אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עגלות נגררים למגוון שימושים

 

כשאנו שומעים את המונח "נגררים" עולה מיד בראש המחשבה על אותם קרוונים ענקיים המיועדים לנופש, הפופולאריים בעיקר בארצות הברית ובקנדה. אלו הם מעין בתי נופש ניידים, המתחברים בוו חיבור לרכב, ומאפשרים ללון באתרי קמפינג בלי לוותר על ההנאות של מגורים בבית. אולם נגררים או עגלות נגררים הם עולם ומלואו, והם משמשים לצרכים רבים ושונים כל כך זה מזה. קרוונים נגררים כבר הולכים ונעלמים מהנוף (שכן כיום החליפו רכבים משולבי קרוון בילד-אין את אותן עגלות נגררים), אך נגררים אחרים לא איבדו כהוא זה את פופולאריותם. להיפך – כיום יש להם שימושים חדשים ומבוקשים לא פחות.

 

נגררים מכל הסוגים

 

מהם נגררים בעצם? מדובר במתקן המצויד בגלגלים, המתחבר לרכב באמצעות וו גרירה מיוחד, ונגרר אחרי הרכב הנוסע. לרוב צורתם של נגררים היא כשל עגלה, ועל כן השם הנרדף להם הוא עגלות נגררים. אולם ישנם נגררים רבים ושונים, לאו דווקא בצורה כזו או אחרת. האופציות השונות לסחיבה ולשינוע שאותם נגררים מציעים למשתמש הפכו אותם למבוקשים לא רק בקרב בעלי מקצועות שונים לצורכי עבודה, אלא גם במגזר הפרטי.

 

נגררים אהובים במיוחד במגזר הפרטי הם עגלות נגררים מיוחדות המיועדות לצורכי נופש. אין מדובר בסוג של קרוונים, כי אם נגררים קטנים המעוצבים באופן מיוחד לסחיבת אופנוע ים, טרקטורונים או סירת מנוע (תלוי בסוג נגרר). באופן זה ניתן לרכוש אופנוע ים ולשנע אותו בקלות בכל גיחה אל החוף, ובכך לחסוך עלויות השכרה מצטברות. נגררים מעין אלו פופולאריים מאוד בחו"ל באזורי אגמים (מקנדה ועד ניו זילנד). בנוסף, ישנן עגלות נגררים לציוד קמפינג ולצורכי נופש נוספים.

 

עגלות נגררים אחרות משמשות בעלי מקצוע המעוניינים לשנע את ציוד העבודה שלהם ממקום למקום באופן קבוע, לצורך מתן שירותים במקומות שונים בעיר ואף בארץ כולה. אלו יהיו לרוב נגררים בצורת קופסה סגורה ואטומה. ישנם מקצועות שבהם נגררים הם מקום העבודה עצמו – שכן כיום ישנן עגלות נגררים מיוחדות המעוצבות כקיוסק על גלגלים, מעין גזלן בגרסה הנגררת.

 

ישנם אף נגררים מיוחדים עבור שינוע והסעת בעלי חיים כגון סוסים. אלו נגררים הפתוחים באופן חלקי, כדי לאפשר לבעלי החיים לנשום.

 

אך לא כל עגלות נגררים עשויות קופסה המכילה תכולה כלשהי. בשנים האחרונות ישנה תופעה חדשה שצצה מפעם לפעם בכבישים – לרכב מוצמד נגרר שהינו למעשה לוח על גלגלים, ללא עומק. הוא אינו מיועד לסחיבה, כי אם לפרסום. משני צדי הלוח מופיעות פרסומות, כאשר אותם נגררים מאפשרים להסיע אותה בכל רחוב ובכל עיר בהם חפצים לפרסם את אותו מוצר או שירות. כמו כן, בעלי מקצוע רבים שברשותם נגררים רגילים, המשמשים לשינוע ציוד, טרחו והטביעו פרסומת על צדי הנגרר. כך הם זוכים ליהנות מאותן עגלות נגררים כפליים – פעם לצורכי תעבורה ופעם לצורכי פרסום.

 

 


אודות מחבר המאמר

יאיר צור, עגלות נגררים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.