אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!
מאמרים » צרכנות וקניות » רוצים ללכת לקניון? תשלמו

רוצים ללכת לקניון? תשלמו

מחבר המאמר:
פורסם בקטגוריה: צרכנות וקניות
המאמר נקרא 718 פעמים
תאריך פרסום:
גרסת הדפסה | 0 תגובות
פורסם באתר Circle: אתר מאמרים קהילתי



מי משלם את חווית הקניות של הצרכנים בישראל.

מאד נעים לנו ללכת לקניון, למרכולים הגדולים המשופעים בשפע רב, לרכוש את המוצרים המונחים על המדף בדרך מגרה שמעלה את מיצי הקיבה, להיענות לבן או בת הזוג ברכישה של מוצר לא מתוכנן או להיאנס ע"י הילדים המבקשים לנגוע ולקחת כול מוצר נחשק אל היד גם אם הם צריכים וגם עם לא. זאת היא חווית הקניות של האזרח/צרכן המערבי. והשאלה הנשאלת האם היום אנו יכולים להרשות לנו להפוך את מועדון הבילוי שלנו למסע של קניות ברחבי מתקן האשליות לו אנו קוראים קניון או מתחם קניות ובילוי.

 כ-יועץ עסקי אני יכול לתת דוגמא: החלטנו ללכת לראות סרט ב-אחת מרשתות אולמות הסרטים, בדרך, עד שהגענו לאולם הסרטים אנו עוברים בין דוכנים מגרים, מסעדות עם ריחות של מאפה, רואים מותג אוכל מוכר, או מותג אופנה נחשק. נעצרים, וברוב המקרים קונים...אבל תכננו ללכת לסרט! 

זה עולם האשליות של הרכישות שלנו ברחבי הקניון או מרכז הקניות, אפילו אם רק תכננו ללכת לראות סרט כזה או אחר. 

כ-יועץ עסקי רב שנים התובנה היא כי כך מחנכים אותנו, כך קם לו דור חדש הלא הוא "דור הקניונים" ובלי לשים לב אנו רוכשים 20% לצרכינו ו-80% לארון או לשימוש חד פעמי. 

פעם, זה לא היה כך, פעם אנשים קנו את מה שהיו צריכים, כי השפע בכול פינה לא היה קיים כלל ועיקר. האם הם לא חיו, האם הם לא בילו, האם הם לא הצליחו לחסוך, האם החיים שלהם היו פחות טובים מהבכי המריר שלנו כול תאריך שכרטיס האשראי מחויב בבנק ומגדיל את החובה בחשבוננו. 

יש כאלה מאתנו שהגדילו לעשות והחליטו לצאת למרכול הגדול עם רשימת קניות מסודרת. ומי שחושב שזה עובד טועה טעות מרה. כי אנשי השיווק במרכזים הגדולים יודעים לגרות את החושים שלנו במוצרים נוספים. כן הם יודעים טוב לעשות כך. 

כ-יועץ עסקי אני מקשיב בימים האחרונים למבצעים של המרכולים הגדולים בתחום הירקות והפירות. מציעים לנו שם ירקות ופירות בפחות משקל לקילו. אבל מי מאתנו יודע כי החקלאי מקבל על דלעת: 1.5 שח לקילו, על תפוח עץ 2.5 שח לקילו, על תות שדה 15 שח לקילו, על פומלה 2 שח לקילו, על פלפל צהוב 2 שח לקילו, על בננה 1.5 שח לקילו...ובכמה אנו רוכשים זאת בעונה וביום ללא מבצעים? אתם בטח יודעים או שלא כי אם הייתם יודעים לא הייתם רצים לקניונים ולמרכולים. 

בתקופה בו המשכורת נשחקת, ההוצאות למחייה מרקיעים שחקים, זה הזמן לסתום את האף, לאטום את האוזניים, לאכול לפני שיוצאים למרכול, ואת הקניות לעשות בשווקים הפתוחים המתקיימים בכול עיר בישראל מבלי לשלם על ההליכה במיזוג כאשר מכול מדף צועקים לנו המוצרים "קחו אותי". 

בארצות המערב הבינו האזרחים כי הקניון ומרכז הקניות זה לעשירים המופלגים ולא לציבור הרחב בו הוא מוצא עושה את קניותיו במרחבי השוק הפתוח והלא יקר בעליל. 

אנא היו צרכנים נבונים


אודות מחבר המאמר:

דורון עמית יועץ עסקי מזן חדש



דירוג המאמר: 1.0

תגובות למאמר רוצים ללכת לקניון? תשלמו תגובות למאמר רוצים ללכת לקניון? תשלמו

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר רוצים ללכת לקניון? תשלמו. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא צרכנות וקניות

יום הרווקים הסיני - גם בישראל חוגגים ונהנים ממבצעים
מה השירותים של חברת ניקיון
בלאק פריידי - כך תוכלו למצוא מבצעים טובים באתר ישראלי
שופינג איי אל - כך תוכלו להנות ממבצעים שווים במיוחד
4 טיפים לחיסכון בדיו
מה עלינו לדעת על מדי PH
What is an Autoclave?
סוגי מיקרוסקופים למעבדה
עיצוב פנים - יתרונות וחסרונות
שימושים של מדי טמפרטורה
What we need to know about an incubator
אתר קניות באינטרנט
אתר קניות באינטרנט
רעיונות נפלאים למתנות לפסח ב-2020
טיפים לרכישת מזרון זוגי אורטופדי מומלץ

הנך נמצא כאן: רוצים ללכת לקניון? תשלמו.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.