אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!
מאמרים » תחבורה - כללי » על הפסים של רכבת ישראל

על הפסים של רכבת ישראל

מחבר המאמר:
פורסם בקטגוריה: תחבורה - כללי
המאמר נקרא 791 פעמים
תאריך פרסום:
גרסת הדפסה | 0 תגובות
פורסם באתר Circle: אתר מאמרים קהילתי



תחילת השימוש ברכבת ישראל

תשתית רכבת ישראל קשורה לשימוש ברכבות בארץ ישראל עוד טרם קום המדינה.מהנחת מסילת הרכבת לירושלים בסוף המאה ה-19 ועד שנת 1948 שהוחלט על הקמת חברת רכבת ישראל.הרכבות בישראל עברו תהפוכות הקשורות בשלוש שלפני קום המדינה:

  •   התקופה העותומאנית נוסדה רכבת העמק והונחה מסילת הרכבת לירושלים.
  •   תקופת מלחמת העולם הראשונה עם התקדמות הצבא הבריטי –ביצעו שינויים הבריטים והתורכים במסילות, השתמש ובחלק והרסו חלק.
  •   בתקופת המנדט הבריטי – שודרגו רוב הרכבות אך לרקע המשבר הכלכלי שהיה ב-1929 הרכבת איבדה מיכולותיה ושיפור התשתיות של   הכבישים, יותר מכוניות ואוטובוסים החליפו את השימוש ברכבת., בשנת 1948 הוקמה חברת רכבת ישראל שהשתלטה על הרכבת המנדטורית   שפעלה עד אז.

שימוש הרכבת עם קום המדינה

לאחר קום המדינה החלה רכבת ישראל את פעילותה, אז קום המדינה ועד היום נפתח לתנועה קו הרכבת הפרברית בין חיפה לקריית מוצקין,  נוספו לקו תחנות עד לנהריה, נפתחה לתנועה מסילת הרכבת דרומה שמגיעה מגיע עד חדרה. שנה לאחר קום המדינה נפתח המסלול בין חיפה לתל אביב, באותה שנה חודש גם הקו מת"א לירושלים.

הרכבת היוםרכבת ישראל מפעילה באופן שוטף מדי יום יותר משלוש מאות רכבות נוסעים ובהן עם יותר משלושים  מקומות ישיבה ישנם יותר מחמישים תחנות רכבות  המסיעות יותר משלושים מיליון נוסעים בשנה.על מסילות הרכבת נוסעות גם מאות רכבות  מסע מדי יום וכך הרכבות משנעות יותר מעשרים אלף טון משא בכל יום. חטיבת מטענים ברכבת ישראל נמנית על מובילי המטען הגדולים בארץ, חטיבה זו ומעניקה שירותי הובלת מטען בסטנדרטים בינלאומיים.נכון להיום החברה שמפעילה את הרכבות היא: רכבת ישראל בע"מ, החברה היא חברה ממשלתית המפעילה את התחבורה המסילתית בישראל. החברה עוסקת בשינוע נוסעים ומטען באמצעות רכבות ואחראית גם על הפעלת תחנות הנוסעים ותחנות טעינת משא וכן, על תכנון ופיתוח תשתיות הרכבת במדינה.

בטיחות ברכבתמכיוון שמרחק העצירה של הרכבת גדול מאוד. בנסיעה במהירות גבוהה מרחק העצירה עשוי להיות גדול מ- 1,000 מטר, הרכבת לא יכולה לשנות את נתיב נסיעתה, לכן יש להיזהר ולא להתקרב למסילת רכבת.הרכבת קרובה יותר ממה שנראה לעין, ולרוב כלל לא שומעים שהיא מתקרבת.

ליהנות מאטרקציות ברכבת הרכבת מציעה טיולים ברחבי ישראל : הרכבת מציעה מסלולים יומיים למקומות אליהם ניתן להגיע באמצעות רכבת ישראל. מסלולי הטיול הוכנו בשיתוף משרד התיירות.בנוסף ישנו מוזיאון הרכבת: מוזיאון הרכבת שבמתחם תחנת חיפה מזרח מציג אבני דרך בהתפתחות התחבורה המסילתית בארץ ישראל מאז ראשיתה.

רוצים לנסוע ברכבת?אתם יכולים לבדוק באתר רכבת ישראל , את מסלולי הנסיעה של רכבת ישראל או להתקשר למודיעין הרכבת על מנת לברר את הזמנים של הרכבות, כל תוכו לדעת את לוחות הזמנים של הרכבת , את טלפון של רכבת ישראל למצוא באתר.


אודות מחבר המאמר:

יעל, כותבת מאמרים וחיבורים בנושא שירותים בארץ הניתנים לציבור הרחב.



דירוג המאמר: 1.0

תגובות למאמר על הפסים של רכבת ישראל תגובות למאמר על הפסים של רכבת ישראל

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר על הפסים של רכבת ישראל. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא תחבורה - כללי

איך לדעת איזה רכב לבחור?
התקנת עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי
חוויית נסיעה שונה לחלוטין: הגיעה החברה הישראלית שתייצר רכב חשמלי
למה אתה צריך חברת גרירת אופנועים
ציפוי ננו לרכב מחיר - האם זה באמת יקר כמו שמספרים?
הפתרון המושלם עבור צרכי תחבורה
המדריך להשכרת רכבי קירור
עובדים בחיפה וגרים רחוק? הפתרון המושלם עבורכם
המידע השלם על המכון הרפואי לבטיחות בדרכים
נוסעים קבוע במונית - למה עדיף להזמין מתחנה קבועה?
איך מוכרים רכב לפירוק?
SUV של חברת פג'ו- מלך האריות..
SUV של חברת פג'ו מלך האריות
שכפול מפתח לרכב על ידי מנעולן מקצועי
רכישת רכב יד שניה מיבואן מורשה – כדי לקבל את ההחלטה הנכונה!

הנך נמצא כאן: על הפסים של רכבת ישראל.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.