אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לחסוך במיסים בעסקאות נדל"ן

כאשר מוכרים או קונים נכס יש מיסים רבים המעורבים בכך. התשלומים העיקריים כוללים: מס רכישה, מס שבח, מס מכירה ועוד. למיסים מתווספים תשלומים נוספים הכוללים היטל השבחה, דמי היוון, דמי הסכמה ועוד.  ריבוי המיסים מגיע לסכומים ניכרים וכדאי לחסוך בהוצאות על ידי ליווי של עורך דין. משרד עורכי דין מיומן ומשופשף  בעל התמחות בדיני מיסים ייעץ לכם ויכוון אתכם לחסכון משמעותי בתשלומי המס.

משרד עורכי דין יעניק לכם הסברים על תשלומי המס כמו: מס שבח –מס שנגבה עבור רווח ההון שצמח בעקבות מכירה של הנכס . את המס הזה משלם המוכר שהוא בעל הזכויות בנכס עקב בעלות, חכירה מעבר ל-25 שנים, הרשאה של מנהל מקרקעי ישראל ועוד. במקרה של מס שבח אפשר לקבל פטור ממס בהתאם לחוקים כגון:  -מכירה פעם בארבע שנים – אם   המוכר לא מכר נכס נוסף בפטור בארבע השנים שקדמו לתקופה של המכירה העכשווית   - דירת מגורים מזכה- דירת מגורים שבעליה מכרו את כל הזכויות שלהם בה  והגשת הפטור ממס הוגשה בזמן. תנאי נוסף הוא שהנכס לא יהיה מסחרי , דירה למטרת מגורים ולא למלאי של עסק.בעל נכס שהשכיר את דירתו לעסק או משרד לא יהיה זכאי לקבל פטור ממס רכישה וממס מכירה. -בעלות על דירה מגורים אחת – אם לבעל הנכס יש נכס בודד והוא לא מכר נכס נוסף במשך 18 חודשים    לפני כן.- ירושה – נכס שהועבר בירושה פטור ממס, אם המוכר הוא בן הזוג של המוריש, או אחד מצאצאיו . ההגבלה החלה על מקרה זה היא שאין למוריש הדירה דירות נוספות .- גירושין – אם אחד מבני הזוג מוכר לשני את הזכויות  על המקרקעין.

יש מקרים בהם כדאי לבעל הנכס לשלם מס שבח בעת מכירת הנכס.   לדוגמא : אדם המוכר נכס וזמן קצר לאחר מכן מוכר עוד נכס אם בעל הנכס ימצה את זכותו במכירה הראשונה בה מס השבח   היה נמוך יחסית, המוכר לא יוכל לנצלו שוב במכירת הנכס הנוסף בו תשלום המס גבוה יותר.זהו מקבץ של המקרים בהם אפשר לקבל פטור מהעברת מס שבח. האדם הפשוט אינו מכיר את המקרים האלה ולכן ייעוץשל עורך דין מומחה עשוי לחסוך לו הון.

מס מכירה – הוא מס המשולם על ידי בעל הנכס והוא מחושב על פי קבוע משווי המכירה.שהוא השווי של הזכות על המקרקעין הנמכר ביום המכירה.מס רכישה – הוא מס הנקבע לפי דרגות  מס אותו משלם הרוכש גם במקרה של מס רכישה יש אפשרות של מתן הקלות ופטורים. הפטורים מוענקים במקרים בהם:-דירה שנייה – הרוכש נכס שני מתחייב למכור את דירתו הראשונה בתוך שנה.- ירושה – לנכס שהועבר על ידי בן  משפחה ניתנות הקלות במס הרכישה.   אלו רק חלק מהמקרים וכדי להבין לעומק את הסוגיות חייבים לקבל ייעוץ משפטי.


אודות מחבר המאמר

rb-taxlaw.com

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.