אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ביקורים אצל השיננית

 

מי לא פוחד מרופא השיניים? אבל האמת היא, שמלבד טיפול קבוע בשיניים, על ידי צחצוח ושימוש בחוט דנטלי, הדרך הכי טובה להימנע מביקור אצל רופא השיניים, היא ביקור במרפאת השיניים לטיפול שיננית סדירים. השיננית אינה סתם מסייעת לרופאי שיניים, אלא מספקת מספר שירותים אשר חיוניים לשמירה על בריאות השיניים, החניכיים והפה בכלל.

למעשה, ניתן לומר שאם אופייה של עבודתם של רופאי שיניים היא טיפולית, לאחר שנגרם נזק לשיניים, הרי שתפקידם שינניות הוא מניעתי, משום שהטיפולים אותם הן מעניקות מונעות התפתחות של בעיות שיניים או לפחות מעכבים את התפתחותן. עם זאת, לרוב שינניות משלימות את עבודתם של רופאי השיניים.

 

בין השירותים אותם מעניקות שינניות, נכללים שירותים כגון:

 הסרת אבנית

האבנית מצטברת על השיניים באופן טבעי וגורמת לשלל בעיות, כגון דלקות חניכיים, נסיגת חניכיים ונזקים אסתטיים. דלקות חניכיים חוזרות ונשנות יכולות להביא לדימומים ואף למחלות כרוניות. נסיגת חניכיים הינה תהליך בלתי הפיך, הפוגע בבריאות השן ובמראה האסתטי של הפה, וכן עלול להביא לזיהומים ולדלקות.

 הדרכות בנושאי היגיינת הפה

רבים נוטים לזלזל בשירות זה, אולם רבים מאיתנו מתאמצים בשמירה על השיניים ונכשלים, פשוט מפני שאיננו יודעים לצחצח כראוי, או כיצד להשתמש בחוט דנטלי בצורה נכונה. עקב כך, אנחנו משקיעים מאמץ מיותר ואף מסבים נזק לשיניים, לחניכיים ואף גורמים לפציעות.

לכן, פנייה לשיננית, לקבלת הדרכה בנושא היגיינת הפה הינה דרך מצוינת לקידום בריאות השיניים והפה בכל גיל, ואין הדבר משנה אם מדובר במבוגרים, בנוער או בילדים.

 הלבנת שיניים

לשיניים תפקיד חשוב במראה פנינו ולכן יש להן גם השלכה ישירה על ביטחוננו העצמי ועל התדמית העצמית שלנו. מי לא היה רוצה שיניים לבנות וחיוך יפה? אבל המזון שאנו אוכלים, השתייה שאנו שותים, כגון משקאות כלים וקפה, תופעות כגון עישון – לכל אלה יש השפעה כבידה על מראה השיניים. צחצוח ושימוש בחוט דנטלי אומנם ישמרו על בריאות השיניים, אך לא יסירו כתמים, או ישיבו להן את צבען הלבן. ישנם טיפולים שונים להלבנת שיניים, אותם ניתן לרכוש ללא מרשם רופא ולבצע לבד. עם זאת, לקבלת תוצאות טובות ומקצועיות יותר, ניתן לפנות לשיננית לטיפול יסודי של הלבנת שיניים.

קופות חולים וביטוחים שונים מספקים, בנוסף לטיפולי שיניים בתשלום מסובסד, גם שירותי שיננית בחינם, לפחות פעם בשנה. טיפול זה הוא זכותכם, ומומלץ לנצל אותו.


אודות מחבר המאמר

יאיר סתו, מרפאת שיניים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.