אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שיווק מקצועי באינטרנט במבט עליון

אנחנו שומעים את המושג הזה, שיווק באינטרנט, די הרבה בזמן האחרון. יש באז ענקי סביב העניין והוא מתפרס לכל כך הרבה תחומים שאי אפשר באמת להתמחות בו בצורה מושלמת. אף אפשר אך ורק להמתחות באחד מהאספקטים השונים שלו ולקבל דעה כללית על השאר. 

במאמר הקצר הזה אני אעשה הכל כדי לתת לכם את המושג המינימאלי של כל אחד מהאספקטים שהשיווק האינטרנטי אוחז בתוכו בשביל שתבינו בדיוק עם מה אתם מתעסקים ומה אופציות הבחירה שלכם.  

הקמת אתר אינטרנט

"בראשית ברא ה' את השמיים ואת האינטרנט, והקמת לך אתר והיה כי טוב". אנחנו חייבים אתר ייצוגי שלנו, אם זה לעצמו, לעסק או למותג כלשהו - האתר הוא הכרחי. ויש הרבה מאוד דברים שצריך לקחת בחשבון כשניגשים למשימת הקמת האתר. הוא צריך להיות אלגנטי, מעוצב ולהכיל את התוכן שקהל היעד שלכם מחפש. 

כשבפסקה למעלה אמרתי שהוא צריך להיות התכוונתי לטוב בצורה ספציפית, ספציפית לשוק היעד ולאנשים שאתה מנסה למכור להם (או שאר הדברים שאתה מנסה לגרום להם לעשות). כמו כל דבר שקשור לשיווק באינטרנט, אין דבר כזה נכון או לא נכון. יש נכון לקהל המסויים, מה שעושה את זה לחובבי ספורט אתגרי כנראה לא יעשה את אותו אפקט לסטודנטים שנה שנייה לפיזיקה.  

אז חשוב לפני שנוקטים את הצעד הזה (הקמת אתר) לבצע ניתוח שוק וקהל יעד רציני בשביל להבין למי בדיוק האתר מדבר ואת מי הוא מנסה לשכנע.  אוקיי, אז עשינו את מחקר השוק וקהל היעד שלנו, הסקנו את המסקנות שהיינו צריכים להסיק. ועכשיו ניישם אותם בעיצוב האתר, נעצב אתר שמתאים בדיוק לקהל היעד שלנו. (למשל, אתר שקהל היעד שלו הוא ילדים קטנים יהיה עם עיצוב קיטצ'י מאוד עם צבעים בוהקים, בעוד שאתר מקצועי שמנסה למכור מוצר לעורכי דין ומשפטנים יהיה מעוצב בצורה נקייה וטיפוגרפית - כמעט ללא צבעים חזקים בכלל)  

אופטימיזציה ושיווק במנועי חיפוש

אם משימת הקמת האתר התבצעה בהצלחה וקיבלנו תוצר איכותי, אנחנו במצב טוב. אבל עכשיו אנחנו צריכים את הדבר שהוא כמו אויר לאתרי אינטרנט. תנועה! בלי תנועה האתר מת, אין תנועה, אין מכירות, אין כסף, אין אתר.זהו גלגל החיים באינטרנט. והדרך הטובה ביותר (ללא עוררין) להכניס תנועה לאתר, היא דרך שיווק במנועי חיפוש. 

חייבים להבין את עיקרי הפעולה של קידום אתרים ולהביא את האתר שלך למצב שבו הוא הרלוונטי ביותר בעיני מנועי החיפוש לביטויים החמים ביותר בנישה שלך. בפיסת התוכן הקטנה הזאת אני לא אתיימר ללמד אתכם איך לקדם אתרים, בייחוד בגלל שעל הנושא אפשר לכתוב אלפי מאמרים ועדיין לא לסגור את כל הפינות.

אך אני ממליץ בחום למצוא מקומות איכותיים שיכולים כן ללמד אתכם את בסיסי המקצוע על מנת שתוכלו לבנות את דפי האינטרנט שלכם על הצד הטוב ביותר ותלמדו גם איך להפוך אותם לפופולריים יותר בעיני מנועי החיפוש בעזרת קישורים.  

כתיבת תוכן איכותי ומתחדש

אתר סטטי הוא מילה אחרת לאתר מת. אני לא מכיר מישהו שאוהב דפי אינטרנט שלא מעדכנים את עצמם ואני בטח לא מכיר מנוע חיפוש כזה. למען השם הטוב שלכם והרצון של הגולשים לחזור לאתר שלכם, תדאגו למלא את האתר בתכנים חדשים ומעניינים על בסיס קבוע. הרבה מקדמי אתרים משתמשים בטכניקה הזאת, ולרוב יוצרים בלוג בסאב-דומיין של האתר הראשי, איך אין שום בעיה גם לפתוח אותו בדומיין חדש.  

פעילות ברשתות חברתיות

שנות הרשתות החברתיות, עידנם בהחלט הגיע והוא לא הלך לשום מקום.. במשך שנים יש אך ורק עלייה בקרב הרשתות החברתיות והיא בתאוצה מתמדת, כבר ברגע זה הרשת החברתית "פייסבוק" הינה האתר הפופולרי ביותר באינטרנט אחרי מנוע החיפוש גוגל, שלפי שמועות אחרונות הוא גם עקף את גוגל בארצות הברית!

זוהי עובדה שאי אפשר להתעלם ממנה, ובדיוק כמו שאנחנו סומכים על קידום אתרים איכותי שיכניס לנו תנועה איכותית, אנחנו יכולים להטיל את אותו האמון גם על המדיה החברתית ולדעת שהן יתנו לנו את התנועה, אם נצליח לבצע קמפיין מוצלח במדיה החברתית הגדולה.  

הטריק הגדול הוא להרחיב את החברים והעוקבים ברשת החברתית לדף המייצג אותי בה ולהרחיב את המעגל עם אנשים שיש להם כמה שיותר פוטנציאל לקנות את המוצר, ואז להשתמש בתכנים, המאמרים, המדריכים וכל דבר אחר שהצלחתם לכתוב בנושא שמקדם את המוצר שלכם ולדחוף אותם בעזרת מעגלי החברים האיכותיים ברשתות החברתיות, זוהי הדרך הטובה ביותר שאני מכיר למשוך צומת לב חיובית למותג שלך ברשתות החברתיות.  

ולבסוף, כמו שאמרתי כל הדרך... בשביל להשתמש בשיווק האינטרנטי בצורה הטובה ביותר, חייבים לבצע את כל 4 השלבים שצויינו כאן. עיצוב ובניית אתר אינטרנט, קידום ושיווק בגוגל, יצירת תוכן עדכני, חדש ובעל ערך מוסף לגולש וניהול חשבונות עם נוכחות גבוהה במדיה החברתית.  

מקווה שעזרתי כמה שאפשר, תודה רבה על זמנכם.


אודות מחבר המאמר

רועי בן עמי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.