אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עורך דין ובעיות תעבורה

ישנו מגוון של עבירות תנועה  המתבצעות על ידי נהגים. נהג המעורב בביצוע עבירה מוכרח לפנות בהקדם האפשרי אל עורך דין המתמחה בדיני תעבורה. עורך הדין מכיר את רזי החוק והשיפוט ויוכל להגן באופן מיטבי על הנהג. נהג המנסה להגן על עצמו ללא עורך דין יכול למצוא את עצמו במצבים לא נעימים עם עונשים חמורים. לפניכם פירוט של עבירות תנועהוהאופן בו עורך הדין מייצג את הנהג

צבירת נקודות – בשיטת הניקוד הנהוגה בארץ ניתנות לנהג נקודות עבור מגוון עבירות תנועה, החל מ-2 נקודות בשל עבירות כמו נהג  ללא חגורת בטיחות, גרירת רכב בצורה מסוכנת, נסיעה בלי אורות ועוד. עבירות של 4 נקודות כוללות אי ציות לתמרור עצור, שימוש בפלפון ללא דיבורית, עיכוב רכב ביטחון ועוד. 6 נקודות יינתנו לעבירות חמורות יותר כמו  אי ציות לתמרור   האוסר עקיפה, עקיפה מימין , ועוד. נהג יקבל 8 נקודות אם נהג מבלי שיש ברשותו רישיון נהיגה בתוקף, אם גרם לתאונת דרכים עם נפגעים או נזקים, נהג במהירות מופרזתהמוגדרת כעשרים עד שלושים קמ"ש מעל המותר המהירות המותרת בדרך עירונית ו-25-40 קמ"ש מעל המותר בדרך מהירה ועוד. עבור העבירות הרציניות ביותר הנהג יצבור עשר  נקודות. עבירות אלו הן : כוללות: תאונות דרכים קטלניות, הפקרת פצוע לאחר פגיעה בו, עקיפה מסוכנת,  מעבר ברמזור אדום,   נהיגה בשכרות ועוד.אם נהג צבר  36 נקודות בתקופת הצבירה, הוא יקבל הודעה על פסילת רישיונו. תוך 30 יום מרגע ההודעה  הוא יכול לבקש שימוע .   בעזרת עורך דין מנוסה הנהג יוכל לערער על העונש.בעבירות קלות יותר, אם מקבלים דו"ח שהוא למעשה הרשעה, הנהג צריך לנסות לבטלו או להמירו באזהרה וכך הנהג נמנע מצבירת נקודות. הנהג מבקש להישפט ומציג את טיעוניו בסיוע עורך דין.

תאונות דרכים – נהג המעורב בתאונת דרכים ונפתחה נגדו חקירה, חייב בהגנה של עורך דין.  עורך הדין מנסה להטיל ספק בראיות לגבי אשמת הנהג וכך הוא יכול להפחית את הענישה ואף להביא  לזיכויו. אם מדובר בתאונה עם נפגעים, המשטרה תפתח בחקירה פלילית נגד הנהג והוא ייענש על ידי פסילה מנהלתית בהתאם לחומרת המצב. עורך הדין צריך לחקור מה גרם לתאונה, מה היה מצבו הנפשי של הנהג, האם הדרך הייתה משובשת, לא מוארת ועוד. הגנה של עורך דין מקצועי יכולה להציל את הנהג ממצבים לא נעימים ומעונשים כבדים.

נהג חדש -   בשנתיים הראשונות לאחר קבלת הרישיון הנהג נחשב ל"נהג חדש" ועליו להכיר היטב את חוקי התעבורה. אחד החוקים המרכזיים הוא נהיגה עם מלווה בשלושת החודשים הראשונים לאחר קבלת רישיון הנהיגה. נהג חדש המבצע עבירה חייב בייעוץ צמוד של עורך דין. הוא   צריך להיזהר שלא לקבל פסילה למשך יותר מ-90 יום כדי שרישיונו יחודש.


אודות מחבר המאמר

http://traffic-law-il.com

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.