אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מחשבים ורשתות

כאשר משתמשים בביטוי הרחב "מחשבים ורשתות" הדבר נעשה בהקשר תוכני מסוים בעל משמעות ספציפית. המחשב הוא הכלי אותו הרי כולנו מכירים. בין אם אנו משתמשים במחשב בעת עבודתנו ובין אם מדובר במחשב הביתי - ישנם כמעט אין ספור אפשרויות לשימושים הנעשים בעזרתו. אולם כיצד יתפקד המחשב בלי הרשת? כאשר אנו אומרים "רשתות" אין אנו מתכוונים לרשת ספציפית - לא מדובר דווקא ברשת שיתוף המשאבים המשרדית או ברשת אחרת אלה ברשתות כאמצעי תקשורת בין מחשבים בכלל.

רשתות תקשורת מחשבים ושימושם

להלן חלק מהשימושים הנפוצים ביותר בעולם בהקשר השימוש במחשבים ורשתות:

  1. רשתות מחשבים לשליטה ובקרה - מדובר במחשבים תעשייתיים הנועדו לבקר את מערכות החשמל, המים והמערכות הקריטיות לתחזוקת ערים ואזורי מגורים
  2. רשת מבוססת שרת - נפוצה במסגרת ארגונים עסקיים שגודלם קטן ומעלה. בארגונים גדולים מדובר ברשתות המבוססות שרתים רבים. השרת, כשמו כן הוא, נועד לשרת את המחשבים התפעוליים בארגון או בעסק - ישנם שרתים לשימושים רבים, שרת דואר, שרת קבצים, שרתי גיבוי, שרתי תקשורת מרוחקת , אבטחת מידע ועוד רבים נוספים כדוגמתם.
  3. רשת שיתופית - ברשת זו כל המחשבים (או חלקם) משתפים משאבים. רשתות מחשבים מסוג זה קרויות גם "peer to peer" בשל העובדה שהתקשורת בבסיסה היא תקשורת בין מחשבים "שווים בערכם" וביכולתם לשמש את המחשבים האחרים הקיימים ברשת.

מחשבים ורשתות בעידן האינטרנט

הרשתות נכנסו לתודעת הציבור הרחב בשנות התשעים המאוחרות בעיקר, כאשר החלו רבים להכיר את מושגי האינטרנט והאופנים הרבים בהם ניתן לשתף מידע כלפי שאר העולם. בשנים אלו התפתחו גם מושגים חדשים כגון טכנאי רשתות, טכנאי מחשבים ורשתות והתפרסם מידע רב בנושא רשתות באמצעים השונים באינטרנט - פורום מחשבים ורשתות - מאמרים ומוקדי מידע אחרים הזמינים לכולם. עם זאת, כפי שהזכרנו קודם לכן לרשתות המחשבים שימושים רבים מכפי שציינו ואינם בסיס תשתיתי רק לאינטרנט בהכרח. כיום הם חלק בלתי נפרד וחשוב מיכולתנו לספק ולשמר מערכות תומכות חיים, מרכז העצבים ושיתוף המידע של ארגונים וחברות ועוד.למחשבים ורשתות צפויה עוד כיברת דרך ארוכה ביחד - ניתן לומר שאנו בראשיתו של העידן הדיגיטלי וההתפתחויות העתידיות רבות ובלתי צפויות. האם צפוי לנו עידן של התפתחות הבינה המלאכותית לכדי יצירת אינטיליגנציה ממוחשבת? האם פנינו מועדות לכיוון אחר? ימים יגידו. דבר אחד בטוח - אנחנו צפויים לשמוע על מושג זה בהקשרים חדשים ושונים עוד שנים רבות.


אודות מחבר המאמר

הכותב, איתן יריב, שותף ב- אתר טכנאי לשירותך- 1clickservice.co.il המציע שירותי טכנאי מחשבים ומידע מקצועי חינם. יזם אינטרנט ובונה אתרים להנאתו במערכת דרופל. 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.