אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

זיהוי רובוטים במשחקים מרובי-משתתפים

מהו משחק מרובה-משתתפים?

משחק מרובה-משתתפים (הנכתב ע"י מתכנת פלאש למשל) הוא כל משחק בו משתתף יותר משחקן אחד בו-זמנית (לדוגמא: פוקר, שש בש ובינגו). אפשר לחלק משחקים מרובי-משתתפים לשתי קבוצות: הקבוצה הראשונה מכילה משחקים בהם משתתפים שני שחקנים בלבד (לדוגמא: שחמט, שש בש ודמקה) והקבוצה השנייה מכילה משחקים בהם משתתפת קבוצת שחקנים (לדוגמא: פוקר ובינגו). במשחקים מרובי-משתתפים כל שחקן משחק נגד שחקנים אחרים שמחוברים גם כן למשחק ולא נגד מחשב.

 

בעיית הרובוטים במשחקים מרובי-משתתפים

במשחקים מרובי-משתתפים בהם ניתן לשחק על כסף אמיתי (לדוגמא במשחק שש בש), קיים חשש אצל השחקנים שמא האתר בו הם משחקים מפעיל רובוטים שישחקו נגדם ויזכו בכספם. השחקן לא באמת יודע נגד מי הוא משחק, עקב האנונימיות הטבעית של האינטרנט. כל שחקן רואה רק את הכינוי של יריבו ולא יודע מה מסתתר אחריו - רובוט או שחקן לגיטימי.

איך לזהות רובוטים?

זיהוי רובוטים היא משימה לא קלה, במידה ואתר מסויים מפעיל רובוטים, הקושי בגילויים יהיה בהתאם לפרק הזמן שהושקע בפיתוחם. ככל שהרובוט יתנהג יותר כבן-אדם כך יהיה קשה יותר לזהותו.

מספר טכניקות לזיהוי רובוטים: - בדיקה האם כמות השחקנים במשחק מרובה-משתתפים תואמת למדד אלקסה של האתר (מדד הבודק את נפח פעילות הגולשים באתר מסויים), ככל שכמות השחקנים בו-זמנית באתר מסויים גבוהה יותר ומדד אלקסה לא תואם מבחינה יחסית לכמות זו כך גדל הסיכוי שהשחקנים במשחק הם רובוטים. - בדיקה האם השחקן היריב מתכתב בצ'אט ועונה לשאלות בצורה שהיא לא "תבניתית" - בדיקת תחלופת השחקנים המחוברים למשחק בו-זמנית והאם יש שחקנים שמחוברים 24/7 - בדיקה האם באתר המשחק מופיעים פרטיו האישיים של מי שזכה בסכום גבוה למשל לאחר זכייה בטורניר - בדיקה סטטיסטית של שחקנים, האם הם מתנהגים בדפוס מסויים כמו שהיה מצופה מרובוט וניסיון לזהות דפוס  


אודות מחבר המאמר

המאמר נכתב ע"י אלעד כהן - מתכנת פלאש בחברת GAME DEV LTD (גיימדב בע"מ) העוסקת בפיתוח אפליקציות לפייסבוק, פיתוח אפליקציות לאייפון ופיתוח משחקי מחשב.
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.