אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בית המשפט לענייני משפחה - דיני מזונות

חלק מקבלת גירושין מפי שופט של בית משפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני הינו מזונות ילדים. פסק דין של מזונות ילדים הינו מבוסס על 12 משכורות אחרונות של האב בשילוב כל רכוש אשר רשום על שמו וכך נקבע פוטנציאל כספי עתידי אשר יבטיח העברת מזונות ילדים עד הגעת הילדים לבגרות- גיל 18.

 

נכון שמתקיים פה דיון רציני ומלא חישובים אשר מחשבים את הפוטנציאל הכלכלי של האב, אך יכול להיווצר מצב בו האב יעבור טלטלה רצינית אשר תשנה את המצב הכלכלי שלו באופן משמעותי, מה שיקשה עליו לשלם מזונות. במצב כזה ניתן לשנות את פסק הדין של מזונות ילדים אשר נקבע בעבר ולהוכיח מול שופט של בית המשפט לענייני משפחה או בבית דין רבני. ההוכחה נופלת על תובע השינוי ורק שינוי משמעותי יצדיק שינוי מפסק דין.

 

ישנם מקרים בהם בזמן התהליך של גירושין האב מתחייה שלא לבקש בעתיד הפחתת מזונות ילדים אז זה אומר שרק יהיה לו קשה יותר להוכיח כי יש לשנות את פסק הדין שנקבע ואותו הוא התחייב לא לנסות לשנותו. גם אם שינוי בהרכב המשפחתי, כמו לדוגמא שלאב נולד עוד ילד, אין זה אומר שפס הדין של מזונות ילדים ישנה את סכום המזונות בצורה אוטומטית. בכדי להוביל לשינוי בפסק הדין של בית המשפט לענייני משפחה, יש להוכיח כי חל שינוי מהותי אשר מצדיק התערבות חוזרת בסכום המזונות וכי אי הפחתה בסכום של מזונות ילדים יפגע משמעותית לרעה במצב הכלכלי של האב.

 

אם ישנו מצב כי לאחר גירושין האב לא משלם מזונות אשר נקבעו בפסק הדין ניתן לקבל מזונות בדרכים אחרות. המוסד לביטוח לאומי ישלם מזונות אך הסכום יהיה נמוך יותר מפסק הדין. אם הכנסותיה של האישה נמוכים מהסכום של מזונות מביטוח לאומי והיא מתגוררת ללא האב היא תקבל מזונות מביטוח לאומי והם מצידם נוקט הליכים של הוצאה לפועל אל מול האב. דרך נוספת לקבלת מזונות ילדים היא באמצעות לשכת ההוצאה לפועל על ידי עיקול משכורות, כספים וחסכונות, עיקול חלקו בדירה, עיכוב יציאה מן הארץ, עיקול רכוש וכן הוצאת צו מעצר.


אודות מחבר המאמר

נופרוש

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.