אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

יינות, משקאות חריפים ומה שבניהם

יינות – משקאות חריפים

 

משקאות חריפים בכלל וגם יינות בפרט נתפסים אצלנו הרבה פעמים כתרבות רעה. משקאות חריפים גורמים לאנשים להשתכר ולאבד את השליטה העצמית, ותופעה זו בעייתית במיוחד כשמופיעה אצל אנשים צעירים. יחד עם זאת, אם נתבונן בנושא זה של שתיית משקאות חריפים, נגלה שהבעיה איננה המשקאות החריפים, אלא אנשים ששותים לשוכרה.

עוד נטען כי משקאות חריפים גורמים לבעיות חריפות ביותר בכבד. לא נתווכח עם העובדה הזו, אך גם פה השאלה היא כמויות. מנגד ניתן גם לראות את ההשפעה החיובית של משקאות חריפים על גוף האדם, ועל כך נדבר במאמר זה.

 

קודם כל, חשוב שתכירו שביינות ישנם נוגדי חמצון המסייעים בשמירה על כלי הדם ועל הלב עצמו. מרבית נוגדי החמצון הללו נמצאים בקליפת הענבים, ולכן היין הבריא יותר הוא היין האדום משום שהייצור שלו מערב את קליפות הענבים. היין הלבן אינו מכיל קליפות במהלך ייצורו, ולכן אינו מכיל סגולות רפואיות שיפעלו על הלב ועל כלי הדם.

 

עובדה מעניינת נוספת היא שמחקרים גילו שיין מכיל מרכיבים המעכבים גידולים סרטניים ואף הורסים אותם. יתרה מזאת, היינות מסייעים לתרופות נגד סרטן להילחם במחלה, ויש להם השפעות כמו לחומרים כימותרפיים בהתייחס לתאים החולים.

מרכיבים הנמצאים ביינות אדומים נוגדים היווצרות של רדיקאלים חופשיים, והמשמעות היא הגנה טובה יותר על החניכיים, על המוח ועל הכליות. יתרה מזאת, מחקרים בריטיים טוענים שהתנזרות משתיית יינות במהלך ההיריון איננה נכונה וששתיית יינות אדומים בכמות מוגבלת יכולה דווקא להיטיב עם התינוק, במיוחד בהיבט של התנהגות רגועה יותר.

 

יינות מכילים חומרים מעכבי זקנה, ולכן הם יכולים לתרום לעיכוב תהליכי הזדקנות. אם נתייחס לנתון זה בצירוף של עיכוב תהליכים סרטניים ושמירה על כלי הדם, נקבל תמונה אופטימית ביותר: שותי היין חיים יותר שנים ונהנים מאיכות חיים גבוהה יותר בשל בריאותם החזקה יותר.

תשימו לב שבדרך כלל מקובל במיוחד לשתות יינות אדומים עם מאכלי בשר דשנים או עם גבינות שמנות מאוד. מאכלים אלו מתאפיינים בכך שמכילים כמות רבה של כולסטרול, ואילו היין האדום מוכר כמנטרל את הנזקים שנגרמים מכולסטרול. אנו רואים כאן התאמה בין יינות לבין מאכלים והתאמה זו היא מעבר להתחשבות בטעם אלא מתמקדת גם בטובתו ובבריאותו של גופנו.

 

כשאומרים לנו את המילה "משקאות חריפים" יכולות לעלות לנו בראש שתי תמונות שונות לחלוטין. האחת מתמקדת בבני נוער ששותים עד אובדן חושים וחושפים עצמם לסכנות. אלו הן כל אותן תמונות המוכרות לנו מפרסומות ותוכניות טלוויזיה. מצד שני, המילה "יינות" יכולה להעלות בדמיוננו תמונה של כוס אלגנטית המוחזקת על ידי אדם לבוש בטוקסידו יוקרתי. יינות הם מוצר שנימצא איתנו שנים רבות ויש לו לא מעט סגולות רפואיות, במיוחד כשמתייחסים ליין אדום. מה שקובע את הגבול בין השיק שביינות לבין תופעות נוראיות כמו אלכוהוליזם זה הכמויות. אפשר וצריך לצרוך יינות, אך בכמות מוגבלת.


אודות מחבר המאמר

אורי ג

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.