אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

האם אתם צריכים Wms או שאתם יכולים להסתפק במודול ניהול המלאי של מערכת ה- Erp שלכם?

יותר ויותר ארגונים, לא מסתפקים עוד במודול ניהול המלאי של מערכות ה- ERP שברשותם, ומשלבים מערכת WMS בניהול הפעילות הלוגיסטית שלהם. השאלה המרכזית היא "למה?" או במילים אחרות, מה יש במערכת WMS שאין במערכת סטנדרטית לניהול מלאי?

במאמר זה, בחרנו להציג בפניכם את רשימת היכולות המרכזיות של תוכנה לניהול מחסנים (WMS):

אופטימיזציה

מערכת ה- WMS מבצעת אופטימיזציה, למשאבים הפיסיים העומדים לרשות המערכת הלוגיסטית ובכך מביאה לחסכון בעלויות עבודה ובשטחי אחסון.

אוטומציה

מערכת ה- WMS עושה שימוש נרחב באמצעי דיווח ממוכנים כגון: מסופונים וברקודים, במקום בדיווחים ידניים ובכך משפרת את תהליכי העבודה הקיימים וחוסכות בטעויות אנוש:

תכנון

מערכת ה- WMS מייצרת עבור המחסנאים, תוכניות עבודה מיטביות, המאפשרות תכנון משאבים יעיל, ללא תלות בגורם האנושי. דוגמא לכך, הוא מנגנון השיבוצים, שיוצר משימות ליקוט כולל פיצול/איחוד ליקוט של הזמנות, ובניית סדר הליקוט במחסן. מנגנון מתוחכם זה, בא להחליף את דו"ח ההזמנות הפתוחות (הממויין לפי פריט או תאריך אספקה) שהיווה בסיס לליקוט בתוכנות ניהול המלאי המסורתיות.

ניהול, בקרה ומדדים

 

לסיכום, מערכת WMS היא מערכת מנחה להבדיל ממערכת מונחה, וככזו היא יודעת להנחות את המשתמש לבצע את תנועת המלאי הנכונה, בכמות נכונה, למקום הנכון ובזמן הנכון.

 


אודות מחבר המאמר

מנהלת היישום בחברת אשבל טכנולוגיות המתמחה בפיתוח, שיווק ויישום של מערכות Priority ו-ZOOM, תוכנות אינטגרטיביות לניהול ארגוני כולל WMS/ERP/CRM  בארץ ובעולם.

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.