אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תיקון הנפש והנשמה - עליה לרגל והשתטחות על קברי צדיקים

מרחבי הגליל מאופיינים בקברי צדיקים רבים. אלפי אנשים נוהגים לעלות לרגל אל קברי הצדיקים לתפילה ובקשה.

לפי הקבלה נשמתו של הצדיק שהייתה מחוברת לאלוקות עוד בזמן שהוא היה חי בגוף גשמי ממשיכה להביא שפע של אור וברכה גם אחרי המוות.

לפי המיסטיקה היהודית אדם יכול על ידי תפילה בסמוך לקברי הצדיקים לקבל קצת מהאור של אותו צדיק שממשיך לפעול גם בהיותו נשמה ללא גוף, ולהדביק את רוחו ונפשו ברוח ונפש של הצדיק.

האור הגדול שאותו הביא הצדיק לעולם ממשיך לפעול, והיום בו נוהגים להגיע אל קברי הצדיקים הוא יום ההסתלקות שלהם (“הילולה").

ישנם קברי צדיקים רבים בצפון והידועים שבהם הם הקברים של ר' שמעון בר יוחאי מחבר הזוהר שבכל שנה באים לתפילה על קברו למעלה ממליון אנשים – ובמיוחד ביום ל"ג בעומר שהוא יום ההילולה של ר' שמעון בר יוחאי.

קבר ידוע נוסף הוא הקבר של ר' יונתן בן עוזיאל בעמוקה שעל פי המסורת תפילה על קברו עוזרת לאדם למצוא את זיווגו. מי שזקוק לפרנסה נוהג להגיע אל קברו של ר' יהודה בר עילאי ולקחת חתיכה מעץ מסויים שנמצא סמוך לקברו.

ישנם מנהגים רבים כשבאים להתפלל על קברי הצדיקים כמו הדלקת נרות, הקפת הקבר תוך כדי אמירת פרקי תהילים, נתינת צדקה, קשירת מטפחות ליד קבר הצדיק ועוד מנהגים שונים.

ראוי לציין שכל קברי הצדיקים הנמצאים בגליל נזכרים בספרים בני 400 שנים. לפי המסורת האר"י הקדוש (ר' יצחק לוריא) ציין רבים מקברי הצדיקים בגליל תוך שהוא עושה הבחנה ברורה בין "ציון" – שהוא מקום שישנה אנרגיה רוחנית מסויימת שקשורה לנשמה מסויימת לבין "קבר" – שהוא מקום בו האדם קבור ממש.

עליה לקברי הצדיקים היא תופעה הולכת ומתרחבת כיום, והמונים נוהגים להגיע לקברי הצדיקים להתברך ולקבל שפע ואור.

רובם של קברי הצדיקים מרוכזים בגליל והרבה מהם בגליל המזרחי העליון בסמיכות לעיר צפת.

אתם מוזמנים לבא ולחוות מקרוב את חווית התפילה והתרוממות הרוח בעליה לקברי הצדיקים.


אודות מחבר המאמר

צביקי רוזנברג - מורה דרך, תושב ומומחה לצפת וסביבתה, בונה מסלולי טיולים לקבוצות, משפחות ויחידים. אתר התיירות של צפת www.zefatours.com

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.