אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חיזוק מבנים - תמ"א 38

 

נהוג לחשוב שבטון הוא אחד החומרים העמידים והחזקים ביותר, ושמבנים העשויים בטון עמידים בפני כל פגע. אולם למעשה בטון הוא חומר שיכול להתפורר, וללא אמצעי חיזוק מתאימים (כמו למשל שלד מברזל) הבטון יתפורר ולא יעמוד בעומסים כבדים ובמיוחד ברעידות אדמה. בדיוק בגלל סיבה זו ביצוע פעולות חיזוק מבנים הוא חיוני מאין כמוהו.

ישנם מבנים שזקוקים לחיזוק מבנים בגלל בנייה לקויה או כשלים הנדסיים, וישנם מבנים שזקוקים לחיזוק מבנים פשוט בגלל שהם ישנים. בעבר לא היו תקנות בנייה מחמירות כמו אלו הקיימות כיום, ולכן ישנם בניינים רבים שאינם עומדים בתקנות הדרושות לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. בדיוק עבור מבנים אלו התקבלה תמ"א 38 – תוכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים.

תמ"א 38 נועדה לעודד חיזוק מבנים עבור בניינים שנבנו לפני ינואר 1980. לאור העובדה שכל המומחים חוזים רעידת אדמה גדולה בישראל, הגיעו לכדי הכרה שבניינים ישנים רבים לא יעמדו ברעידת אדמה גדולה ויקרסו על יושביהם. למרות שבניינים אלו עשויים מבטון, ללא פעולות חיזוק מתאימות, בטון זה לא יעמוד בעומס שייווצר עליו בעת רעש אדמה, יתפורר ויקרוס. חיזוק מבנים כולל ביצוע מגוון פעולות: סגירת קומה מפולשת (קומה על עמודים), הזרקת חומר אפוקסי לאיחוי סדקים שנפערו בבטון, שימוש ביריעות פחמן או יריעות סיבי זכוכית ועוד.

חשוב לזכור שלא רק בנייני מגורים זקוקים לפעולות חיזוק מבנים. גם מבנים ציבוריים, מרכזים מסחריים, מוסדות, מפעלים, גשרים ומבנים אחרים שעשויים מבטון זקוקים לעבודות חיזוק, כיוון שכל אחד מהם נמצא בסכנת קריסה והתפוררות. חיזוק מבנים נדרש לא רק לשם התגוננות מפני רעידת אדמה, אלא כאמצעי בטיחות חיוני עבור יושבי המבנה. מבנה שלא נבנה בהתאם לתקנים או לתוכנית ההנדסית הוא מבנה בעל כשלי בטיחות. כשלים אלו מסכנים את יושבי המבנה בכל רגע ורגע, ולא רק במקרה של רעידת אדמה. לכן גם עבור מקרים אלו חשוב לבצע חיזוק מבנים.

אולם לא משנה מהן הסיבות בגינן החלטתם לבצע חיזוק מבנים, הדבר החשוב ביותר הוא לבחור בחברה מקצועית ומנוסה בתחום חיזוק המבנים. חברת קרבוטק בע"מ הינה חברה המתמחה בביצוע חיזוק מבנים, כמו גם בעבודות בטון נוספות, כגון: פילוס רצפות, בטון מוחלק, ציפויים אפוקסיים, תפרים בין מבנים ועוד. הודות לניסיון העשיר ורב השנים שצברה החברה, כמו גם לצוות המקצועי והמיומן, יש באפשרותה לספק מענה מקצועי ויעיל לכל לקוח ולכן בעיה בתחום הבניין. ההקפדה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר של איכות היא שהעניקה לחברה את המוניטין המכובד כחברה המובילה בתחום חיזוק המבנים. הצוות המקצועי של קרבוטק ישמח להעניק גם לכם ייעוץ מקצועי ולבצע עבורכם עבודות חיזוק מבנים שיבטיחו את חוסנו ועמידותו של המבנה שלכם גם בשעת רעידת אדמה גדולה.


אודות מחבר המאמר

יאיר, חברת עבודות בטון

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.