אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיול משפחתי בחיק טבע

באיזור הירדן, צפונית לכנרת ישנם אתרים שונים של שייט קייקים. לפני תחילת השיט כדאי להימרח בקרם הגנה ולהצטייד בכובע ומים. לפני היציאה לשייט המטיילים צריכים לנקוט בכל אמצעי הזהירות הנדרשים: חובה לחגור חגורת הצלה במשך השיט כולו, אסור לרדת מהקייק במהלך השייט, צריך להימנע מחיכוך עם עצים בגדות הנהר או עצמים מתחת למים, צריך להיזהר מהתהפכות הקייק או התנגשות בקייק אחר וכדאי לנעול סנדל סגור או נעל במהלך השייט.

שייט קייקים למשפחות הוא במסלול רגוע המתאים לבני 3 ומעלה. לאורך המסלול מלווים את השייטים מדריכים מקצועיים שמלווים את המטיילים. המשפחה מתחלקת לקייקים כשהמבוגרים עם הקטנים - וההרפתקה מתחילה. מתחילים לשוט במורד נהר הירדן ונכנסים לעולם אחר של צמחייה סבוכה, פינות סתר קסומות, בעלי חיים אופיניים,  מים צלולים, שקט ושלווה. הילדים נהנים מהשייט לאורך הנהר וממגע המים הצלולים והקרירים. בחלק מהמסלולים השייט מסתיים במפל גדול שהוא שיא השייט.

עבור משפחות עם ילדים גדולים קיימים מסלולים ארוכים ומאתגרים הכוללים קטעי שייט מהירים יותר. למשפחות עם ילדים קטנים יש מסלול מקוצר ורגוע יותר וכמו כן יש מסלול שייט המיועד לפעוטות בני 2-5 שנים.

שייט קייקים הוא חוויה מיוחדת ממנה נהנים ההורים והילדים כאחד. שייט משפחתי נמשך הוא שעה ויותר. עיקר הפעילות היא בקיץ הלוהט בו השייט מהווה בילוי קריר ומוצל. לאחר סיום המסלול מסיעים את השייטים באוטובוסים ממוזגים בחזרה אל אתר הקייקים. באתרי הקייקים יש מלתחות, שירותים, בתי קפה, מסעדות איכותיות ושלל פעילויות מהנות לכל המשפחה. בחלק מאתרי הקייקים ניתן אף לערוך קמפינג. האתרים המסודרים כוללים משטחי דשא גדולים, שפע של צל, שולחנות לפיקניק וכל מה שצריך לשהיה מהנה בטבע.

שילוב קמפינג עם קייקים ואטרקציות נוספות בצפון, יוצר חוויה נהדרת לילדים. בילוי בטבע מוציא את הילדים מהישיבה  מול המחשבים והטלוויזיה, מעודד אותם לפעילות ספורטיבית והם לומדים להכיר צמחייה ובעלי חיים. הילדים נהנים לישון תחת כיפת השמיים, מן המרחבים ומהשינוי באווירה.

את השייט ניתן לשלב עם פעילויות נוספות, ובחלק מן האתרים מציעים כרטיסים המשלבים כמה אטרקציות. קיים היצע גדול של פעילויות בצפון כמו טיולי טרקטורונים, רכיבה על סוסים, קטיף דובדבנים, פארק מים, פינות חי, מרכזי מבקרים ועוד. טיולים של משפחות בצפון יכולים לכלול ביקור שמורות טבע ושהייה במקורות מים טבעיים.


אודות מחבר המאמר

קייק נהרות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.