אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חופשה בבלקן – חופשה קצת אחרת

חופשה במדינות הבלקן, היא חופשה במדינות עם מגוון תרבויות ואיזורים גיאוגרפיים מיוחדים. באירופה תמצאו נהרות אינסופיים והרים מרהיבים ביופיים, אתרי סקי וחופי ים, טירות ואגמים - רבים מהם במדינות הבלקן. מדינות הבלקן הן קבוצת מדינות המונה את אלבניה, בוסניה-הרצגובינה, בולגריה, קרואטיה, יוון, מקדוניה, מונטנגרו, סרביה, רומניה ויש אף שיטענו שגם את מולדובה וסלובניה. הבלקן, המכונה גם לעיתים חצי האי הבלקני הוא איזור גיאוגרפי בדרום-מזרח אירופה. האיזור שואב את שמו מהרי הבלקן המצויים במקום, שמשתרעים ממרכז בולגריה ועד מזרח סרביה. המושג בלקן משמעותו בטורקית "שרשרת של הרים מיוערים". חצי האי הבלקני, מוקף מים בשלושה מצדדיו - בים האדריאטי, בים התיכון והים השחור. בצפון הבלקן זורם נהר הדנובה המפורסם. להלן מידע מעניין על כמה ממדינות הבלקן: בולגריה בולגריה היא מדינה יפהיפיה, הגובלת בנהר הדנובה בצפון ובים השחור במזרח. בבולגריה רכבי הרים רבים ויפים ואגמים קסומים. סופיה היא בירת בולגריה. לאורך קו החוף של הים השחור, המתאפיין בקיץ חם ולוהט עם חופים עוצרי נשימה בערים ורנה ובורגס. אם הינכם מתכננים חופשת חורף בבורגס בפרט ובבולגריה בכלל, ישנתם אתרים רבים שנפתחים במיוחד לפעילות חורפית. טיסות לבורגס מישראל ניתן למצוא במחירים יחסית זולים. מומלץ לחפש חבילות נופש בבורגס הכוללות טיסה ומלון. משך זמן טיסה לבורגס הוא כשעתיים מתל אביב. בורגס דילים ניתן למצוא גם בחודשי הקיץ, שהם חודשי השיא מבחינה תיירותית. מלון בורגס הוא מהמומלצים בעיר. קרואטיה קרואטיה מפורסמת בשל מימיה הצלולים שלחופי הים האדריאטי. בקרואטיה טירות מרהיבות מתקופת ימי הביניים ופארקים לאומיים שאסור לפספס. מבין אתרי המורשת העולמים, ניתן למנות בקרואטיה את העיר העתיקה של דוברובניק והמתחם ההיסטורי שבעיר ספליט. מונטנגרו מונטנגרו היא מדינה מעט זרה לישראלים, למרות שמזג האוויר בה דומה לזה שבישראל, והמחירים - זולים משמעותית. במונטנגרו כ-240 ימי שמש בממוצע בשנה, כך שחופשה בחופי מונטנגרו היא חופשה מומלצת ביותר! סלובניה סלובניה המדהימה מחזיקת הכתר "הלב הירוק של אירופה". סלובניה גובלת באלפים ובים התיכון. בירתה - לובליאנה. חופשה בבלקן, בהחלט לא מה שחשבתם. מומלץ בחום!


אודות מחבר המאמר

בקי בלושטיין, מנהלת תחום תוכן באתר חדשות.נט hadshot.net/travel - מידע והמלצות לחופשה מפנקת hadshot.net/esthetics - מאמרים והצעות מחיר לניתוחים פלסטיים וטיפולים אסתטיים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.