אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כיצד להלחם בהזדקנות העור

אנו חיים בחברה המקדשת את היופי ואת הנעורים ומנגד, אנו חיים בחברה מתועשת עתירה בזיהום, במתח ובעייפות אשר שוחקים אותנו. אין ספק כי במסגרת השיח הנסוב סביב שאלת היופי, תופס העור (ובמיוחד עור הפנים) מקום חשוב. אך בסביבה המודרנית העור נמצא תחת מתקפה מסוג בו לא הורגל להתמודד מעולם והדבר בא לידי ביטוי במראה עורנו ובבריאותו.

 

אלמנט נוסף הוא שגם תוחלת החיים שלנו עלתה. אך לא די לחיות יותר. אנו רוצים לחיות יותר צעירים. אנו רוצים להרגיש צעירים, וכמובן, גם להיראות צעירים. מבחינה טכנולוגית, ישנם כיום אמצעים זמינים לתיקון נזקי הסביבה וההזדקנות באמצעות הליכים כירורגיים שונים. אך למרות ההתפתחויות הרבות שחלו בתחום הרפואה הפלסטית, הליכים אלה לרוב אינם מקנים את המראה הטבעי של שנות הנעורים, ובכל מקרה, רבים אינם יכולים להרשות לעצמם שיטות שכאלה.

 

כדי לספק מענה לצורך ההולך וגובר בטיפולים שונים, כגון טיפולי פנים, אשר יעזרו להאט לפחות את מחוגי השעון, תחום הקוסמטיקה נכנס לתמונה. קוסמטיקה מנסה להוציא את המיטב משיטות נושנות ובדוקות (שכן, לכל אורך ההיסטוריה המתועדת, תמיד הייתה קוסמטיקה) ולנצל את מירב הפוטנציאל הגלום בטכנולוגיות החדשות לטיפולי פנים ולטיפולי עור בכלל. אך בדיוק מכיוון שנושא הגיל והיופי הינו כה רגיש עבור רבים, התפתחה לה לצד הקוסמטיקה הרצינית גם תעשייה של שרלטנים, אשר שואפת לפדות את חולשותינו למזומנים.

 

אין ספור מוצרי קוסמטיקה מבטיחים הבטחות מבוססות יותר ופחות, מתיקון נזקים, דרך עצירת מחוגי הזמן ועד להחזרת הזמן לאחור והצערת עור הפנים. כיצד יודעים להבדיל בין שקר לאמת ובין תכשירי פנים וטיפולי פנים יעילים ובין טיפולי פנים שקריים, שנועדו לחדור בעיקר לכיסינו ומשם לגרום לכספנו לחלחל החוצה? או, בקצרה, איך יודעים לבחור בין טיפולי קוסמטיקה וטיפולי פנים שונים?

 

בשביל להבין כיצד ניתן ליהנות מעור בריא, יש לעשות שילוב של מדע ויופי. כלומר, יש להבין כיצד להבין מהם טיפולי עור יעילים, יש להבין מהו העור.

 

מהו העור?

העור (Dermis) הינו האיבר הגדול ביותר בגוף האדם (!) ותפקידו להגן על העור מפני זיהומים ופגיעות שונות וכן לסייע בוויסות הטמפרטורה ומשק הנוזלים של הגוף. עוביו של העור, מראהו ותחושתו שונים מאזור גוף אחד למשנהו ותכונות העור אף משתנות בהתאם לגיל, למצב הבריאות ולשלל משתנים חיצוניים, כגון חשיפה לשמש. כאשר אנו מזדקנים, העור – כמו כל הגוף- מושפע מכך. העור נעשה דק יותר, הספקת הדם אל העור פוחתת ורקמות החיבור מהן הוא עשוי מאבדות מגמישותן. הדבר בא לידי ביטוי בהופעתם של קמטים באזורים מועדים לקפלים, כגון זוויות העיניים, המצח וסביב הפה.

 

טיפולי פנים ואנטי-אייג'ינג

טיפולי פנים שונים מטפלים בעצם בתופעות ההזדקנות ומנסים למנוע מעור הפנים את החוסרים המתהווים בו, כאשר הגוף מפחית את ואף מפסיק את ההספקה של הרכיבים הדרושים לשמירה על מראה עור צעיר וחלק. אולם, יש לזכור כי טיפולי קוסמטיקה שונים, פועלים נגד מהלכו של הטבע ואינם יכולים לספק מענה מוחלט שימנע לחלוטין את הזדקנות העור. כך, למשל, הספקת חומרי הזנה שונים לעור יכולים להיות יעילים, רק במידה והקולטנים לחומרי ההזנה הללו בתאי העור עדיין פעילים.

 

כאשר מבינים כי העור הינו בעצם איבר ככל איבר אחר בגוף, ניתן להבין כי העור שונה מאדם לאדם, ולכן, אין גם פתרונות קסמים שמתאימים לכולם. לאנשים שונים יש סוגי עור שונים ולכל אחד דרושים טיפולי פנים המותאמים לסוג העור שלו. יותר ויותר טיפולי קוסמטיקה מכירים בעובדה זו ופועלים לאבחון של סוג העור ולא רק של סוג בעיית העור, כדי להתאים לכל דורש את הטיפולים המתאימים עבורו.

 

אין ספק שישנם טיפולי פנים שונים מימים ימימה, אשר יש בהם גרעין של חוכמה ומידה של יעילות, אך שימוש במיני תכשירים ושיטות טיפול לא מדעיות הוא לא יותר ולא פחות מאשר הימור. בכל מקרה, יש לוודא ממה מורכבים תכשירים שונים ולהבין את רכיביהם, על מנת לא להסב לעור נזק. בנוסף, מומלץ להיוועץ בקוסמטיקאיות מוסמכות או ברופאי עור, על מנת שיתאימו את הטיפול המתאים ביותר עבורכם.


אודות מחבר המאמר

יעל הדר,, מוצרי קוסמטיקה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.