אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

נהיגה בשכרות

אני מסתובב באזור הים בת"א. עכשיו אנחנו בחופש הגדול, והאזור עמוס בנערים ונערות שחוגגים בכל מיני מסיבות על החוף, מבלים ונהנים וכמובן שותים כמויות גדולות של אלכוהול. לאחר מכן כמובן אנחנו ניצבים בפני הסכנה הגדולה ביותר של נערים: נהיגה בשכרות.

אחרי שסיימו לבלות באזור 3-4 לפנות בוקר, אותם נערים ונערות חמודים צריכים כמובן להגיע הביתה. לא מזמן הם קיבלו את רישיון הנהיגה, והאוטו של ההורים מחכה בחנייה. הם נכנסים לאוטו, ותוך כדי צחוקים ודאחקות מתכוונים לנהוג.

אני בדיוק עובר לידם, ושומע את אחד הנערים אומר לחברים שלו: "אני לא יכול לנהוג, שתיתי יותר מדי". הם לא כל כך מתייחסים, והוא רואה אותי עובר לידו. הוא פונה אליי בקול צוחק ושואל: "אתה יכול אולי לקחת אותנו הביתה?". אני מסתכל אליו ושואל: "איפה אתם גרים?"

"בדרום תל אביב", הוא עונה. "חבר'ה אתם רוצים שהוא ייקח אותנו הביתה?", הוא שואל את שאר החברים. הם לא מתייחסים לעניין כל כך, וממשיכים בסבבי הפרידה שלהם.

בסוף לא לקחתי אותם הביתה. אני קצת מרגיש אשם. אני מרגיש שהבעיה של נהיגה בשכרות היא חמורה מאוד, וכל הפתרונות שמציעות הרשויות לא באמת פותרות את הבעיה. כל הרעיונות כמו לא למכור אלכוהול לקטינים בפיצוציות, לא לאפשר מכירת אלכוהול במקומות אחרי 12 בלילה, החמרת הענישה וכל זה לא באמת מסוגלות למנוע מצעירים לשתות, ותמיד תהיה בסוף הבעיה של מי נוהג הביתה. אולי צריך להוציא את האלכוהול מחוץ לחוק בכלל.

אולי צריך לתת רישיונות רק מעל גיל 21, אולי צריך להכניס לכלא אנשים שנתפסים על נהיגה בשכרות גם אם לא גרמו לשום תאונות דרכים ולא נגרם נזק, וכך תיווצר הרתעה אמיתית.

לא יודע, המצב קשה מאוד. בסוף ערב רווי אלכוהול תמיד אחד שיכור נוהג הביתה. רוב הפעמים זה נגמר בשלום, ואנחנו לא שומעים על זה בכלל. אחת לכמה זמן יש איזו תאונה ומסתבר שזה הגורם, ואז כולם מתעוררים ואותו בחור הופך לשעיר לעזאזל. אבל הבעיה היא לא אצל אותו בחור ששתה ונהג. היא הרבה יותר עמוקה מזה.

כיום נערים רבים מרשים לעצמם להסתבך עם נהיגה תחת השפעת אלכוהול, ותמיד קיים עורך דין תעבורה היוצא לעזרתם. אם כבר דבר זה קורה לכם, הטיפ הכי טוב שלנו אליכם הוא להתייעץ ישירות עם עורך דין שיכול לעזור לכם לא להשאר לבד במערכה המורכבת הזאת.


אודות מחבר המאמר

אקסטרה - קידום אתרים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.