אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תואר ראשון – עכשיו כשסוף סוף החלטת..

תואר ראשון – עכשיו כשסוף סוף החלטת..

לימודים

סוף סוף הבנת שההורים כנראה צדקו, ואין מנוס – לימודים זה ההמשך הטבעי של מסלול החיים שלך. אבל למרות ההתנגדות הטבעית של חלקנו, לימודים היום זה ממש לא לימודים כמו של פעם. המקצועות הם רבים יותר כך שאתה יכול לבחור את הנושא המתאים בדיוק לך, התארים מגוונים יותר, לימודים יותר מקצועיים ופחות תיאורטיים ומוסדות הלימוד מתעניינים יותר ויותר בכל סטודנט. המגוון הוא ענק, התנאים משתנים, ולך, הסטודנט/ית לעתיד נשאר רק לבחור מסלול לימודים.

תואר ראשון

הצעד הראשון המתחיל את תהליך הכניסה לעולם האקדמי הוא לימודי תואר ראשון. תואר ראשון ניתן ללמוד בכל המקצועות כאשר מספר השנים משתנה בהתאם לתחום לימודים בו בחרת , אך לרוב באופן כללי  הוא נע סביב 3 שנים ללימודי מדעי החברה, מדעים כלליים, וארבע שנים ללימודי הנדסה למיניהם. תואר ראשון כיום הוא תנאי הכרחי למרבית המשרות ובעצם לעיתים אף אינו מספיק ויש צורך גם בתואר שני, בהתאם לתחום העיסוק. אין ספק כי תואר שני הוא יתרון, אך תואר ראשון הוא הסף המינימאלי שצריך לעבודות רבות.

תואר שני

תואר שני ,אם כן, הינו לימודי המשך אשר יכולים להיות קשורים לתחום הלימוד בתואר הראשון. עם זאת , רבים הם המקרים בהם בוגרי תואר ראשון בוחרים ללמוד תואר שני בתחום שונה המתאים יותר לעיסוק הנוכחי שלהם. לדוגמה, בוגרי תואר ראשון בתקשורת שבחרו לעשות תואר שני במדעי המדינה, וכו'. המצב נוצר מהצורך בהתמחות מסוימת, התמקצעות בתחומים ובנישות השונות של כל עיסוק, ולכן תואר שני הינו פתח רחב לעולם שלם של מקצועות ועיסוקים. רבים בוחרים להרחיב ידיעותיהם באופן כללי על ידי תואר שני, לאו דווקא על מנת להשיג עבודה אלא פשוט על מנת ללמוד עוד ולהרחיב אופקים.

ואם אתם עדיין לא יודעים מה תרצו ללמוד או מה מתאים לכם יותר תמיד תוכלו ללכת לפגישות יעוץ

ואולי כך תוכלו לגלות מה באמת אתם רוצים ללמוד ולעבוד בו בעתיד, כי בכל זאת לעשות תואר ראשון ושני במקצוע מסוים לוקח זמן לכן חשוב שתהיו בטוחים במקצוע שבחרתם .


אודות מחבר המאמר

המאמר נכתב ע"י חברת קופירייטינג פלוס

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.