אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מדריך החלפות קישורים

יצירת קישורים (LinkBuilding) היא חלק חשוב בכל תהליך קידום אתרים (SEO). בדרך כלל עבודה בתחום הקישורים נשענת על מודלים של החלפה ומתבססת על החלטה הדדית של שני אתרים להציב קישורים האחד לשני כדי ששניהם יתקדמו בתוצאות החיפוש של גוגל.על פניו מדובר בתהליך פשוט של "תן לי ואתן לך". בפועל, תהליך קידום אתרים מבוסס קישורים הוא תהליך מורכב שדורש ידע קודם, ניסיון והבנה מעמיקה של אלגוריתם החיפוש של גוגל. בכל פעם שניגשים לבצע החלפת קישורים יש לזכור שמדובר במשא ומתן וכמו בכל משא ומתן אחר גם כאן חשוב להכיר את כל הפרטים ולהבין מה בדיוק אנו 'נותנים' ומה 'מקבלים' חזרה. אחרי הכל, החלפת קישורים לא חייבת בהכרח להועיל ובזבוז משאבי האתר יכול להוביל לשחיקת הדירוג שלו בתוצאות החיפוש של גוגל.כדי לעזור לכם להתמצא ריכזנו כאן עבורכם את המידע החיוני ביותר בנושא החלפת קישורים.

החלפות קישורים – ערך הקישור

נתחיל עם מעט היסטוריה. הקשר בין קידום אתרים וקישורים החל בשנת-1997 אז מייסדי גוגל יצרו אלגוריתם שנועד למדוד רלוונטיות ובעזרתו ניסו למפות את רשת האינטרנט. מדד הרלוונטיות היה מבוסס, בין השאר, על קישורים נכנסים (Inbound Links) וזה עבד בערך כך:

המדד שנוצר מתוך מערכת השיקולים לעיל זכה לכינוי PAGE RANK והוא הפך לגורם מרכזי בתהליך קידום אתרים בתוצאות החיפוש של גוגל. אולם, בשל ניצול לרעה של המנגנון (ובעיקר בשל התופעות שלLink Spamming ו-Link Farming) גוגל נאלצה לשכלל את המנגנון שלה ובתוך כך להוסיף כללים חדשים ומגבלות חדשות ששינו באופן ניכר את דרך שבה המנוע מתייחס לקישורים היוצאים מהאתר.

וכך, אם בשנותיה המוקדמות של גוגל החלפת קישורים הייתה פעולה פשוטה למדי, כיום בעודנו ניגשים לבצע החלפת קישורים אנו חייבים לקחת בחשבון אוסף שלם של קרטריונים שיעזרו לנו להעריך את איכות הקישור.

מה משפיע על החלפת קישורים?

החלפות קישורים – מודלים

1# - החלפת קישורים הדדיתהחלפת קישורים הדדיתהחלפת קישורים הדדית היא המודל ה'קלאסי' בתחום החלפת קישורים. מדובר בהחלפה 'ראש בראש' שבה אתר A נותן קישור לאתר B ומקבל חזרה קישור מ-B ל-A.יתרונות:החלפת קישורים הדדית קלה יותר להבנה ולהצגה. שיטה זו גם מתאים במיוחד לכל מי שעושה קידום באופן עצמאי ובבעלותו אתר אינטרנט אחד בלבד. החלפה זו, למרות חיסרונותיה השונים, יכולה להיות מועילה כאשר היא מתבצעת בין אתרים חזקים או/ו רלוונטים.חיסרונות:החלפת קישורים הדדית קלה לאיתור ע"י מנוע של גוגל שמבין אותה כ'מלצה מבוססת על אינטרס' ומייחס לה משקל מועט לעומת קישור חד-צדדי שהוא כביכול 'המלצה' שמובססת על 'רצון טוב' בלבד. 

 

2# - החלפת קישורים רב צדדית (MultiWay)החלפת קישורים רב צדדיתמודל מתקדם של החלפת קישורים ובו מספר אתרים (3 ומעלה) יוצרים ביניהם החלפה מורכבת שבמסגרתה לא נוצר קישור הדדי. למשל, A->B->C->A. בדוגמא זו, אתר A נותן קישור ל-B אבל מקבל מ-C.יתרונות:החלפת קישורים רב צדדית קשה יותר לאיתור ויש משקל וערך רב יותר לכל קישור שנוצר בצורה שכזו. הקישורים במודל זה נתפסים כ'המלצות' נטולות אינטרס.חיסרונות:קשה יותר להצגה ולביצוע. החלפה רב צדדית דורשת שיתוף פעולה של גורמים רבים ובהמשך מעקב מורכב יותר. מדובר גם במבנה עדין יותר. כך, הסרת קישור מאתר אחד בפועל מפיל את העסקה כולה ופוגע בכל האתרים האחרים שהשתתפו בהחלפה. 

 

3# גלגל קישורים - Link Wheelגלגל קישוריםמודל החלפה זה משכלל את ההחלפה הרב צדדית. המודל מתאים במיוחד לאתרים גדולים (או בעלי שאיפות גדולות) שיכולים ומוכנים להשקיע ברכישת משאבים ברשת. המודל יוצר מעטפת של אתרים שמקשרים אחד לשני וגם לאתר אחד מרכזי שהוא המוקד העיקרי של תהליך SEO. יתרונות:בקיצור – מאוד אפקטיביחיסרונות:דורש השקעה רבה של כסף ושל זמן.


אודות מחבר המאמר

LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום אתרים" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.