אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עורך דין בתחום דיני תעבורה

באופן יומיומי מתבצעות עבירות תנועה שונות ברחבי הארץ. חלק מן העבירות קשורות לחוסר ציות לתמרורים שהחמור בהם הוא אי ציות לתמרור עצור ומתן זכות קדימה. ישנם מקרים שונים בהם אזרחים זקוקים לסיוע של עורכי דין העוסקים בדיני תעבורה. בין העבירות: נסיעה במהירות מופרזת, מעורבות בתאונת דרכים, נהיגה בשכרות, נהג המשוחח בנייד במהלך הנסיעה ועוד. עורך הדין מייצג את הנאשם במשפט תעבורה שהוא משפט פלילי.

מה תפקידו של עורך דין תעבורה?עורך הדין מלווה את הלקוח ומייעץ לו בכל שלב .  מומלץ לשכור עורך דין בשלב מוקדם כדי להימנע מטעויות. עורך הדין עוסק בתחומים כמו: מהירות מעל המותר על פי חוק, נהיגה תחת השפעת אלכוהול, פסילת רישיון הנהיגה, צבירת נקודות  במסגרת עבירות תנועה, נהיגה ללא ביטוח על הרכב, ועוד. עורך הדין יכול לגרום לביטול כתב האישום או להקלה  העונש. ישנם מקרים בהם עורך הדין  מגיע להסדר טיעון והנהג לא מגיע לבית משפט.

כיצד יכול עורך הדין לסייע לנהג ? ישנן דרכים רבות לסיוע משפטי בהתאם לסוג העבירה.

מהירות מעל המותר בחוק - לפי מצלמות לייזר ומכשור נוסף, ניתן לקבוע אם נהג נסע  מעל המהירות המותרת באזור בו נהג. עורך דין מנוסה ידע להביא את הנהג להקלה משמעותית בעונש ואפילו לזיכוי. עורך הדין בקיא  בחקיקה ויודע כיצד להוכיח חוסר אמינות של קביעת השוטרים והמכשור. על התביעה להוכיח את אמינות מדי המהירות ומפעיליהן.  קיימות עבירות שעבורן מקבל הנהג קנס בלבד ו/או נקודות. עבירות אחרות יכולות להיגמר בהעמדה לדין ואף במאסר. למשל, אם המהירות הייתה ארבעים קמ"ש מעל המותר.נהיגה תחת השפעת אלכוהול – הינה עבירה רצינית ביותר שהעונש המקסימאלי עבורה  הוא פסילת רישיון הנהיגה לתקופה של עד שנתיים. השוטר המאבחן כי הנהג שיכור דורש מהנהג לעבור בדיקת רמת האלכוהול בדם על ידי מכשיר מיוחד, "הינשוף" שמו.

ערעור על קנסות – אם הנהג קיבל קנס על עבירה שהוא חושב כי אינו אשם בה הוא זכאי לערער על הקנס תוך שלושה חודשים. בעזרת עורך דין לענייני תעבורה , הנהג יכול לקבל ייעוץ והכוונה כיצד להוכיח את צדקתו. יש לזכור שלא להודות לעולם בעבירה בפני שוטר וליצור קשר מיידי עם עורך הדין. קיימים  גם מקרים בהם שוטרים מתרשלים בעבודתם או מאשימים נהגים שלא בצדק. עורך דין רציני יכול להוכיח זאת בבית משפט ולזכות את הנאשם.

כיצד לבחור עורך דין טוב לדיני תעבורה?מומלץ לבחור עורך דין מנוסה ובעל מוניטין ולבקש המלצות של בני  משפחה וחברים. עורך דין מקצועי בקיא בדרכי הפעולה מול מערכת המשפט, המשטרה, ומשרד הרישוי. עורך דין מיומן מטפל בכל הנושאים הקשורים לעבירות תעבורה החל מעבירות קטנות ועד   לפסילות מנהליות. עורך הדין מסייע לנהג לאורך כל הדרך ויכול להביא להקלה בענישה ואף לזכותו .


אודות מחבר המאמר

http://traffic-law-il.com

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.