אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תשתיות תקשורת למשרד

 

השוק העסקי משתנה ללא הרף, ועימו משתנים גם הצרכים הלוגיסטיים של עסקים וחברות, בכלל, והצרכים הטכנולוגיים שלהם, בפרט. גם סוג השירות אליו הורגל ציבור הצרכנים במאה ה-21 שונה בעליל מן השירות שהיה נהוג בשנים עברו. על מנת לעמוד בתחרות בשוק כיום, עסקים וחברות זקוקים לכלים ולאמצעים הדרושים לתפעול חלק של המערכת הפנים ארגונית ובוודאי שנכון הדבר לגבי התפקוד בין הארגון ובין קהל לקוחותיו ולקוחותיו הפוטנציאליים.

 

ככלל, ניתן לחלק בגדול תשתיות תקשורת לעסקים ולחברות לשתי קבוצות: אלקטרוניקה לשימוש פנים ארגוני ואלקטרוניקה לשימוש חוץ ארגוני. במסגרת תשתית האלקטרוניקה הפנים ארגונית, נכלל ציוד אלקטרוני כגון: מערכות הגברת קול ואינטרקום, מערכות מחשוב ומולטימדיה, מערכות בקרת כניסה ובקרת חניונים, מערכות אבטחה, מערכות בקרת שומרים, מערכות גילוי אש ועוד.

 

במסגרת האלקטרוניקה החוץ ארגונית, נכלל ציוד אלקטרוני כגון: תשתיות מחשוב ורשתות מחשבים (אשר יכולים להיות לשימוש פנימי וחיצוני כאחד), מערכות תקשורת, כגון טלפונים חכמים, מרכזיות ועוד. כדי לאפשר ערוץ תקשורת פתוח וזמין דרושות תשתיות תקשורת המקובלות כיום, ומעבר להיקף פעילות עסקית מסוימת, לא ניתן עוד להסתפק במערכות תקשורת ישנות.

בזכות ההתקדמות הטכנולוגית הרבה שחלה בענף של תשתיות תקשורת, מחיריהם של מרכזיות וטלפונים משוכללים לעמדות חכמות צנח פלאים. מנגד ובמגמה הפוכה למגמה במחירים, המגוון של דגמי מרכזיות וטלפונים גדל משמעותית, וכיום ניתן למצוא מרכזיות בעלות יכולות המתאימות לארגונים בכל גודל, וכמובן טלפונים חכמים המתאימים למרכזיות אלו ויכולים לנצל את הפוטנציאל אותו הן מציעות עד תום.

המרכזיות מאפשרות לעסק לנתב שיחות בנוחות מקסימלית, לספק ללקוחות מענה דיגיטלי 24 שעות ביממה, כך שהם יכולים לזכות למענה גם מחוץ לשעות הפעילות של העסק או כאשר הקווים תפוסים, וכמובן לנהל מספר קווים בו זמנית. יכולות אלה הן הכרחיות, בייחוד עבור עסקים וארגונים שחלק גדול מפעילותם כרוך בעבודה עם לקוחות.

ללקוח המודרני אין סבלנות להמתין זמן רב בטלפון וודאי שלא לקבל צליל תפוס או ממתינה, ולעתים זמן ההמתנה למענה הוא אשר מכריע בדבר מי העסק עימו יבחר הלקוח לבוא בהתקשרות. כמו כן, טלפונים ומרכזיות חכמים מאפשרים לנהל שיחות פנים ארגוניות בנפרד משיחות חוץ ארגוניות ומאפשרות בכך חיסכון משמעותי בזמן, בכסף וביעילות העבודה.

ככל שהמרכזיות והטלפונים נעשים חכמים, משוכללים ומורכבים יותר, כך גובר הצורך בפנייה לבעלי מקצוע לשם התאמת תשתית התקשורת והאלקטרוניקה המתאימה ביותר ולשם התקנתה על הצד הטוב ביותר. אחרי הכול, ציוד תקשורת שלא הותקן כהלכה יכול לגרום לארגון נזק רב, שאת גודלו במקרים רבים אף לא ניתן להעריך. כמו כן, רכישה של ציוד אלקטרוניקה כגון מרכזיות וטלפונים של עמדות חכמות מחברות המספקות גם שירותי התקנה ואחזקה, מאפשר לעסק ליהנות מן הציוד בראש שקט, מתוך ידיעה שבמקרה הצורך יהיה מי שיספק מענה מהיר ויעיל, ויאפשר לו לשוב למהלך עבודה תקין במהירות האפשרית.


אודות מחבר המאמר

אלי רונן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.