אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » תחבורה - כללי » מנועים לרכב ומערכות קירור

מנועים לרכב ומערכות קירור

מחבר המאמר: shilla
פורסם בקטגוריה: תחבורה - כללי
המאמר נקרא 405 פעמים
תאריך פרסום: 03.05.12
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


מנועים לרכב ומערכות קירור בנוזל - בלחץ

מנועים לרכב מצוידים במספר מערכות קירור, אשר הן אטומות ומצוידות במכסה הרדיאטור, בו נמצא שסתום ביטחון. על ידי סגירת צינור הבירוץ מונע מכסה הרדיאטור בעל השסתום הפסדי נוזל בעת פעולת מנוע תקינה. נוסף על כך נוצר לחץ במערכת, ונקודת הרתיחה של הנוזל עולה. לכן, המנוע יכול לפעול בטמפרטורות גבוהות יותר בלי שנוזל הקירור ירתח. מכסה הרדיאטור מכיל שני שסתומים, הסגורים כרגיל על־ידי קפיצים. השסתום הגדול הוא שסתום לחץ והשסתום הקטן הוא שסתום ריק. שסתום הלחץ משמש שסתום ביטחון, כדי לשחרר את הלחץ ולמנוע את עלייתו מעל גבול מסוים, שסתום הריק נפתח רק כאשר הלחץ במערכת הקירור יורד מתחת ללחץ האטמוספרי (כאשר המנוע מתקרר). הלחץ החיצוני, הגדול יותר, פותח אז את שסתום הריק, והאוויר נכנם למערכת דרך צינור הבירוץ.

מנועים לרכב ומיכל עיבוי הנוזל

אם המערכת מצוידת במיכל מיוחד לעיבוי הנוזל, נמצא המכסה בעל השסתומים על המיכל ולא על הרדיאטור, אשר סגור במכסה רגיל, מיכל מסוג זה חיוני באקלים חם ויבש. הנוזל מתפשט בחום ומתכווץ בקור, לכן משתנה מפלס המים ברדיאטור עם השתנות הטמפרטורה. תופעה זו נעשית בעיה, כאשר הטמפרטורה עולה יותר והנוזל הופך לקיטור. במקרה זה ההתפשטות גדולה במידה ניכרת ובעקבותיה יעלה הלחץ. מיכל העיבוי מאפשר לרדיאטור לשמור על קיבולו המלא במשך כל הזמן. המים או האדים עוברים מהרדיאטור בגלל התפשטות הנוזל או התפרצות אדי הקיטור דרך צינור מיוחד למיכל העיבוי. השסתומים במכסה מיכל העיבוי מווסתים את הלחץ במערכת, כפי שהוסבר בסעיף הקודם. מכסה הרדיאטור אוטם בפני מגע עם האטמוספרה, כך שהפתח היחידי לאטמוספרה הוא דרך השסתומים במכסה מיכל העיבוי. כשהנוזל מתקרר, נפחו קטן, והלחץ בחלקו העליון של הרדיאטור יורד עד למטה מהלחץ האטמוספירי. הלחץ במיכל העיבוי, שהוא גבוה מהאטמוספרה בשל המכסה והשסתומים בו, דוחף את הנוזל בחזרה אל הרדיאטור, וכך אפשר להשתמש בו שנית למחזור הקירור של מנועים לרכב.

מנועים לרכב ומערכת קירור באוויר

הנצילות התרמית של מנועים לרכב והספקם תלויים באופן ישיר בחום המנוע. בכל זאת, לטמפרטורת הפעולה גבוהה מדי של המנוע חסרונות רבים ועלולה לגרום לתקלות. הצתה מוקדמת, בלאי שסתומים ותקלות במצתים אלה רק דוגמות אחדות ממה שעלול לקרות במנוע, אם הטמפרטורות גבוהות מדי. חלק מחום הבעירה צריך לצאת באמצעות מערכת הקירור. המנוע הרדיאלי בנוי כך, שיצריך כמות שמן מסוימת לעזור לקירור. המנוע מקורר גם על ידי הדלק, הבא במגע עם חלקי המתכת של המנוע לפני הבעירה.



אודות מחבר המאמר:

קליבר 818 יבוא מנועים לרכב



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר מנועים לרכב ומערכות קירור תגובות למאמר מנועים לרכב ומערכות קירור

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר מנועים לרכב ומערכות קירור. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא תחבורה - כללי

רכישת רכב יד שניה מיבואן מורשה – כדי לקבל את ההחלטה הנכונה!
מרצדס GLK250 - כל היתרונות
מדריך קצר לרכישת רכב יד שניה מיבואן מורשה
יונדאי i10 החדשה – כל הסיבות להצלחה
שימוש בטרמפים בצורה בטוחה בעידן הטכנולוגי
יבוא אישי - משמעויות של חוק רישוי שירותים לרכב
מנסה לתקן את הרכב שלך לבד?
צמיגים תקינים
איזה אושר-מנעולן לרכב
טויוטה ראב 4 - נהיגה מליגה אחרת
למה כדאי לרכוש יונדאי 30i ?
יונדאי ולוסטר
האם כדאי לרכוש חלקי חילוף מפירוק?
מידע אודות סוגי חלפים לרכב
שליחויות לעסקים – שירותי שליחויות

הנך נמצא כאן: מנועים לרכב ומערכות קירור.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.