אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ללמוד ייעוץ השקעות

בין המקצועות הפופולאריים כיום בשוק הוא המקצוע יועץ השקעות. אנשים רבים זקוקים לייעוץ היכן להשקיע את כספם. בשוק המסובך ורב התנודות כיום בלתי ניתן להשקיע באופן עצמאי בלי ידע מקצועי. על מנת לעבוד בתור יועץ השקעות יש ללמוד לקראת בחינות הרשות לני"ע ולאחר מכן לעבור התמחות ייעוץ השקעות ואפשר לשלב גם  ניהול תיקים,   הם הדרך להשתלב בתחום הפורח של שוק ההון. לימודי התחום מעניקים ליועץ ידע מעשי להבנת שוקי ההון וניהול השקעות בצורה נכונה.

למי מיועד קורס ייעוץ השקעות ? לימודי ייעוץ השקעות מיועדים עבור יועצים פיננסיים הרוצים לקבל רישיון לייעוץ השקעות ואף לנהל תיקים של לקוחות. הקורס מתאים גם למגוון  אקדמאים מתחום  מנהל עסקים, ניהול ועוד, הרוצים לעשות הסבה ליועצים.

היכן לומדים ייעוץ השקעות? ניתן ללמוד את ייעוץ השקעות במכללות שונות, בבתי ספר ללימודי תעודה של אוניברסיטאות ברחבי הארץ.

מה לומדים בקורס?התכנים תלויים במוסדות ובמסלולים השונים. הלימודים מכינים את הסטודנטים לקבלת  רישיון בתחום ובחינות הרשות. בשלב הראשון מתקיימת ההכנה למבחני כלכלה, מימון, חשבונאות וסטטיסטיקה. בעלי תואר אקדמי באחד ממקצועות אלה ומקצועות נוספים כמו: מנהל עסקים, ביטוח לא צריכים ללמוד את הקורסים הללו. מקצוע חובה שאין בו פטור הוא אתיקה ודיני ניירות ערך.הלימודים כוללים נושאים כמו:   דיני חברות, היכרות עם נכסים פיננסיים, שיטות של מסחר, ניהול סיכונים ועוד.השלב השני הוא שלב הבחינות המקצועיות הכוללות ניתוח של ניירות ערך ומוצרים כלכליים וניהול תיקים עבור מי שמעוניין להיות בעל רישיון לניהול תיקים.השלב האחרון הוא שלב  ההכשרה שנמשך שישה חודשים ליועץ השקעות ותשעה חודשים למנהל תיקים. שלב זה חייב להתנהל אצל מנהל תיקים מורשה. יש לציין כי סטודנט שלא עובר את שלב א' של בחינות היסוד לא יוכל להמשיך לבחינות המקצועיות בשלב ב'. בנוסף, מותר להתחיל את תקופת ההתמחות שעוברים את החלק הראשון, במקביל אל הבחינות המקצועיות ובכך לקצר זמן.

איך מתנהלת ההרשמה לבחינות? נרשמים ישירות מול הרשות לני"ע . ההרשמה עולה כסף.  אפשר לגשת לבחינות במאי ובנובמבר מדי שנה.

איך לבחור מקום ללמוד ייעוץ השקעות? רצוי ללמוד במקום בעל מוניטין וניסיון , בו מלמדים מורים איכותיים ובעל ידע. חשוב שמקום הלימודים יעניק הכשרה איכותית לבחינות וכדאי לבדוק כמה אנשים שלמדו במקום הצליחו במבחנים. מומלץ ללמוד במקום שיש לו קשרים בעולם הפיננסישיכול לעזור לבוגריו למצוא מקומות טובים לשלב ההתמחות ולעבודה עצמה עם הוצאת הרישיון. המוסד צריך לתת תעודה של יועץ השקעות של הרשות לניירות ערך. בחירת המוסד כוללת שיקולים של גמישות המערכת, שעות הקורסים, הגישה למוסד וכדומה.


אודות מחבר המאמר

http://good-money-investment.com

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.