אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פרגולות - לתפארת הבית והגינה

פרגולות אלו מבנים פתוחים ללא קירות המשמשים להגנה מפני הגשם והשמש. לרוב, זוהי תוספת עיצובית לחצר שתהיה בולטת ומשמעותית. חשוב מאוד לתכנן את בנייתה באופן קפדני ולפי שלבים מסודרים, על מנת שהתוצאה הסופית תהיה מושלמת ויפה.

פרגולות – שימוש וייעוד

יש פרגולות רבות עם שימוש וייעוד שונה. חשוב לשים לב שהפרגולות ממלאות את הייעדות המקורי שלהן, בעיקר אם המטרה היא הגנה מפני מזג האוויר. יש פרגולות שנועדו להגן מפני מזג האוויר ויש כאלה שנועדו בעיקר ליופי.

פרגולות – הגודל כן קובע

כמובן שחשוב להקדים ולתכנן את מידות הפרגולה המיועדת להיבנות. יש פרגולות בגדלים שונים, כך שמומלץ להסתכל על חצר הגינה ולראות היכן רוצים למקם את הפרגולה. פרגולות גדולות מתאימות לחצר בעלת שטח רחב יחסית אך במידה וזוהי חצר קטנה, יש פרגולות קטנות שיתאימו גם כאן.

הגודל משפיע כמובן על מידת הצל שיהיה בחצר וגם על מידת האור שייכנס לרחבה המקורַה. פרגולות ארוכות יהיו לרוב חשוכות יותר, אך כמובן שניתן להאיר אותן בתאורת גן במידה ורוצים בכך. בנוסף, שימוש נכון בחומרי גלם מתאימים יכול להקטין בעיות אלו. 

התקציב לבניית פרגולות

יש פרגולות שונות העשויות מחומרי גלם שונים, לכן טווח המחירים משתנה בהתאם. פרגולות זולות יחסית הן פרגולות העשויות מעץ אורן ולעומת זאת פרגולות העשויות מעצים גושניים יהיו יקרות יותר. יש כאלה העשויות אלומניום וגם כאלו עם עמודים תומכים. קיים מגוון רחב של פרגולות מוכנות, בהתאם לצרכים ולרצון של הלקוח.

כאשר מחליטים לבנות פרגולות ומבינים את הגודל והמיקום, חשוב לתכנן זאת היטב בהתאם לתקציב המיועד. ניתן לבנות את הפרגולה בעצמכם וכך לחסוך עלויות בנייה, אך בניית פרגולה היא עבודה פיזית לא פשוטה, הדורשת ידע מקדים בתחום. לכן, במידה ואתם בוחרים לבנות פרגולה גדולה או דקורטיבית במיוחד, מומלץ לפנות לאיש מקצוע.

פרגולות – בנייה מהיסוד

בניית פרגולות מצריכה שימוש ביסודות יציבים ביותר. חשוב להקפיד על כך, בעיקר אם מחליטים לבנות באופן עצמאי. השלב הראשון בבניית פרגולות הוא יציקת הבטון לתוך בורות באדמה, כשחשוב להקפיד שהבורות יהיו עמוקים מספיק. כשהבטון עדיין רטוב, מניחים את הבסיס לעמודי הפרגולות. חשוב לעשות זאת בזמן, מאחר והבטון מתייבש לאחר 24 שעות. 

פרגולות – בניית השלד המתאים

לאחר בניית הבסיס וחיבור העמודים של הפרגולה, יש צורך לבנות את השלד. שלד של פרגולות בנוי מקורות מרכזיות וקורות אורך תומכות. רוב המשקל מונח על קורה מרכזית אחת ולכן חשוב שקורה זו תהיה חזקה ויציבה, על מנת שהמבנה יהיה יציב לאורך זמן.

פרגולות – קירוי הגג

שלב סופי ואחרון בבניית פרגולות הוא קירוי הגג. ניתן לבחור רעפי חרס, רעפי מתכת, כיסוי מפלסטיק או להשתמש בשינגלס - הן יריעות אטומות המדמות רעפים. כעת אתם מבינים כי הכנת פרגולות זהו הליך מורכב שמצריך מספר ימי הכנה ועבודה. קחו נשימה עמוקה וצאו לדרך. התוצאה הסופית תהיה שווה את המאמץ.


אודות מחבר המאמר

מאמר זה נכתב ע"י כותב תכנים מקצועי בחברת קידום אתרים בגוגל - SEOneto

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.