אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איך להוריד במשקל ולהישאר רזה

גם אם נחישות, התמדה, דבקות במשימה, יכולת (נפשית) של ריצה למרחקים ארוכים וחזון הם חלק מתכונות האופי שלך, כאשר הדברים מגיעים לקרב על דיאטה, התמונה משתנה. בעולמנו המודרני של אכול וטוס הלאה לעניינים החשובים באמת, של חטוף ואכול, כאשר מנות האוכל המוגשות גדולות וגדלות יותר ויותר, שמירה על משקל תקין ובריא היא בעיה רצינית. על אלה נוספים שפע המזון המשווק ומוצע לנו באופנים מפתים ואגרסיביים, וכל אותם פטנטים של הרזיה ברגע שמפתים ומבלבלים אותנו.

היכולת להישאר רזה, לא לעלות במשקל ולשמור על דיאטה היא משימה שדורשת, בלשון המעטה, מלחמה, ממש מלחמת עולם- מלחמה שלך כוח הרצון שלך מול כל פיתויי העולם המודרני ואורחותיו.

ההצלחה לשמר משקל תקין גורמת לנו להראות טוב ולהרגיש טוב. שמירה על משקל תקין שומרת על בריאתנו ומבטיחה בריאות לאורך ימים. השמנה היא סיכון בריאותי: מחלות לב, סכרת ועוד. חלק מהוויית החיים טובים היא ההרגשה הטובה הנלווית אל משקל תקין, מה שמשפר גם הוא את מצב בריאותנו.

אל ייאוש, אם פתחת בדיאטה והיא כשלה, הצלחת בדיאטה וחזרת והשמנת או אם לא שמת לב ופתאום גלית שהחיים גרמו לך להעלות כמה קילוגרמים מיותרים. הרעיון הוא לאתר תכנית שעובדת ומתאימה לצרכי הגוף שלך ולצורת החיים שלך.

ראשית יש להבין את עקרונות ההרזיה ושמירה על משקל נכון: משקל גוף הוא תוצאה של איזונים. גופנו הוא סוג של מיכל ולכן משקל הגוף הוא מה שהגוף מכיל. זהו מאזן בין מה שאנחנו מכניסים לתוך גופנו לבין מה שאנחנו מוצאים מתוך גופנו, קרי שורפים אנרגיה. לכן אם אנחנו אוכלים יותר קלוריות מאשר הקלוריות שאנחנו שורפים- נשמין. מאידך, אם נאכל פחות קלוריות מהקלוריות שאנחנו שורפים- נרזה. כל התורה על רגל אחת: משקל= קלוריות שאכלנו- קלוריות ששרפנו.

אז אם כל כך פשוט למה כל כך קשה?

כדי לשרוף חצי קילו שומן נדרשות 3500 קלוריות. הפחתה של 500 קלוריות מתקציב דיאטה יומית במשך 7 ימים תביא לירידה של חצי קילו במשקל הגוף (המספרים אינם מדויקים ומתייחסים לצריכת מזון ודיאטה ממוצעת). במילים אחרות: כדי לרזות חצי קילו בשבוע יש לצרוך 3,500 קלוריות פחות מהצריכה שלך בשבוע שעבר.

קיימים אין סוף סוגי דיאטה. חלקן של הדיאטות הן בבחינת מקסמי שווא שאין בהן סיכוי אמיתי להצלחה. חלקן של הדיאטות מיועדות להרזיה אך לא ניתן להמשיך בהן לאורך זמן. כדי להצליח בדיאטה לאורך זמן יש לעשות שינוי מחשבתי ובמקום לחשוב על "דיאטה" שזוהי בעצם מילת קוד לקיצוב במזון, להחליף מהלך מחשבתי ולחווט מחדש את החשיבה בנושא- לעבור ולחשוב במונחים של שמירה על משקל הגוף.

אין זה אומר שצריך לאכול פחות. החוכמה היא שבמקום לאכול פחות יש לצרוך פחות קלוריות. וכן... עם הבחירות החכמות זאת מטרה שבהחלט ניתנת להשגה.

החוכמה היא לאכול מזונות דלים. הטריק הגדול הוא לבחור אוכל שניתן לצרוך בכמות גדולה מבלי שיהיה משמין, כלומר מזון דל קלוריות. רשימת המזונות דלי הקלוריות ארוכה ומוכרת- לדוגמא ירקות או חלק מהפירות (מלון כן, ענבים לא). מזונות שמכילים הרבה מים וסיבים תזונתיים ( 0 קלוריות).

מאחר וחלק נכבד מצריכת הקלוריות שלנו היא בגלל רעב מנטאלי ואכילה בעיניים ובאף (התאווה שבמזון הנאה, הניחוחי והמפתה) מומלץ על כן לקבוע כלל ברזל ובראשית הארוחה "להתמלא" במוצרי מזון דלי קלוריות כמו סלט ירקות (טיפ: היזהרו מהרוטב והמלח).

רעיונות נוספים לנישנושים דלי קלוריות- ממלאים אך אינם משמינים:בקבוק מים מינראליים או פחית סודה עם פרוסת לימון- 0 קלוריות (במקום פחית קולה 140 קלוריות- חסכון 140 קלוריות)תפוח עץ- 72 קלוריות (במקום פרוסת עוגה 300 קלוריות- חסכון של 228 קלוריות)קפה שחור או תה - 0 קלוריות (במקום קפה הפוך- 190 קלוריות. חסכון 190 קלוריות)ספל מלא תות שדה- 53 קלוריות 2 ספלים של פופ קורן ללא שמן - 60 קלוריותגזר- 80 קלוריותגלידה לייט (חצי כוס) 32 קלוריותגבינת קוטג' 0.5% (100 גרם) 66 קלוריות


אודות מחבר המאמר

טלי שחר היא מנהלת האתר מדריך הדיאטות והיא מומחית בנושאי דיאטה,קלוריות וכל השאר... טיפ: ממליצה בחום על התוכנית "תזונה נכונה בהתאמה אישית"- הדרך היעילה לשמירה והקפדה על מה וכמה אנחנו אוכלים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.