אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תאורה לגן מראה את הכל אחרת

תאורה לגן נועדה להאיר את הגינה ולהדגיש בלילה את הפינות המתוקות והמטופחות הקיימות בה. עם רדת החשיכה הגינה משתנה, האווירה וההרגשה בה נהיית אחרת. שימוש נכון באמצעי תאורה לגן יכול להפוך את הגן למקום מיוחד ונעים לשהייה במשך הלילה.

תאורה לגן – תאורת חוץ

כאשר רוצים להאיר את החלק החיצוני של הבית, חשוב לשים לב למרחב ולגודל. פעמים רבות המרחב משפיע על בחירת גוף התאורה המתאים. ישנם סוגים שונים של גופי תאורה, המאירים בעוצמת אור שונה. תאורה לגן צריכה להשתלב עם הגינה ולהאיר את החלקים החשובים שבה, לכן מומלץ להתייעץ עם מומחה לעיצוב תאורה כדי להגיע לתוצאה הרצויה.

תאורה לגן – הדגשים שחשוב לשים אליהם לב

במידה ואתם מעוניינים להאיר את הגינה, ניתן להשתמש בגופי תאורה אשר נמצאים בגובה הקרקע ומאירים את הגן מלמטה באופן מיוחד. שימוש הנכון באפקטים של אור, יחד עם השילוב של צמחיית הגן והמדשאות, יכול ליצור גן מואר ומזמין במיוחד.

ניתן להשתמש בגופי תאורה לגן שנתלים מלמעלה (מגג המרפסת או הפרגולה למשל). דוגמא לכך היא 'תאורת מבול', שאינה משאירה שטחים חשוכים והופכת את החצר לזוהרת ומוארת במיוחד. ניתן גם לתלות גופי תאורה בצורה מפוזרת ולהאיר רק חלקים מסוימים.  

גופי תאורה מהארץ ומחו"ל

יש סוגים רבים של גופי תאורה לגן בארץ ובחו"ל. במידה ואתם מעוניינים לעצב תאורה בחצר, ניתן להסתכל בקולקציות השונות ולבחור בהתאם, עוד לפני שתגיעו לחנות עצמה. חשוב לבחור תאורה לגן המותאמת לגודל הגינה והחצר, בעיקר אם אלו גינות גדולות הדורשות חשיבה מקדימה ותכנון מיוחד, בהתאם למרחב הגדול שהן מציעות.

תאורה לגן – שימושים נוספים

כאשר מגיע הערב ומזג האוויר הופך לנעים, אנשים רבים מעדיפים לאכול את ארוחות הערב בחוץ ולארח אורחים בגינה. לכן, חשוב לשים דגש על תאורה לגן סביב פינת האוכל בחצר, כזו שתאפשר ארוחה נעימה גם כשחשוך מסביב. 

לכן, כדאי שתהיה תאורה מספקת, אפילו בעזרת שימוש בספוטים, על מנת לוודא שהאור חזק במיוחד. במידה ושולחן האוכל בחצר נמצא תחת פרגולה, אפשר לשלשל מתקרת הפרגולה מנורות שונות, שיאירו באופן שווה לכל האנשים היושבים בשולחן.

תאורה לגן וחיסכון בחשמל

חלק חשוב בתהליך של עיצוב תאורה לגן, הוא חשיבה חכמה לטווח הרחוק. חשוב לזכור ששימוש מרובה בגופי תאורה משפיע על צריכת החשמל בבית. אחת הדרכים לחיסכון היא שליטה בעוצמה שמועברת לנורה, תכונה שמציעים מתגים מיוחדים וחסכוניים במיוחד.

כיום ישנן גם נורות חסכוניות יותר בחשמל, שעדיין יאירו כמו שצריך את הגינה. כאשר בוחרים את גוף התאורה, כדאי להתאים לו נורה שתהיה חסכונית במיוחד בחשמל. חשוב שתהיה לכם אפשרות לבחור אילו חלקים בחצר תרצו להאיר בזמן נתון ולשלוט בכמות האור, על מנת שלא תגיעו למצב בו תאורה לגן מביאה להוצאה כלכלית כבדה במיוחד.


אודות מחבר המאמר

מאמר זה נכתב ע"י כותב תכנים מקצועי בחברת קידום אתרים בגוגל - SEOneto

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.