אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הווה מורכב הוא למעשה די פשוט

הווה מורכב (Present progressive) הוא למעשה, די פשוט. בניגוד לשפה העברית בה יש שלל של יוצאים מן הכלל, בזמן הווה פשוט אין כמעט יוצאים מן הכלל. הפעם, ננסה להבין כיצד ניתן להרכיב משפטים, שאלות ומשפטי שלילה בזמן זה ובכך ננסה להפחית במשהו את החששות של אלו מכם שמנסים ללמוד אנגלית אך לא אוהבים Grammar  הרי ידוע כי לימודי אנגלית יכולים להיות מורכבים, אך אם ניקח את ההווה המורכב כאלגוריה עד שתגיעו לסוף המאמר תיווכחו שלימודי אנגלית עשויים להיות די פשוטים ומהנים .

מתי מתרחש ההווה המורכב?

למעשה,התשובה לשאלה הזו, אמורה להיות פשוטה, הווה מורכב מתרחש בהווה, אך למעשה, התשובה היא קצת יותר מורכבת: באנגלית, יש כמה סוגים של הווה: הווה שמתרחש בתדירות מסוימת (פעם בשבוע למשל) הווה שמתרחש בזמן שבין עכשיו לבין העבר ועוד סוגים כאלו ואחרים של זמני הווה, בניגוד לשפה העברית שבה הווה למעשה עשוי להתפרס על כל מני מצבים, באנגלית, לכל מצב יש הווה משלו. ולשאלה מתי מתרחש ההווה המורכב התשובה היא :עכשיו, ממש ברגע זה בעת אמירת\כתיבת המשפט.

הגופים השונים בהווה מורכב:

כפי שבעברית יש גופים שונים, כך גם באנגלית,ובמקרה של ההווה המורכב הם מתחלקים לשלוש קבוצות. בקבוצה הראשונה :  He, she, it   בקבוצה השנייה : you ,we, they  ולבסוף בקבוצה השלישית :I. מילת הקישור של כל אחת מן הקבוצות היא שונה:מילת הקישור של הקבוצה הראשונה היא Is  מילת הקישור של הקבוצה השנייה היא Areושל השלישית היא Am. חשוב מאוד לדייק, וגם לדעת כי כאשר אנו קוראים משפט עם מילות הקישור האלו אנו נמצאים בהווה מורכב.

הפועל:

הפועל בהווה ורכב מקבל תוספת של Ingכמו למשל ב eat+ing, sleep+ingוכו' לכן, חשוב לזכור כי לא ייתכן שנראה פועל עם Ingבסופו ולא נהיה בזמן ההווה המורכב, מעבר לכך, בזמן זה חייבים שלאחר הנושא תופיע גם מילת הקישור. המסקנה : כאשר יש Ingבסוף הפועל הדבר דורש בהכרח מילת קישור לאחר הנושא.

נוסחאות "למכורי ה- Grammar":

כעת, לאחר שלמדנו את רכיביו השונים של ההווה המורכב נלמד איך להרכיב משפט, משפט שאלה ומשפט שלילה.

משפט רגיל: נושא+ מילת קישור+ פועל+ ing

דוגמא: he is eating a sandwich

משפט שאלה: מילת קישור+ נושא+ פועל + ing +?

דוגמא: is he eating a sandwich?

משפט שלילה: נושא+ מילת קישור+ not+ פועל +ing

דוגמא: he is not eating a sandwich

פעלים חריגים:

ישנם פעלים מסוימים באנגלית אשר קשורים ברגש או ברוחניות והם לעולם לא יוכלו להתרחש בזמן הווה מורכב. מבלי להיכנס לפרטים של למה ומבלי לפרט את רשימת הפעלים, נשתמש בדוגמא שמוכרת לכולם : I love youולא I am loving you(גם אם הפעולה מתרחשת ממש עכשיו).

סיכום:

כאשר לומדים אנגלית, כמו בכל שפה אחרת, חשוב לתרגל כמה שיותר, אך הסבר זה נועד לעשות סדר בזמן ההווה המורכב ולהראות כי הוא דווקא די פשוט. חשוב להבין כי הווה באנגלית אינו כהווה בעברית והדרך הטובה ביותר להבין זאת היא לחשוב שהווה בעברית מתפרס על מצבים רבים בעוד שאנגלית לכל "מצב" יש הווה משלו.


אודות מחבר המאמר

בלוגרית וכותבת מאמרים בנושאי לימודים, חינוך והשכלה גבוהה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.