתרים בזול, הקמת אתר בחינם

הנך נמצא כאן: סטטיסטיקה באתר אינטרנט – אנליטיקס (חלק ב למתקדמים).

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.