קידום אתרים בגוגל - המסע במדבר של גוגל - חלק 1

בכל מקרה כשאני פוגש לקוח חדש נוצר מצב בו אני מסביר משהו שלא הרבה מקדמי אתרים מסבירים (חלקם מחוסר הבנה כללית וחלקם מרצון) שכאשר מתחילים את התהליך של קידום אתרים בגוגל זה בדיוק כמו להתחיל מסע במדבר – מצפן בלבד וללא מפה, אנחנו מודעים לאיזה כיוון אנחנו רוצים להגיע אבל לא מודעים לנקודות הדרך שלנו ולא יודעים בכמה זמן מדובר למען הגעה לאותה חלקה מבוקשת – העמוד הראשון / מקום הראשון!

תחילת המסע שלנו

בדיוק כמו במסע אנחנו אמורים לקחת איתנו צידה / אוכל / שתייה לדרך, הצידה המיועדת לנו בתהליך קידום האתר שלנו הינו בניית מערך הקישורים בצורה הנכונה – כדלי מים שאנחנו היינו רוצים תמיד לצידנו כאשר אנחנו צמאים מהמסע וחייבים להניע את עצמינו בכדי להמשיך בכיוון הנכון. בדיוק כמו במסע של המדבר – באם נשתה את כל המים שיש לנו כבר מבעוד מועד יציאה לדרך אנחנו נמצא את עצמינו כמה ק"מ צמאים ו/או רעבים מאוד וללא אף טיפה לרוויה נוספת, לשם כך אנחנו מתזמנים לנו נכון את האוכל והשתייה למען מסע נעים ומאורגן.

כך בדיוק נצטרך לפעול בתהליך קידום האתר, באם נשיג לעצמינו את כל הקישורים החיצוניים / פנימיים שרק נוכל ברגע אחד – כמה דברים ייקרו (כמו שלרוב קורה באתרים חדשים) גוגל / מנועי החיפוש ייראו את תהליך הקידום שלנו כלא טבעי ו/או יתעלמו מהקישורים ו/או "יענישו", העונש שלנו במדבר הוא מן הסתם להיות ללא שתייה ולצאת מהפוקוס הרצוי ולאבד כיוון כלל. בעולם של קידום אתרים בגוגל אנחנו נשארים עם אתר חלש וללא כל כיוון (נכון לפחות) לעמוד הראשון בגלל בזבוז יקר של זמן ואיכות קישורים כבר מהשניה הראשונה במקום לשמר אותם להמשך המסע שלנו.

ניווט באמצעות נקודות דרך

כאשר אנחנו מתקדמים עם המסע שלנו בתהליך קידום אתרים בגוגל בצורה הטבעית אנחנו רואים כמה נקודות דרך שהינן מאוד ברורות וחיות, מיקומים חדשים / נוספים בתוצאות העמודים הראשונים של גוגל ומצבים שונים גם של "ריקוד גוגל" קל ומודרני (בגדול ריקוד גוגל הינו – שינוי מיקומים של האתרים שלנו מבין העמודים השונים למען בדיקת התנהגות הגולשים באתר ומציאת מיקום רלוונטי לביטוי המבוקש). בקרוב, החלק השני של קידום אתרים בגוגל – המסע במדבר.


אודות מחבר המאמר

מאמר זה נכתב ע"י כותב תכנים מקצועי מרשת אתרי אינדקס אתרים של 2LAZY2YPE