אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הסכם גירושין ומשמורת ילדים

תהליך הגירושין הוא ארוך ומתיש ועלול להוביל לחיכוכים  ומריבות. בדרך כלל מעורבים ילדים בתהליך ואז המצב קשה עוד יותר. על מנת להפוך את התהליך למהיר, יעיל ונטול חיכוכים, חובה לפנות אל עורך דין המתמחה בתחום של דיני משפחה. אחת הסוגיות העיקריות שיש להכריע בה בגירושין היא המשמורת על הילדים.

ההורים על פי חוק הם האפוטרופסיים על ילדיהם עד גיל 18 ובמקרה של גירושין יש להחליט   מי מבני הזוג ימשיך לגדלם. ברוב המקרים הילד נותר בחזקת אימו באופן אוטומטי במיוחד אם לא מלאו לו שש.   כשיש ויכוחים לגבי  מי יהיה המשמורן, ההורים יכולים בנפרד להגיש תביעה על משמורת בבית משפט לענייני משפחה או בבית דין רבני.

 קביעת המשמורת היא לפי טובת הילד. הרצון הוא להשאיר את הילד אצל ההורה המתאים ביותר לפי בדיקת   יציבות ההורה, מידת המעורבות של ההורה בחיי הילד, מסוגלות הורית ועוד. החלטת בית המשפט כוללת  גם את רצון הילד אם הוא מעל גיל עשר. לפני גיל זה ההנחה היא שהילד עדיין לא יכול לגבש עמדה נחרצת. בנוסף, בית המשפט בודק שלא מופעלים על הילד מניפולציות מצד אחד ההורים. פעמים רבות בית המשפט ממנה עובד סוציאלי שיספק לו חוות דעת  על הילד או שהשופט נפגש עימו לבד.  יש הבדל בין רצון הילד ועקרון טובת הילד שהוא בריאותו הנפשית והגופנית, הדודים והסבים של אחד הצדדים שהם דומיננטיים יותר בחיי הילד, גילו וצרכיו ההתפתחותיים של הילד ועוד. בית המשפט בודק לעומק את טובת הילד בזמן הנתון ובהמשך.

אם בית המשפט לא מצליח לקבוע לגבי משמורת הוא יכול לקבוע זאת על סמך ביצוע של מסוגלות הורית. ההורים והילדים עוברים בדיקות ואבחונים על ידי אנשי מקצוע כמו עובד סוציאלי לבדיקת הקשרים בין ההורה והילדים.  לאחר שהפסיכולוג ו/או העובד הסוציאלי מגישים לבית המשפט את התסקיר, ניתן  לחקור את המומחים בבית המשפט  ולהכריע בסוגיית המשמורת.

ההחלטה לגבי משמורת היא ניתנת לשינוי בהמשך בעיקר עקב שינויים בנסיבות או ברצון הילד. בית המשפט דואג לכך שיהיה קשר גם עם ההורה שאינו משמורן שלא תהיה הסתה כנגדו מצד ההורה המשמורן.  בית המשפט מתחשב בצורך של ההורה הלא משמורן להיות קרוב לילדיו ומעורב בחייהם. בית המשפט קובע את הזמנים בהם יתקיימו הסדרי ראייה ובן הזוג יבקר את ילדיו. תכיפות המפגשים היא בהתאם לגילאי הילד. לרוב הסדרי הראייה כוללים מפגשים של פעמיים בשבוע בשעות קבועות ובכל סוף שבוע שני. החגים מתחלקים לסירוגין ובחופשות המפגשים תכופים יותר.

במידה ואחד ההורים פונה לבית המשפט לשינוי הסדרי הראיה הוא צריך לספק הוכחות ופירוט. שינוי של משמורת קורה עקב מעבר דירה, מעבר של ההורה לחו"ל, אלימות של ההורה כלפי הילד, הפרה של הסדרי הראיה. כאשר הפניה מגובה בהוכחות יש פתח לשינוי של פסק הדין בנושא המשמורת.


אודות מחבר המאמר

http://www.adv-office.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.