אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

גירושין - הסכם ממון חוסך המון

חתימה על ידי שני הצדדים על הסכם ממון לפני הנישואין הינו דבר חשוב ובשנים האחרונות ניתן לראות כי יותר ויותר זוגות מבינים את החשיבות של ההסכם לפני התחלת חייהם המשותפים.

 

הסיבה המרכזית לכך שהרבה אנשים לא מעוניינים לחשוב על הסכם ממון לפני התחלת חייהם המשותפים היא כי זה בעצם אומר שיש לדבר על גירושין עוד לפני הנישואין ואף אחד לא רוצה לחשוב על האופציה כי בסוף החבילה המשותפת תפרד ותצטרכו לעבור תהליך גירושין.

 

זה בהחלט מצב לא נעים אך עם זאת עורכי דין אשר מתמחים בתחום של דיני משפחה ממליצים מאוד על האופציה של הסכם ממון כי במצב של גירושין אחד מן הצדדים יכול מאוד להיפגע ולפגוע בחיים שלו בצורה משמעותית.

 

עורכי דין אשר מתמחים בתחום של דיני משפחה מסבירים את חשיבות ההסכם בשני מצבים של נישואין- כאשר ישנו פער כלכלי בין בני הזוג וגם כאשר בני זוג בעלי ממון שווה אחד לשני. מבחינת עורכי דין מהתחום של דיני משפחה, הסכם ממון חשוב מאוד מבחינת האישה כי בזכותו אין אופציה כי היא תהפוך לאישה מעוגנת. כלומר, מסורבת גט. ההסכם בעצם כובל את ידיו של הבעל ובעצם במצב של גירושין הבעל יהיה חייב לתת לאישה גט ולשחרר אותה.

 

סיבה נוספת לטובתו של חתימת הסכם ממון היא ואם וכאשר הזוג מחליט להתגרש, אין אחד מן הצדדים לסחוט מן השני רכוש וכסף בכדי להסכים לגט. בחתימת ההסכם אתם בעצם מונעים הגעה למצב של סחטנות כלכלית ויש צורך רק להגיש צביעת גירושין בבית הדין הרבני בכדי להוציא את ההסכם ממון לפועל.

 

עוד סיבה חשובה לא פחות היא שכאשר זוג מחליט להתגרש הוא בכל מקרה נמצא במצב מאוד רגיש ותהליך הגירושין הוא בכל מקרה ארוך ומעייף בכל מיני רמות אישיות ופוגע באיכות החיים בצורה דרסטית ולכן חתימה על הסכם ממון תקצר את התהליך, משום שסעיפים, כמו לדוגמא: מזונות, חלוקת כל הרכוש המשותף, יציאה מן הביתעל ידי אחד מבני הזוג ועוד סעיפים רבים, יהיו כבר מוחלטים מראש.


אודות מחבר המאמר

נופר

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.