אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חשמל מזוהם - מה הכוונה?

חשמל מזוהם זהו 'רעש' הנוצר ומועבר על ידי מוצרי חשמל, קווי מתח או כל מערכת אחרת המספקת חשמל. בשל התדירויות הגבוהות הנפלטות ממערכות החשמל במקרים כאלו, נוצר מצב בו גופנו מקבל השפעה שלילית היכולה להתאפיין במיגרנות, דיכאון, נדודי שינה ועוד. כל אלו נמצאים תחת ההגדרה של חשמל מזוהם.

ההשפעות של חשמל מזוהם על סביבתנו

חשמל זוהי המצאה אנושית. עד לפני כמה עשרות שנים החשמל לא היה חלק מרכזי בחיינו. היום מוצרי חשמל רבים כמו טלוויזיות, מחשבים, מעליות ורכבות משמשים אותנו כמעט בכל רגע נתון. משנה לשנה אנו מוקפים ביותר ויותר מקורות חשמל בתדרים ובפליטות אלקטרומגנטיות שונות.

אך כאן נשאלת השאלה: האם יש השפעה פיזית על גופנו בשל כך? האם העובדה שאנחנו מוקפים בפליטת תדרים משפיעה על תחושותינו הפיזיות ועל הרקמות הביולוגיות שלנו? בעשרים השנים האחרונות עובדה זו נחקרת על ידי מדענים שונים, כשחלק מהמחקר בנושא הוביל לזיהוי חשמל מזוהם ולחיפוש אחר פתרונות.

ניתן למדוד חשמל מזוהם?

בניגוד לאפשרות למדוד זיהום במים או זיהום אוויר, עד היום לא נמצאה דרך למדוד חשמל מזוהם. זוהי עובדה מדאיגה, מאחר וחשמל סובב אותנו כל הזמן, בעיקר אנשים הגרים בעיר או במקומות שכוללים קווי מתח גבוה.

עובדה זו מטרידה במיוחד, מאחר ורוב האנשים אינם מודעים לסכנות שבדבר ובטוחים שחשמל אינו דבר מסוכן. חשמל מזוהם יכול להשפיע על כולנו - יש אנשים רגישים לחשמל שיושפעו ממנו יותר, אך השפעתו על בני האדם היא גורפת.

השפעת חשמל מזוהם על המערכת החיסונית

הגוף לא למד להתמודד עם הקרינות האלקטרומגנטיות המקיפות אותו. הקרינות הנפלטות מהמחשב וממוצרי חשמל ביתיים נוספים, משפיעים על מערכת ההגנה הטבעית של הגוף, שאינו יודע להתמודד עם התופעה. כך מופיעות מיגרנות, כאבים פיזיים, דלקות ועוד.

אם בעבר התפיסה הייתה כי חשמל מזוהם משפיע על כמות קטנה באוכלוסיה, הרגישה לחשמל, כיום ידוע בוודאות שהנושא הזה נוגע לכולנו. בתקופה האחרונה גדלה המודעות לעניין, אך עדיין לא הגיעה לרמה מספקת.

מערכות מסנני גראהם–סטטצר

אבל למרות הכול, יש כמובן תקווה. הודות למערכות מסנניי גראהם–סטטצר, אפשר להגן על אנשים מפני חשמל מזוהם. אלו מערכות המיועדות להתקנה בבית ובמשרד ומפחיתות בצורה משמעותית את התסמינים שציינו כאן.

חשמל מזוהם משפיע על ילדים בבית ספר, על עובדים במשרד ועל אנשים בבתיהם הפרטיים. באמצעות המסננים המיוחדים, ניתן להקל על מכאובים שונים ולהפחית את החשיפה לחשמל המסוכן.

חשמל מזוהם – ההשלכות

מאחר והשפעותיו מתגלות רק בשנים האחרונות, אין לדעת מה טווח ההשפעות המדויקות של חשמל מזוהם על גופנו. העובדה שניתן להקל על הגוף באמצעות מערכות הסינון גראהם-סטטצר אכן מעודדת, אל זהו אינו פיתרון מושלם.

לכן, חשוב לוודא שמוצרי החשמל אינם פולטים תדרים בטווח גבוה במיוחד ולהימנע משהייה באזורים בהם קרינת החשמל גבוהה. אנשים רבים הסובלים מכאבים בלתי מוסברים, יכולים לברר האם השפעות אלו נוצרות בשל חשמל מזוהם הנפלט ממקורות החשמל בסביבתם.


אודות מחבר המאמר

מאמר זה נכתב ע"י כותב תכנים מקצועי בחברת קידום אתרים בגוגל - SEOneto

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.