אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דיני משפחה, חלוקת רכוש והסכם ממון

דיני משפחה הינם דינים מאוד בעייתיים בהשוואה לשאר הדינים אשר קיימים בעולם המשפט, לא בגלל כי אלו דינים מסובכים יותר להבנה, אלא משום כי דיני משפחה עוסקים בתא המשפחתי אשר כולל בני אדם אשר חלקו חיים ביחד ומסיבות מסויימות החליטו לפרק את התא המשפחתי וללכת איש איש לדרכו.

 

דיני משפחה מטופלים אצל שופט של בית המשפט לענייני משפחה אך יש את אלו אשר יחליטו לנסות ולפתור את עניינהם מחוץ לכותלי בית המשפט וללכת אל בורר. דיני משפחה כוללים כל מה שקשור לתא המשפחתי- אם זה קשור לנישואי ההורים, ילדים, חלוקת רכוש וכן הסכם ממון משותפים.

 

חלוקת רכוש זהו בעצם הסכם בין בני הזוג אשר אומר למי שייך הרכוש המשותף אשר הצטבר במהלך חיי הנישואין. הרכוש אשר נכלל בהסכם יכול להיות מבתים משותפים ועד השטיחון באמבטיה. במיוחד אם אלו גירושים מכוערים, יש לפרט בהסכם של חלוקת רכוש את כל הרכוש הקיים בכדי שלא יהיו אי הבנות בין בני הזוג הפרודים ולא יווצרו היתקלויות בין בני הזוג הפרודים.

 

גם אם בני הזוג מחליטים להיפרד בקשרי ידידות חשוב לשים דגש על חלוקת הרכוש ולא לזלזל בחלוקת הרכוש המשותפת כי בטוח שיהיו חפצים אשר שניכם לא תהיו מוכנים לוותר עליהם ולכן חשוב כי יהיה חוזה אשר יהיה מעוגן בחוק ובו יהיה כתוב מי מקבל איזה רכוש.

 

ההסכם השני בין בני הזוג הוא הסכם ממון. הסכם ממון מחליט כיצד יחולק הכסף אשר הצטבר במהלך חיי הנישואין. כאשר זוג מתגרש אין זה אומר שכל אחד לוקח את כל הממון אשר הוא צבר במהלך הנישואין ובזה נגמר הסיפור, עניין זה מאוד רגיש ולכן קיים הסכם ממון אשר מפרט את כל החוקים וההחלטות אשר נקבעו על ידי שופט או בורר.

 

חלוקת ממון מסבירה מה עושים בכל מיני סיטואציות שונות, כמו לדוגמא: אם אחד עבד בחצי משרה או לא עבד בכלל בכדי לטפח את הקריירה של השני או בכדי להיות ההורה המטפל בילדים ובענייני הבית השותפים. סיטואציה זו לא אומרת כי מי שעבד יקח את הכסף משום שהשני הקריב את חיי הקריירה שלו למען האחר ולכן חשוב שיוחלט על ידי גורם מבין ושקול כיצד הממון יחולק בין בני הזוג.


אודות מחבר המאמר

נופר דולברג

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.