אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חלוקת רכוש בקרב ידועים בציבור

בני זוג אשר החליטו מבחירה לא להיכנס אל ברית הנישואין אך כן חיים יחדיו בשיתוף מלא נקראים ידועים בציבור. בני הזוג חולקים אינטימיות נפשית ופיסית, קיים שיתוף כלכלי והם גרים יחדיו תחת קורת גג אחת. קביעת מעמד של בני הזוג בתור ידועים בציבור כמובן תלוי זמן. כלומר, ככל שבני הזוג חיים יחדיו חיים משותפים בעלי הרמוניה, נאמנות ועזרה הדדית כך ביסוס מעמדם בתור ידועים בציבור הינו מבוסס יותר ויותר.

 

ידועים בציבור חיים חיי זוגיות אשר מקבילים לחלוטין לחיי נישואין רק ללא חוזה הנישואין ולכן כל מה שקשור למשמורת, חלוקת רכוש ומשמורת הינם מקבילים לחיי נישואין אשר כל פסיקה בעניינים הללו מבררים אל מול שופט של בית המשפט לענייני משפחה.

 

מבחינת חלוקת רכוש ישנה כמעט הקבלה מלאה לחלוקת רכוש בין בני זוג נשואים. ידועים בציבור קודם כל יערכו ברור בין רכוש פרטי ורכוש פרטי אל מול רכוש משותף ואז הם יחלקו ביניהם את כל הרכוש המשותף אשר הצטבר במהלך חייהם המשותפים כזוג ידוע בציבור, כמו לדוגמא: בית משותף ומכונית משותפת. בעניין של רכוש פרטי ורכוש עסקי המצב שונה משל זוגות נשואים וזוגות ידועים בציבור יבצעו חלוקת רכוש אל מול בית משפט לענייני משפחה.

 

הטוען לרכוש במקרה של ידועים בציבור יצטרך לעבוד קשה מאוד בכדי להוכיח כי זהו גם רכושו שלו ומגיע לו את חלקו ויש להוכיח כי הייתה כוונת שיתוף לגבי הנכסים השונים ואין כאן שום חזקה גורפת. גם במקרה זה חלוקת רכוש הינה עסק בעייתי גם אם בני הזוג צברו הון רב בעת הקשר שלהם וגם אם לא.

 

מבחינת מעמדם בחברה של ידועים בציבור זה סוג של סטאטוס. כלומר, העניין בא לידי ביטוי בעיקר בתחומים של חובות וזכויות ובמקרים הללו ישנה הקבלה כמעט מלאה לזכויות ולחובות של בני זוג נשואים. מכיוון שחיים מן הסוג הזה איננו סטוטוס במלוא המובן בשונה מזוגות נשואים הם אינם זקוקים לגשת אל בית משפט לענייני משפחה בכדי לקבל גט והם זקוקים רק לרצות לפרק את החבילה ותו לא.


אודות מחבר המאמר

נופר

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.