אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

וילונות גלילה - לפתרונות הצללה ועוד..

 

 

מהם וילונות גלילה

וילונות גלילה מיוצרים לרוב מבד המגולגל על גבי צינור מרכזי ומנגנון קפיצי להשבת גליל הבד לאחר פתיחתו. הווילון נע על ציר אנכי, מעלה ומטה. וילונות גלילה כוללים לרוב גם מנגנון מיוחד אשר מאפשר לעצור את הווילון בכל נקודה לאורך תנועתו. סוג המנגנון נקבע לפי בחירת הלקוח ולפי אורך הווילון ורוחבו, וכן לפי סוג הבד בו נעשה שימוש. סוג הבד נקבע, אף הוא, לפי העדפות הלקוח מבחינה עיצובית ומבחינת דרגות ההצללה או ההאפלה הנדרשות.

 

בחלונות בבית חכם, באולמות תצוגה ובבתי עסק גדולים, ניתן להתקין וילונות גלילה עם מנגנון חשמלי, הכולל מנוע חשמלי המופעל באמצעות תיבת שליטה או באמצעות שלט רחוק. כמו כן, ניתן לחבר את הווילונות למנגנון אשר ישלוט בכנפיים של הווילונות, כאשר יש יותר מכנף אחת.

 

למה דווקא וילונות גלילה

ניתן לייצר וילונות לבית במגוון רחב ביותר של עיצובים, מעיצוב קלאסי או אוריינטלי ועד לעיצוב חדיש והייטקי. כמו כן, ניתן לייצר וילונות גלילה מבדים צבעוניים, מבדים עם הדפסים, מבדים שקופים, מבדי רשת ואפילו בדים כבדים או מברזנט, להאפלה מוחלטת.

 

בשל קלות העיצוב והשליטה בווילונות גלילה, הם אידיאליים עבור משרדים ומקומות ציבוריים וכן עבור בתי מגורים שונים, ובייחוד עבור מבנים אשר פונים לכיוון השמש. כמו כן, ניתן להתקין מספר שכבות של וילונות נגללים ובכך לשלוט בדרגת ההצללה אותה הם מספקים.

 

עוד, ניתן להשתמש בווילונות כאמצעי פרסומי לכל דבר ועניין, כאשר ניתן להזמין וילונות נגללים עם הדפס בעל מסר שיווקי, כגון לוגו של החברה, או של בית העסק. את ההדפס ניתן להפיק על צידו החיצוני של הווילון, על צידו הפנימי, או על שני הצדדים יחדיו.

 

כמו כן, מכיוון שוילונות נגללים עשויים מיריעת בד אחת וממספר מצומצם של חלקים, יש הרבה פחות מה שיתקלקל בהם, דבר אשר מבטיח את עמידותם לאורך זמן, וכן על יכולתם לשמור על מראה אסתטי, בהשוואה לווילונות אחרים בעלי חלקים שונים ומנגנונים מורכבים יותר.

 

וילונות גלילה והסביבה

ניתן לייצר וילונות נגללים מבדים דוחי אבק, דבר המקל על אחזקתם לאורך זמן ומונע מהם להפוך למלכודת אבק, כפי שקורה לעתים בווילונות מסוגים אחרים. כמו כן, וילונות נגללים מאפשרים ליהנות מחלונות גדולים ורחבים, ללא תריסים, המאפשרים כניסה של אור שמש טבעי לחלל המשרד, העסק או הבית. בשעות החמות, מסייעים וילונות גלילה לוויסות רמות האור הנכנסות וכן לשמירה על הטמפרטורה בחדר בו הם מותקנים. כך, ביכולתם לסייע פיסית במניעת כניסת החום אל החדר מחד, ובמניעת בריחה של קור מאידך.

 

הן ליכולת ליהנות מאור שמש טבעי והן לסיוע בוויסות הטמפרטורה השפעה ישירה על צריכת האנרגיה של הבית או העסק, דבר אשר הופך וילונות אלו לבחירה הטבעית עבור רבים.


אודות מחבר המאמר

שי שכטר

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.