אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אחסון אתרים והקשר בינו לבין קידום אתרים

לפרמטר של סוג ואיכות חבילת אחסון אתר ישנו משקל בעולם של קידום אתרים. תתפלאו לדעת. רבות כבר דובר בנושא מהירות טעינת דפי אתר והרי, מי שבודק מגלה שלמהירות זו ישנו קשר ישיר לסוג חבילת האחסון אותה מספקת חברת אחסון האתרים שלכם. אחסון ייעודי מהיר בהרבה מאחסון שיתופי, אחסון בארץ נכון יותר ומהיר יותר לאתר ישראלי מאשר אם האחרון היה מאוחסן בחו"ל. עם זאת, לא על כך ברצוננו להתמקד במאמר זה כי אם על הקשר בין קישורים נכנסים, קידום אתרים ואחסון אתרים.

ידוע כי קישורים הם בין הפרמטרים החשובים ביותר בכל הקשור אל קידום אתר. מקדמי אתרים בכל העולם טורחים להשיגם בשיטות מגוונות - החל מהחלפות קישורים וכלה בקנייה. אסטרטגיה רווחת בשנים האחרונות היא בניית תשתיות אתרים וקישורים. לפי שיטה זו מקדם אתרים ובעלי האתר לקידום חוברים יחדיו להקמת מספר אתרים - כל אחד ייעודי ושימושי בנישה ספציפית בתחום הביטויים המקודמים. למעשה- המטרה המשותפת היא להקים עולם חדש של תוכן וידע אשר ימליץ על תכניו שלו. ככל שישנם יותר תכנים מקוריים ומעניינים באתרים שונים גם רבים הסיכויים שתכנים אלו יהיו בשימוש קהיליית גולשים רבה יותר ויקבלו המלצות בדמות קישורים באופן טבעי יותר- למעשה מדובר בניסיון לקחת חלק נכבד בתוצאות מנועי החיפוש - לא רק תוצאה אחת או שתיים מאתר אחד אלה מגוון תוצאות עבור ביטוי ממגוון אתרים שימושיים.

היכן אחסון אתרים נכנס לתמונה? אובחן, עד כה ידוע שבין מגוון הפרמטרים שהאלגוריתם של גוגל בוחן בהערכת קישור נמצא גם פרמטר מיקום האתר - לא רק מדינה אלה ממש ברמת שרת - המחשב המארח. למעשה גוגל בוחן יותר מכך- כאשר הוא בוחן קישור הוא מזהה האם הקישור ניתן מאותה "רשת מחשבים" - ניתן לעשות זאת על ידי זיהוי כתובת ה-IP של האתר הנותן את הקישור בהשוואה לכתובת ה-IP של האתר המקבל. היות ומדובר בפרטים טכניים לא נכנס לכך במאמר זה אלא רק נציין את העובדה שגוגל מפחית מערך קישור על אותה הרשת. לאור ההעובדה שהקישורים מהווים למעשה "המלצות" למנוע - סביר להניח כי ברשת בלי נדלית של מחשבים הסיכויים שהמלצה אמינה ואוטנטית תגיע דווקא ממחשב/ אתר באותה הרשת היא נמוכה.

מסיבה זו נוטים מקדמי אתרים לבחון אתרים מקשרים ולדאוג לכך שהקישורים שיתקבלו יהיו מטווח כתובות IP שונה. במידה והם בונים את התכנים והקישורים הם ידאגו לרכוש חבילות אחסון אתרים SEO או חבילות אחסון למקדמי אתרים. בחבילות אלו מקבל המקדם גישה לניהול מספר אתרים במספר מיקומים - קריא כתובות IP שונות. כך ניתן להקים מספר אתרים על כתובות אתר שונים ובמיקומים שונים כך שערך הקישורים ההדדי בינם נשמר.

פתרון פשוט וזול יותר יהיה רכישת חבילות אחסון מקצועי קטנות אצל מספר ספקי אירוח אתרים. באופן זה סביר יהיה להניח שהמחשבים בהם יאוחסנו האתרים יהיו ברשתות נפרדות. סביר אולם עדיין דורש בדיקה.

אז אם אתם מקדמי אתרים או בעלי אתרים השוקלים לבנות אתרים נוספים בתחום, חשוב שתדעו עובדות אלו ותבחנו כי אתריכם, במידה ומקושרים יחדיו נמצאים ברשתות מחשב שונות. תוכלו לברר זאת מול הוובמסטר שלכם, מנהל האתר, המתכנת או מקדם האתרים. אחסון אתרים SEO הוא פתרון אחד ואחסון אתרים אצל מספר ספקים הוא פתרון נוסף - יתכן ומעט יותר זול במחיר אולם מורכב יותר מבחינת יכולות ניהול האתרים והאחסון.


אודות מחבר המאמר

RAID - אחסון אתרים מקצועי.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.