אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מה זה ערך תזונתי?

 

את יושבת במשרד ומנסה להעביר יום עבודה באופן הכי יעיל שאת יכולה, אך העומס כבד מידי, הפקידה לא מפסיקה להעביר לך שיחות והלקוחות לא מפסיקים להציק, בין ארגון הילדים לבית הספר והמקלחת הקרה, גם להיום לא הספקת להביא ארוחה לצהריים, למי יש זמן?, בטח שלא לחשוב על הבוקר על ה- ערך תזונתי של היום. אתה אחרי שלושה שיעורים ממוטטים באוניברסיטה, ועוד צריך להספיק להגיע לעבודה אחרי הלימודים, לקרוא את המאמר לשיעור למחר, וכנראה שגם היום תקנה את ההמבורגר ממקדונלדס או את הספגטי הכי זול בקפיטריה. כנראה שגם פה ה- ערך תזונתי של המזון שלך יהיה פקקט.לגיטימי ומובן ככל שיהיו התירוצים לשאלה מדוע אנחנו לא אוכלים בריא ומסודר, הם עדיין רק בגדר תירוצים ובינתיים אנחנו שוכחים שהמאכלים שאנחנו ניזונים מהם במשך רוב היום הינם בעלי ערך תזונתי נמוך. אנחנו מודעים יותר לכמות קלוריות מאשר לערך תזונתי! הראש שלנו מכוון (אולי ) דיאטה...אנחנו משקיעים הרבה כאב ראש ואנרגיות בניסיון להביא את היום שלנו למקסימום תפוקה, אך שוכחים כי למעשה הפקטור הכי חשוב לכך הוא ארוחות סדירות ומזינות בעלי ערך תזונתי גבוה , ולא כמות קלוריות, כדי לעבור את היום בשלום. לכן, בין הכאוס של החיים זכותכם לנצל רבע שעה מסוף היום או מתחילתו כדי להכין ארוחה מזינה ליום העבודה או הלימודים. מגיע לכם.סנדוויצ'ים, ספקטרום שלם של סוגי מזון וטעמים בעלי ערך תזונתי גבוה, יכולים להינשא בין שתי פרוסות לחם או פיתה טריים. אבל מה תשימו בסנדוויץ' כדי לקבל ערך תזונתי מקסימאלי בארוחה? דוגמה לסנדוויץ' מנתח: רבע אבוקדו, עלים ירוקים (יכולים להיות חסה, תרד, רוקט, או מה שבא), גמבה, ולחם מקמח מלא. אם הכנת הסנדוויץ' ערכה עשר דקות מזמנכם, אין סיבה שלא תשקיעו עוד שתי דקות כדי לשדרג את ארוחת הצהריים עם ערך תזונתי גבוה בחטיפים למהלך היום. צריכת נשנושים, תמשיך לספק לכם אנרגיה, תזין את גופכם בערך תזונתי גבוה ותגרום לכם לאכול מנה קטנה יחסית בארוחת הצהריים. אז כמו מה למשל:

ערך תזונתי:גמבה: גדוש בסדרת הוויטמינים הדרושים לגופינו, סידן, מגנזיום, וברזל.גזר: הגזר מכיל כמות גדולה של אשלגן, נתרן, וויטמין A.מלפפון: המלפפון מכיל סידן, ויטמין K, זרחן ואשלגן החיוניים לגופינו. 

 

ערך תזונתי:תפוח: אכילת התפוח מסייעת לשלוט ברמת הכולסטרול בדם, ומונעת מחלות לב. התפוח שמכיל 82 אחוזי מים, מכיל פחמימות ושלושה אחוזים ממנו הם סיבים תזונתיים.שזיף: השזיף גם הוא מספק כמות של כ-20 אחוז פחמימות, כאחוז אחד של חלבונים, אך הוא עשיר במינרלים כמו סידן, מגנזיום ואשלגן. 

ערך תזונתי:אגוז מלך: משפחת האגוזים הינם רווי שומנים טבעיים, לכן מוטב לא להפריז בצריכתם אך הם בעלי חשיבות תזונתית גבוהה. אגוז המלך מכיל 14 אחוזי חלבון,ושישה אחוזי פחמימה, כמו גם ויטמין A,K, ושאר משפחת הוויטמינים.קשיו:אגוז הקשיו מכיל 11 אחוזי חלבון, 23 אחוזי פחמימה ו66 אחוזי שומן.

כל פרי וערך תזונתי משלו, צימוקים למשל מסייעים באיזון רמת הכולסטרול בדם ומסייעים למניעת מחלות לב, מעבר לכך, מיוחסות להם תכונות אנטי סרטניות. התמר, לעומת זאת, בשל ריכוזיות הסוכר המוגברת שבו, אכילתו עלולה להוביל לעששת בשיניים, לכן מומלץ לצחצח אחרי העינוג. התמרים מכילים כמות גדולה של אשלגן, סידן וסיבים תזונתיים.·        יוגורט. רק טבעי ורק דל-קלוריות, אחרת תעמיסו על גופכם מנה גדושה בסוכרים עם ערך קלורי נמוך בלבד.


אודות מחבר המאמר

טלי שחר היא מנהלת האתר מדריך הדיאטות והיא מומחית בנושאי דיאטה,קלוריות וכל השאר... טיפ: ממליצה בחום על התוכנית "תזונה נכונה בהתאמה אישית"- הדרך היעילה לשמירה והקפדה על מה וכמה אנחנו אוכלים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.