אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » לימודים אקדמאיים » מה לומדים במגמה לניהול מידע וידע?

מה לומדים במגמה לניהול מידע וידע?

מחבר המאמר: shiloshavit
פורסם בקטגוריה: לימודים אקדמאיים
המאמר נקרא 687 פעמים
תאריך פרסום: 04.07.10
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


בשנים האחרונות ארגונים פרטיים וציבוריים מגלים מודעות לחשיבות של ניהול מידע וידע בתוך הארגון. השינוי בשיטות ניהול בארגונים רבים בעולם שם את עובדי הידע בעמדת מפתח בארגון. בעולמנו הטכנולוגי ידע מיתרגם להון כלכלי ולהון אינטלקטואלי בכמעט כל ארגון, ומעמיד אותו בנקודת יתרון על פני מתחריו בשוק.

כמענה לדרישה לניהול ידע יעיל המגיעה הן מהמגזר הציבורי והן מהמגזר הפרטי ובתגובה להתפתחות הטכנולוגית בתחום מערכות מידע התפתח תחום אקדמי חדש בשם ניהול מידע וידע.

מסגרת לימודים במגמת ניהול מידע וידע

לימודי ניהול מידע וידע נפרשים על פני שלוש וחצי שנים במתכונת של יום לימודים אחד בשבוע ומעניקים הכשרה ליישום גישות ניהוליות בתחום המידע והידע בגופים שונים. ניתן ללמוד רק ניהול מידע וידע ולקבל תעודת התמחות או לשלב לימודים גם באחת התכניות המקצועיות של המגמה המקנות תעודות מקצועיות בתחום ספציפי במגמה  כמו מידע וספרנות או מידענות.

למי מיועדת התוכנית לניהול מידע וידע?

לימודי ניהול מידע וידע מתאימים במיוחד לעובדים מהמגזר הציבורי והפרטי שהתנסו בעבודות שעוסקות במידע , במחלקות ידע של ארגונים, בספריות, ארכיונים ממשלתיים ועוד. התוכנית מתאימה גם למי שאינו בעל רקע בתחום אולם מעוניין להשתלב בתחום המתפתח של ניהול מידע וידע. לימודי ניהול מידע וידע מעניקים לסטודנטים גישות וכלים הדרושים לניהול משאבי מידע וידע.

מה בין ניהול מידע וניהול ידע?

ניהול מידע מתמקד בצורכי המידע של העובדים בארגון על מנת לספק להם את כל המידע הדרוש, לאתר מידע במשאבים שונים,  לארגן את המידע, לפתח תהליכי  עבודה עם מידע ולנהל את המידע שנאגר. ניהול ידע עוסק בידע של האנשים בארגון, הכולל  ידע אישי של העובדים,  תובנות, שיטות עבודה ייחודיות. הידע המצוי בארגון מהווה את ההון האינטלקטואלי של כל ארגון והוא בעל  משמעות כלכלית כבדת משקל.

תכני הלימוד במגמה לניהול מידע וידע

לימודי ניהול מידע וידע מחברים בין שתי סביבות המצויות בארגונים: סביבה אנושית וסביבה ממוחשבת. במהלך הלימודים רוכשים הסטודנטים הבנה לגבי סביבות עבודה שונות כמו ארגונים ממשלתיים, ארגונים רפואיים, מרכזי מידע וספריות באקדמיה ובמגזר הציבורי וכד', וכן גישות וכלים פרקטיים לניהול משאבי מידע וידע.

במהלך הלימודים הסטודנטים לומדים לעבוד עם מגוון של משאבי מידע ולאתר מקורות מידע מקצועיים ואיכותיים, דיגיטאליים ומודפסים, בתחומי דעת שונים - רפואה, מדע, עסקים ומקורות ממשלתיים.  בתום הלימודים הסטודנטים ידעו לתת מענה לצרכי המידע השונים של הארגון: כעובדי ידע הם ידעו לאתר מידע איכותי ורב-ערך ולהבחין בין עיקר ותפל. בוגרי המגמה ידעו לארגן ידע פנימי בארגון כמו חומר ארכיוני, פטנטים וכיו"ב במערכות ניהול מסודרות. אלה שומרות שהמידע החשוב יהיה נגיש ולא ילך לאיבוד בתוך שפע מקורות המידע הקיימים בתוך הארגון ומחוצו.

מי מלמד במגמה לניהול מידע וידע?

צוות ההוראה במגמה לניהול מידע וידע כולל מרצים וחוקרים בעלי ידע רחב וניסיון עשיר המגיעים מתחום ניהול הידע ומתחום ניהול המידע במגזר הפרטי והציבורי. חלק מן המרצים בעלי ניסיון רחב בתחום גם בחו"ל, והם חולקים עם הסטודנטים ידע אקדמי רחב וניסיון מעשי ומעניקים כלים כדי להיהפך למומחים בתחום: ניהול ידע,  ניהול ספריות, מידענות, אחזור מידע, שימוש בטכנולוגית מחשב מתקדמות ועוד.



אודות מחבר המאמר:

המאמר הזה נכתב על ידי איש של כישורים רבים וכותב בשביל הכיף הפרטי שלו.



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר מה לומדים במגמה לניהול מידע וידע? תגובות למאמר מה לומדים במגמה לניהול מידע וידע?

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר מה לומדים במגמה לניהול מידע וידע?. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא לימודים אקדמאיים

טיפים לבחירת לימודים
כיצד לבחור תחום לימודים באוניברסיטאות?
מינהל עסקים לומדים לתואר ראשון או שני?
בחירת סטאז' בלימודי טיפול באמנות
מדעי המחשב - לעתיד מבטיח
אודות תואר ראשון בחינוך
כמה יעלה לימוד ייעוץ מס?
על לימודי הנדסת חומרים
איך נשמע לכם תואר שני בחינוך?
לימודי הנדסה ותעסוקה
צריכים לעשות השלמת בגרויות?
השלמת בגרויות מחירים וטיפים
בונים עתיד עם לימודים
ללמוד הנדסת מערכות מידע
השלמת בגרות בגיאוגרפיה

הנך נמצא כאן: מה לומדים במגמה לניהול מידע וידע?.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.