אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » תחבורה - כללי » טיפול בלמים שגרתי

טיפול בלמים שגרתי

מחבר המאמר: יורומוטורס
פורסם בקטגוריה: תחבורה - כללי
המאמר נקרא 311 פעמים
תאריך פרסום: 06.10.10
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


דוגמה לנושא בו ישנה חוסר הבנה מצדם של בעלי רכבים מתוצרת מיצובישי, שרוצים להכניס את רכבם לטיפול שגרתי במוסך, הוא נושא הבלמים. חלקם סבור שהטיפול בבלמים הוא חלק משגרת הטיפולים, ולכן יש לבצעו בכל 15,000 או 30,000 ק"מ או במקום זאת, פעם בשנה. זוהי הנחה מוטעית, ומסיבה זו מובן למה הם מתפלאים או מופתעים בכל פעם שהם שומעים שהתיקון יעלה יותר משמעותית מהצעת המחיר אותה קיבלו כשהכניסו את הרכב לקבלת טיפול במוסך.הבלמים, או "הברקסים" בשמם הנפוץ יותר, הם חלק ממערכת שכוללת צינורות, נוזלים וחלקים נוספים ותפקידה לבלום את הרכב, ולהגדיל את הכוח שאנו מפעילים על דוושת הבלם. ברכבים מודרניים, מתוצרת מיצובישי ובכלל, קיימות מערכות נוספות (אלקטרוניות) שתורמות לשמירה על יציבות הרכב ועל בטיחות הנוסעים בו בזמן הבלימה, ומלבד זאת, מערכות ממוחשבות שמשתמשות במערכת הבלמים דווקא בזמן נסיעה, כדי לשמור על יציבותו של הרכב. כל המערכות הללו נבדקות באופן סדיר בזמן שהאוטו נמצא במוסך לשם טיפול שוטף, ונוזל הבלמים מוחלף כחלק מתכנית הטיפולים, ובצורה סדירה על פי הוראות היצרן.החלקים שאני רוצה להתמקד בהם הם דווקא אלה שיש להחליף אותם רק בגלל הבלאי שלהם. חלקים אלה נקראים "רפידות/דיסקיות בלם", והבלאי שלהם תלוי בצורה ישירה בכמה משתמשמים בהם. הבלמים יעילים אם הבלאי שלהם ברמה סבירה (בהנחה שמערכת הבלמים בכללותה תקינה), וכשעובי דופן הרפידות יורד ואחוז הבלאי שלהן מגיע ל 70-80, רצוי להחליפן. אפשר לראות בבירור את רמת הבלאי לאחר שמפרקים את הגלגלים של המכונית.ככל שהנהג ברכב לוחץ יותר על דוושת הבלם, הרפידות עובדות יותר, והבלאי שלהן מהיר יותר. משמעותו של הדבר היא שאם ננהג נכון יותר, נבלום פחות, ובכך נפחית את הבלאי של הדיסקיות. שמירת מרחק גדול מהמכונית שלפנינו, תמנע את הצורך להגיב על כל בלימה שמבצע אותו רכב. אם חייבים לבלום, {עדיףרצוי ללחוץ על הבלם לסירוגין ולהימנע מלחיצה אחת ממושכת. בעת נסיעה בירידה ארוכה, יש להשתדל שלא לבלום בלימות ארוכות, אלא לאפשר למנוע לבלום בכוחות עצמו. ברכב עם גיר אוטומטי ניתן לעשות זאת בבלימה אחת שמורידה את המהירות לזו הרצויה לנו. הגיר יוריד הילוך בהתאמה ולא יעלה אותו, עד שנאיץ. ברכב ידני, פשוט מאטים את הרכב ומורידים הילוך.הצורך בהחלפת רפידות הבילום מתעורר, כאמור, כשהן נעשות דקות. בדרך כלל ניתן לזהות זאת בהתבסס על רעש שמזכיר חיכוך מתכתי שיבקע מאזור הגלגלים הקדמיים או האחוריים. ברכב ששמטפלים בו באופן סדיר במוסך, ניתן לעלות על הבעיה בזמן בעת הבדיקה השגרתית כחלק מהטיפול או לפני הטסט השנתי. החלפת רפידות בלמים בלויות בזמן חשובה ביותר (בחלק מהרכבים הבלמים האחוריים נקראים "נעלי בלם", אבל כל מה שצוין כאן תקף גם לגביהן), אחרת עלול לקרות מצב שבו יעילות הבלמים תפגע, ועלולה לסכן חיים. רצוי להרכיב רפידות מקוריות בלבד, ולא להסתפק ברפידות חליפיות שמחירן נמוך באופן משמעותי, כיוון ויעילותן מוטל בספק בניגוד לאלה המקוריות, והבלאי שלהן מהיר הרבה יותר, כך שלרוב העלות הכספית המצטברת רק תהיה גבוהה יותר. מלבד זאת, הנסיעה עם רפידות חליפיות מלווה ברעשי לוואי.



אודות מחבר המאמר:

http://euromotors.co.il



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר טיפול בלמים שגרתי תגובות למאמר טיפול בלמים שגרתי

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר טיפול בלמים שגרתי. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא תחבורה - כללי

רכישת רכב יד שניה מיבואן מורשה – כדי לקבל את ההחלטה הנכונה!
מרצדס GLK250 - כל היתרונות
מדריך קצר לרכישת רכב יד שניה מיבואן מורשה
יונדאי i10 החדשה – כל הסיבות להצלחה
שימוש בטרמפים בצורה בטוחה בעידן הטכנולוגי
יבוא אישי - משמעויות של חוק רישוי שירותים לרכב
מנסה לתקן את הרכב שלך לבד?
צמיגים תקינים
איזה אושר-מנעולן לרכב
טויוטה ראב 4 - נהיגה מליגה אחרת
למה כדאי לרכוש יונדאי 30i ?
יונדאי ולוסטר
האם כדאי לרכוש חלקי חילוף מפירוק?
מידע אודות סוגי חלפים לרכב
שליחויות לעסקים – שירותי שליחויות

הנך נמצא כאן: טיפול בלמים שגרתי.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.