אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חומרי ניקוי - פעם והיום

 

 התוצאה הישירה של צורת חיים זו הייתה מחלות ומגיפות בלתי פוסקות שלעיתים הביאו לצמצום אוכלוסין לכדי כמחצית. בשלב כלשהו גילו במערב את הנושא של התברואה וההיגיינה ומאז התפתחה במערב אובססיה שלמה סביב נושא הניקיון. כיום יש חומרי ניקוי לכל דבר ודבר, זאת במטרה לצמצם את כמות החיידקים ועל מנת לשמור על מראה חדש של החפצים שלנו.

 

חומרי ניקוי

חומרי ניקוי הם חלק בלתי נפרד מסל הקניות שלנו, יש הרבה סוגי חומרי ניקוי, ולכל אחד מהם יש את הייעוד שלו. כל אחד ואחד מחזיק בבית אקונומיקה, אחד מחומרי הניקוי הפעילים ביותר. אקונומיקה יעילה במיוחד בהתמודדות מול חיידקים, ולכן משתמשים בה לניקוי שירותים ולניקוי כלים סניטריים. הבעיה היא שאקונומיקה לא מתמודדת טוב מספיק עם אבנית, ולכן כלים סניטריים כמו כיורים, ברזים, מקלחונים ואמבטיות זקוקים מדי פעם לטיפול של חומר נגד אבנית. חומרי הניקוי המוכרים ביותר בהתמודדות מול אבנית הם סיליט בנג ואנטי קלק. שני החומרים הללו אינם מצריכים שפשופים מיותרים, והם משאירים את הכלים הסניטריים מבריקים ונקיים מאבנית.

אחד מחומרי הניקוי החשובים ביותר שיש בבית זה נוזל כלים. היתרון הגדול ביותר שלו הוא בכך שאפשר לעשות הרבה קצף בתוך זמן קצר. החומר הזה טוב לניקוי הכיריים, ארונות מטבח ושיש. יש הטוענים שכתמים קשים יורדים מהר יותר אם עושים כביסה ידנית עם חומר ניקוי כלים. ישנם חומרי ניקוי לכלים פעילים יותר, המצריכים פחות שפשופים, ויש חומרים חלשים יותר המצריכים יותר עבודה פיזית. בכל מקרה, אין לכם מה לחשוש לידיים שלכם, החומרים ידידותיים לסביבה ולא יגרמו לכם לשום נזקים.

ישנם אנשים שאוהבים לשטוף רצפה עם אקונומיקה, זו טעות רצינית כי האקונומיקה, בהיותה חומר פעיל מאוד, הורסת את הקרמיקה. חשוב ביותר להשתמש בחומרי ניקוי מיוחדים לשטיפת רצפה.

 

מכונות שטיפה

מקומות ציבוריים המתאפיינים בחללים גדולים לא ניתן לנקות כמו שמנקים בית. מסיבה זו יש לפנות לפתרונות ניקוי מתקדמים יותר, כלומר מכונות שטיפה. מכונת שטיפה או מכונות שטיפה בלחץ מופעלות באמצעות עובד ניקיון מקצועי ועבודתה מתאפיינת בניקוי מהיר, ניגוב וייבוש של הרצפה במהירות. בצורה זו אין סכנת החלקה. ניתן להפעיל את מכונות השטיפה גם בשעה שבה המקום הומה אדם. מכונות שטיפה נפוצות במיוחד בקניונים, סופרים גדולים, אולמות אירועים ועוד.

מכונות שטיפה זו צורת הניקיון המועדפת על החברות הגדולות, שכן זה חוסך משמעותית את זמני העבודה של עובד הניקיון, וכך חוסך כסף לחברה.


אודות מחבר המאמר

תומר נוי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.