אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!
מאמרים » לימודים אקדמאיים » מבחן מתאם- מבנה המבחן

מבחן מתאם- מבנה המבחן

מחבר המאמר:
פורסם בקטגוריה: לימודים אקדמאיים
המאמר נקרא 1660 פעמים
תאריך פרסום:
גרסת הדפסה | 1 תגובות
פורסם באתר Circle: אתר מאמרים קהילתי



מבחן מתאם מורכב משני חלקים, אחד מהם נקרא טקסטים מדעיים.

בפרק הטקסטים יופיעו ארבעה קטעי קריאה באנגלית מתוך תחומי הפסיכולוגיה השונים.

בפרק זה קיימות 50 שאלות, והזמן המוקצב להן הוא כשלוש שעות. הטקסטים בפרק זה כתובים באנגלית, אולם השאלות המופיעות לאחר מכן הן בעיברית ויש לענות עליהן בעברית. מרבית השאלות הן שאלות רבות ברירה (אמריקאיות) ורק חלק קטן מהן הן שאלות פתוחות. חלק זה מהווה 70% מציון הבחינה.

קיימים שלושה סוגי שאלות:

שאלות הבנה-  שאלות הבודקות עד כמה הבנתם את הטקסט. חלק מהשאלות ממוקדות במידע ספציפי מתוך הטקסט וחלק ידרשו מכם אינטגרציה של חלקים נרחבים בטקסט.

שאלות מתודולוגיה- עוסקות בהבנת מהות המחקר, מערך המחקר, השימוש שנעשה במהלכו במכשירים סטטיסטיים, ניתוח תוצאות המחקר ועוד. בחלק מהשאלות יכול להיות ויופיעו גרפים או טבלאות אותם תידרשו לנתח.

שאלות ידע כללי- שאלות על נושאים המופיעים בטקסט אך הן אינן קשורות אליו באופן ישיר. הנושאים שתישאלו עליהם לקוחים מהתואר הראשון בפסיכולוגיה אותו כולכם עברתם: פסיכולוגיה של האישיות, פסיכולוגיה חברתית, פיזיולוגית, קוגנטיבית, אבנורמלית, התפתחותית, פסיכולוגיה של למידה ופסיכולוגיה של תפיסה.

לפניכם דוגמא מתוך טקסט :

The family of a child with an eating disorder may or may not demonstrate dysfunction after the child has recovered. Of *siblings raised in the same family, one may develop an eating disorder while another does not. The presence of recognised aetiological factors may not add up to the development of an eating disorder in all exposed individuals. Is it possible to establish the direction of causality, when complex intra-familial dynamics are at play with biological, psychological and other social factors? Or are families responding to - rather than generating - the symptoms of anorexia?

  1. מהמשפט: Of *siblings raised in the same family, one may develop an eating disorder while another does not,וממנו בלבד, ניתן להסיק כי: (פסקה II)

 

א.      להפרעות אכילה יש גם אטיולוגיה גנטית- ביולוגית.

ב.      להפרעות אכילה אין אטיולוגיה גנטית- ביולוגית.

ג.       להפרעות אכילה יש גם אטיולוגיה פסיכו-סביבתית.

ד.      להפרעות אכילה אין אטיולוגיה פסיכו- סביבתית.

ה.      אף תשובה אינה נכונה.

 

 


אודות מחבר המאמר:

הטיפים לקראת מבחן מתאם נכתבו באדיבות ביה"ס האמריקאי המקיים קורסי הכנה לקראת בינת מתאם.



דירוג המאמר: 0.0

תגובות למאמר מבחן מתאם- מבנה המבחן תגובות למאמר מבחן מתאם- מבנה המבחן

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר מבחן מתאם- מבנה המבחן. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא לימודים אקדמאיים

אוניברסיטה או מכללה. מה עדיף ?
איך לבחור כותב אקדמי
כלים לכתיבת סמינריון
טיפים לבחירת לימודים
כיצד לבחור תחום לימודים באוניברסיטאות?
מינהל עסקים לומדים לתואר ראשון או שני?
בחירת סטאז' בלימודי טיפול באמנות
מדעי המחשב - לעתיד מבטיח
אודות תואר ראשון בחינוך
כמה יעלה לימוד ייעוץ מס?
על לימודי הנדסת חומרים
איך נשמע לכם תואר שני בחינוך?
לימודי הנדסה ותעסוקה
צריכים לעשות השלמת בגרויות?
השלמת בגרויות מחירים וטיפים

הנך נמצא כאן: מבחן מתאם- מבנה המבחן.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.