אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ביטוח לרכב ואמצעי בטיחות פאסיביים

פרמיית ביטוח לרכב נקבעת על פי רמת הסיכון לה נחשפת חברת הביטוח בבואה לבטח כנגד סיכון מסוים. לאחרונה חלה מהפיכה בתחום אמצעי הבטיחות המותקנים בכלי הרכב החדשים, הן אמצעי בטיחות אקטיביים המיועדים על מנת למונע תאונות והן אמצעי בטיחות פאסיביים אשר נועדו למזער את הפגיעה לאחר קרות תאונה.

השפעה אמצעי ביטוח אקטיביים על ביטוח לרכב בעתיד

אמצעי מיגון אקטיביים הינם אמצעים אשר מטרתם למנוע תאונה. בין האמצעים האקטיבים ניתן למנות מספר מערכות אלקטרוניות ממוחשבות משוכללות אשר מטרתן למנוע נעילת גלגלים (ABS) לזהות בלימת חירום ולמקסמם אותה (EBA), להחזיר את השליטה על רכב לנהג לאחר איבוד שליטה (ESP) ומערכות נוספות. כיוון שתפקיד מערכות אלו למנוע תאונה, הרי ופוליסות ביטוח לרכב אשר מושפעות מקיום או אי קיום מערכות אלו הינן הן פוליסת ביטוח חובה לרכב המכסה מפני נזקי גוף בעת תאונה והן פוליסת ביטוח מקיף לרכב הבאה לכסות נזק לרכב עצמו בעת תאונה ובמקרים נוספים.

כאשר תאונה נמנעת, הן ביטוח חובה והן ביטוח מקיף מושפעים מכך. כיום לא ניתנת הנחה עבור אמצעי בטיחות אקטיביים המותקנים ברכב אולם בדומה לאמצעי מיגון ייתכן ובעתיד נראה דרישה להתקנה אשר כזו או הוזלת פרימיית הביטוח עקב המצעותן של מערכות אלו.

השפעת אמצעי בטיחות פאסיביים

אמצעי בטיחות פאסיביים ברכב נועדו למזער נזק גופני בעת קרות תאונת דרכים. אמצעים אלו כוללים:  משענות ראש, חגורות בטיחות, כריות אוויר ותכנון הרכב לעמוד בזעזועי התאונה על ידי תכנון נכון של אזורים סופגי אנרגיה המונעים מעבר של אנרגיית הפגיעה אל תא הנוסעים.

·         משענות ראש – משענות הראש הינם גבוהות ונועדו להגן על צוואר הנוסעים בעת התנגשות מאחור. נוסעים רבים אשר עברו פגיעה ברכב מאחור סובלים בכאבים בצוואר ובעורף, משענות ראש באו על מנת למזער תופעה זו. כיום ניתן להשיג רכב המגיע עם משענות ראש לא רק במושב הקדמי אלא גם במושב האחורי.

·         חגורות הבטיחות – זה שמן מה שקיימת חובת חגירת חגורת בטיחות, הן במושבים הקדמיים והן באחוריים. כיום חגורות הבטיחות החדשות מגיעות עם קדם מותחנים הדואגים להדק את האדם למושבו במקרה של משיכה חזקה ופתאומית בחגורת הבטיחות, כפי המתרחש בעת קרות תאונת דרכים. כאשר יש כריות אויר חשוב במיוחד לחגור חגורת בטיחות על מנת למנוע פגיעה מכרית האויר עצמה.

·         כריות אויר – כריות אויר הינן כריות המתמלאות באויר בשברירי שניה כאשר הן מזהות עצירה פתאומית חזקה מאד. מטרת כריות האויר היא לרכך פגיעה בנהג ובנוסעים מפני פגיעה חזיתית בעצמים ברכב ולמנוע פגיעה של עצמים זרים בנהג ובנוסעים. כריות אויר מגיעות הן ככריות אויר קדמיות או ככריות צד. חיישנים המותקנים בכריות האויר מחליטים מי מבין כריות האויר לנפח בעת פגיעה ברכב. כריות האויר החדשות מסוגלות לווסת את עוצמתן בהתאם למשקלו של האדם אותו הן אמורות לעכב.


אודות מחבר המאמר

מרצה בענייני ביטוח

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.