מחבר המאמר: 1ladybeetle |
תמונות הן חלק חשוב מאוד באופטימיזציה של האתר. מחקרים שנעשו הראו שדפים שמכילים עזרים ויזואלים חוץ מהטקסט (לרוב תמונות) הן ידידותיות למשתמש והגולשים ברוב המקרים מעדיפים דפים עם תמונות מאשר רק טקסט.ככה שבמאמץ להציג למשתמשים שלהם את התוצאות הרלוונטיות ביותר מנועי החיפוש צריכים לתת תשומת לב לקשר בין התמונה לנושא ולביטוי שהוקלד בחיפוש. קורס שיווק באינטרנט מלמד את העניין ומקדמי אתרים מחוייבים להשקיע מאמץ ולהציג את התוצאות בצורה הידידותית ביותר למנועי חיפוש ולביטויים אותם הם מקדמים.
במאמר הקצר הזה ארצה להציג כמה דרכים בהם אפשר להשתמש בתמונות בשביל לקדם אתרים בצורה איכותית, האפשרויות מתחלקות ל2 קטגוריות -פרמטרים שנודעו כבעלי חשיבות באלגוריתם של גוגל ופרמטרים שאין לדעת אם הם בעלי חשיבות, אבל כדאי להתחשב בהם ברמה היותר תאורטית.
Alt-Text - טקסט חלופיזהו תג שמופיע בקוד התמונה ותפקידו להחליף את התמונה במקרה שהיא לא מופיעה מסיבה כלשהי למשל אם יש בעיה בדפדפן, בשרת או בכל מקום אחר שלא מאפשר למשתמש לראות את התמונה, הוא יראה את הטקסט החלופי, ה-Alt Text.הטקסט החלופי הוא לפי דעתי אחד הפרמטרים שיש להם השפעה גדולה מאוד בקביעת הרלוונטיות של תמונה למילת מפתח. הגיוני שהטקסט החלופי של התמונה יעביר את המסר של התמונה רק בעזרת טקסט, מנועי החיפוש חושבים ככה גם ויעניקו לתמונה משקל טקסטואלי דומה לזה שכתוב ב alt text.
File Name - שם הקובץהשם של קובץ התמונה הוא גם פרמטר המתאר את התמונה, אפשר להניח שמישהו שירצה להציג תמונה של תפוחים הוא יקרא לתמונה apples.jpg או משהו דומה.למרות זאת, הדבר הזה לא קורה לעיתים תכופות מדי בפועל ככה שאני חושב ששהחשיבות שלו פחותה מזה של הטקסט החלופי. אבל כדי שיהיה יתרון על שאר התחרים בקידום האתר על ביטוי מסויים, הייתי משתמש בכל מה שעומד לרשותי ואני בהחלט ממליץ להשתמש במילת המפתח בשם התמונה.
הטקסט מסביב לתמונהכשדף מציג לנו מידע מסויים ומחליט להוסיף תמונה בשביל ללהעביר את התוכן בצורה טובה יותר, סביר שמסביב לתמונה יהיה טקסט שהיא אמורה להעביר יותר טוב לגולש. הטקסט שמעל התמונה ומתחתיה יהיה רלוונטי למה התמונה עצמה אמורה להעביר וזאת גם ההתיחסות של מנועי החיפוש. מה שנותן לנו עוד דבר להתייחס אליו כשעושים אופטימיזציה לדף בבשביל לקדם אותו.
ניתוח הצבעים - Color Analysis.לעיתים נושא כלשהו מופיע בתיאום עם צבע מסויים, או קבוצת צבעים מסויימת. לגוגל כמו שאנו יודעים יש את הטכנולוגיה ללערוך ניתוח צבעים לתמונה נתונה מכיוון שהם נותנים לנו את האופציית חיפוש הזאת בחיפוש התמונות שלהם (Google Image Search). כלומר המסקנה היא שהם שושים שימוש בטכנולוגיה הזאת כדי להוסיף לציון הרלוונטיות של תמונה לביטוי חיפוש.
גודל הקובץ / סוג הקובץסוג הקובץ - יש הרבה שמועות שכאשר משתמשים בתמונות מסוג JPEG יש יתרון מסויים אצל מנועי החיפוש. אולי יש בזה הגיון מכיוון שתמונות PNG או GIF נוטות לפעמים להיות קשורות לעיצוב התבנית של האתר ולתמונות JPEG יש באמת יותר נטייה להיות קשורות לתוכן הדף.אני חושב שאלו רק שמועות ולא הייתי מטריח את עצמי עם שינוי סוגי הקבצי תמונות באתר שלי.
שאר התמונות בדףאם בדף אינטרנטי יש רעיון כלשהו, כנראה שהתמונות בו ידברו על אותו רעיון (אחלה בלוג שיווק באינטרנט שסקר את העניין). אם בדף יש כמות גדולה של תמונות ייתכן מאוד שהן קשורות אחת לשנייה במהות ובמה שהן אמורות להעביר לקורא. ככה שהאופטימיזציה של כל תמונה באתר יכולה להשפיע אחת על השנייה, יש להייחס לנקודה זו.
לסיכוםמאוד חבל לדעת שיש כל כך הרבה אנשים שלא לא עושים שימוש באופטימיזציית תמונות. ההשקעה היא קטנה והתמורה היא גדולה מאוד, מומלץ ביותר לעקוב אחרי ההמלצות שלי פה ועוד המלצות נוספות שתמצאו בכדי לשפר את מיקומי הדפים שלכם במנועי החיפוש.
אסף שרעבי, מומחה קידום אתרים
הנך נמצא כאן: אופטימיזציית תמונות למיקומים גבוהים בגוגל.
פרסם את מאמריך באתר! תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך. פרסם מאמר. |
4822 20199 239 |
כותבים מומחים מאמרים מקצועיים קטגוריות נושא |