מניעת עייפות כרונית

אחת הסיבות העיקריות להתפתחותה של עייפות כרונית היא מחסור כרוני בשינה, אמנם לעיתים רחוקות מחסור בשינה עלול להגרם בשל מחסור בזמן לשינה אולם אם אתם לא חיילים ביחידה קרבית או רופאים בתחילת הקריירה הסיכוי שבאמת אין לכם מספיק זמן על מנת לישון הוא אפסי, הסיבה הנפוצה יותר למחסור בשינה היא פשוטה וכאובה למדיי, קושי להרדם בלילה. מי שחווה את החוויה הלא נעימה יודע בדיוק על מה מדובר. מתהפכים לימין, לשמאל ושוב לימין, מנסים לקרוא, לראות טלוויזיה או לגלוש באינטרנט. שום דבר לא עוזר. עד שמצליחים להרדם השעון המעורר מצלצל וכבר צריך להתחיל יום עבודה נוסף... אולם הבשורה הטובה עבור כל מי שסובל מעייפות כרונית כתוצאה מקושי להרדם בלילות היא שכיום הרפואה המודרנית מצויידת בכלים מעשיים שיכולים לצמצם ואף לבטל את הקושי להרדם. מה בדיוק ניתן לעשות על מנת לישון טוב יותר בלילה ובכך למנוע עייפות כרונית? כל התשובות בכתבה הבאה:

המנעו משתיית משקאות שמכילים קפאיין אחרי השעה שש בערב. הקופאין הוא חומר מעורר אשר משפיע על כל אדם בדרך אחרת, אנשים מסויימים יתקשו להרדם שעות ארוכות אחרי שישתו משקה שמכיל קופאין, גם אם בכמות קטנה יחסית. אחרי השעה שש בערב המנעו משתיית קפה, תה (שלמרות הדעה הרווחת עשוי להכיל קופאין ברמות שאינן נופלות מאילו שבקפה שחור), משקאות אנרגיה ואפילו משקאות מתוקים מסויימים.

בצעו פעילות גופנית מאומצת בשעות הערבהסביבה המודרנית מעמידה אותנו לעיתים קרובות במצבים שמנוגדים לאינסטינקטים הקדומים ביותר שלנו. כיום, עבודה קשה יכולה להתבצע תוך כדי ישיבה במשרד והגוף שאמור לנוע על מנת להתעייף אינו זוכה למנת התנועה היומית שלו. ריצה קלה, הליכה, אימון בחדר הכושר, משחק כדורסל או כדורגל וכל פעילות גופנית אחרת שתתבצע בשעות הערב תספק לגוף מנה הגונה של תנועה ועשוייה לגרום לעייפות קלה שתאפשר לכם להרדם בלילה בקלות ולהמנע מתופעת עייפות כרונית ביום המחר.

וכמוצא אחרון, שקלו שימוש בכדורי שינהיש מעט מאוד דברים טובים שאפשר לומר על כדורי שינה אולם היתרון הגדול ביותר שלהם הוא שהם מאפשרים לכל אדם שאין לו שום אופציה אחרת להרדם. הכדורים עשויים להיות ממכרים במקצת אולם שימוש מושכל ומפוקח בכדורי שינה עשוי לגרום למשתמש לישון "כמו תינוק" בלילה ולהמנע מהתופעות הלא נעימות של עייפות כרונית ביום המחר.


אודות מחבר המאמר

רונן צור