אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לרוץ ולשמור על הרגליים

 

יש הרבה סוגים של מכורים לספורט. האדרנלין, הזיעה, האתגר ותחושת ההישג לאחר כיבוש עוד פסגה ועוד יעד – סיבות אלה ואחרות שולחות את הגלדיאטורים המודרניים אל שבילי העפר, אל מסלולי האופניים, אל חדר הכושר או הבריכה או אל כל זירה אחרת. יש אנשים שאוהבים רכיבה על אופניים, אחרים נהנים מדחיקת משקולות, אבל עבורי הריצה היא הטירוף האישי.

 

היופי שבריצה נובע, בין השאר מן הפשטות שבה. אלו הפוקדים את חדרי הכושר זקוקים למשקלות שונות, שחיינים זקוקים לבריכה או לים, רוכבי אופניים זקוקים לאופניים מתאימות, שמחיריהן יכול להאמיר עד לעשרות אלפי שקלים. אבל לא כך הריצה. בשביל לרוץ כל שדרוש הוא זוג נעליים טובות ובגדים נוחים. כל השאר הוא בעיקר קישוט. בסופו של דבר, זה רק אני והדרך הנפרשת למרגלותיי.

 

למרות זאת, כאשר עוסקים בריצה, גם באופן חובבני, לאורך זמן, ישנם דברים חשובים אשר יכולים להקל באופן משמעותי על הריצה, ואף להגן מפני פציעות. למעשה, רבות מן התאונות ומן הפציעות הפוקדות ספורטאים חובבים נובעות מציוד לא מתאים. בכל הנוגע לריצה, מדרסים הינם פריט חיוני וחשוב מאין כמוהו. מדובר בהוצאה לא מבוטלת, אך ראשית, אין להשוות בין עלות מדרסים לבין עלותו של ציוד לענפי ספורט אחרים, כגון רכיבה על אופניים או גלישה, למשל. שנית, כפי שלא ניתן להעלות על הדעת לרכב על אופניים לאורך זמן ללא צמיגי גלגלים תקינים ומבלי להתאים את האופניים לרוכב, כך לא ניתן לרוץ ללא מדרסים המותאמים למבנה כף הרגל באופן אישי.

 

הזעזועים הנגרמים לרגליים כתוצאה מריצה הוציאו לענף זה שם רע, אך למעשה, אין הבדל בין ריצה ובין ענפי ספורט אחרים – צריך פשוט להיזהר ולהיערך בהתאם, ולהגן על הגוף בחוכמה. ריצה בנעליים שאינן מתאימות או ריצה ללא מדרסים יכולה להביא לשחיקה מוגברת של מפרק כף הרגל או של הברכיים ולהביא לנזקים מצטברים ובסוף לפציעות.

 

תפקידן של נעלי הריצה הוא לשכך את הזעזוע של פגיעת כף הרגל באדמה ולשמור בכך על הרץ. אך מכיוון שלכל אחד מבנה כף רגל ייחודי, בעוד שנעליים מיוצרות בפס ייצור המוני, נעלי ריצה לעולם אינן מתאימות במדויק לכולם. זה המקום בו המדרסים נכנסים לתמונה. תפקידם של המדרסים הוא להשלים את הנעל ולגשר על הפער שבין מבנה הנעל למבנה כף הרגל ולסייע לתמיכה בכף הרגל. מסיבה זו, לא די במדרסים הפשוטים שניתן לרכוש בחנויות שונות, כגון חנויות מחנאות. אין תחליף לקרסול; אין מחיר לברכיים. כל מי שרץ ומתחיל לחוש בכאבים, מומלץ לו לפנות למכון אורתופדי ולהזמין מדרסים בהתאמה אישית.

 

במכון אורטופדי יבחנו את ויאבחנו את כפות הרגליים שלכם ויכינו עבורכם מדרסים המיוצרים במיוחד עבור כפות הרגליים שלכם, תוך מתן תמיכה לכל כף רגל בדיוק באופן ובמידה הדרושים לה. הדבר דומה למשקפיים אותן יש להתאים לכל אדם ואף לכל עין. באמצעות מדרסים איכותיים המיוצרים על ידי מכון אורטופדי מורשה, וכמובן באמצעות אימון חכם ואחראי, הכולל חימום, ריצה שקולה ומתוכננת היטב ומתיחות בסיום, הופכת הריצה לחוויה שאין כמותה ולתחביב שיכול ללוות אדם ולשמור על בריאותו לאורך שנים ארוכות.

 

יש להדגיש שכמו כל דבר אחר וכמו הנעליים, גם למדרסים יש אורך חיים, לאחריו יש להחליפם באחרים. אורך החיים של המדרסים מושפע על ידי מידת העומס והשחיקה בהם עליהם לעמוד. רצים מקצועיים ורצים סמי-מקצועיים יכולים לשחוק מדרסים בתוך כארבעה חודשים. עבור רצים ממוצעים יכולים המדרסים להחזיק מעמד זמן רב יותר. בכל מקרה, יש להיות קשובים למצב הנעל, מצב המדרס ושלום הרגליים. הנעל כבר אינה תומכת? המדרסים שחוקים ומעוכים? מתחילים לחוש כאבים במהלך הריצה או לאחריה? יכול להיות שהגיע הזמן לרוץ למכון אורתופדי ולהזמין כבר את המדרסים הבאים.

 

ריצה נעימה!


אודות מחבר המאמר

עוז בן נתן, חובב ריצה ואורטופדיה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.