אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

צעדים ראשונים בהקמת אקווריום

הקמת אקווריום וגידול דגי נוי הופכים בשנים האחרונות לעניין שכיח ואט אט חוזרים להיות טרנד אופנתי כמו שהיו בעבר. האקווריומים מהווים חלק חשוב בעיצוב הבית (או המשרד) ופעמים רבות ניתן להם מעמד של כבוד במרכז הסלון או בחדר ההמתנה של המשרד. אקווריום בשונה מתמונה פשוטה, מכיל בעלי חיים ומהווה יצירת אמנות אינטראקטיבית בעלת מערכת חיים שלמה המורכבת מדגים, חיות מים שונות, צמחי אקווריום ועוד.

בניית אקווריום

ההחלטה הראשונה בעת בניית אקווריום היא סוג המים שיהיו בו. סוג המים יקבע בסופו של דבר אילו דגים וצמחים יוכלו לחיות באקווריום ופעמים רבות עלולים לייקר או להוזיל את עלויות תחזוקת האקווריום, כאשר מים מתוקים מהווים את סוג האקווריומים הפשוטים יותר (ועל פי רוב זולים יותר) ואקווריומים בעלי מים מלוחים נחשבים למורכבים ויקרים יותר.

ציוד לאקווריומים

קיים מגוון רחב של ציוד בסיסי לגידול דגים למכירה בכל חנות חיות, אך חנויות מסוימות מספקות מבחר רחב יותר של ציוד ומתאימות גם למגדלי דגים מקצועיים. להלן הציוד השכיח ביותר באקווריום:

1.      אקווריום (המיכל עצמו) מיוצר כיום משני חומרים עיקריים: פלסטיק או זכוכית, כאשר הזכוכית נחשבת לעמידה יותר ועל כן איכותית יותר.

2.      הצמחייה גם היא מהווה חלק משמעותי בעיצוב ומראהו של כל אקווריום. קיימים צמחים מפלסטיק וצמחים טבעיים שונים למים מתוקים או מלוחים.

3.      מצע – המצע פעמים רבות יהיה סוג מסוים של אבנים כמו טוף, חלוקי נחל או חצץ, כמו כן לעיתים ניתן לראות צדפים המשמשים כמצע. למצע חלק חשוב בעיצוב האקווריום.

4.      מערכות אקווריום לסינון, אוורור וחימום – שלושת המערכות הללו נבחרות לפי סוג  של אקווריום, גודלו ומערכת האקלים שאנו מנסים ליצור בו. ניתן למצוא דגמים פשוטים או מתקדמים מאוד לכל אחת מהמערכות.

5.      תאורה – אנשים רבים בוחרים להטמיע גופי תאורה במכסים של אקווריומים, כאשר התאורה הנפוצה ביותר היא תאורת פלורוסנט. תאורה פלורוסנט פולטת חום במידה זניחה ולא משפיעה על טמפרטורת המים כמו סוגי תאורה אחרים (כמו מנורות להט).


אודות מחבר המאמר

yaeloosh

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.