אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עיצוב חדרי ילדים

בשנים האחרונות תחום העיצוב התפתח רבות. מגמות חדשות נוספו והיום לא רק מעצבים את חלל הסלון או את המטבח, לדוגמא עיצוב חדרי ילדים או עיצוב חללים עסקים. מגמות העיצוב הללו משלבות בין תפיסת הפונקציונאליות ובין התפיסה האסטטית. יש לציין כי בראש המעצב עומדת תמיד דרישת הלקוח שלפיה הוא חייב להתנהל.

עיצוב חדרי ילדים לדוגמא יוצא מהנחה שבה הילד מבלה את מירב שעות היום בחלל זה ולכן מובן כי החדר חייב להשרות תחושה נעימה לילד ולחברים השוהים איתו מצד אחד וגם לתת מענה לצורכי הילד כגון שולחן להכנת שיעורי הבית מצד שני. יש לציין כי גיל הילד הינו פרמטר חשוב כאשר אנו באים לעצב חדרי ילדים וזאת מכיוון שבגיל צעיר יותר יש לשים לב ולתת דגש לבטיחות השוהים בחדר (ללא פינות חדות וכו).

למרות זאת עיצוב חדרי ילדים זה לא רק לבעלי מקצוע. נכון שבעל מקצוע הוא בעל יצירתיות רבה יותר וראיית המרחב הטובה ביותר אבל לאלו אשר המיתון פגע בכיסם או לאלו אשר רוצים לעשות את זה לבד רק לשם הכיף החלטתי לרכז כאן שלושה אלמנטים עיצובים פשוטים, קלים ובעיקר זולים שיהפכו את החדר לחלל מעוצב פרי ידכם.

האלמנט הראשון הוא מדבקות הקיר. מדבקות קיר אשר נכנסו לפני זמן לא רב לחיינו הפכו את עיצוב חדרי הילדים כמעט למשחק ילדים. אם ברצוננו רק לתת לחדר מראה חדש אפשר לרכוש בחנויות מיוחדות מדבקות ויניל להדבקה על הקיר. המדבקות פשוטות מאוד וקל להדביק אותם ללא ידע וללא עזרה של איש מקצוע. בסכום כסף לא רב ועם מעט יצירתיות אפשר להפוך כל חדר ילדים לממלכה קסומה.

אם מדבקות הקיר לא נתנו לכם את הפתרון המתאים לעיצוב חדר ילדיכם לבד אולי תעזרו בכיסוי למנורה כדוגמת אהיל לחדרי ילדים אשר יכול להפיץ אור על הקיר בצורות בלילה ועדיין לשמש כפריט עיצוב גם בשעות בהם השמש עדיין זורחת...

וכמובן לא נשכח תמונות לחדרי ילדים שמיועדים לשמש כפריט עיצובי. תמונה ממוסגרת בעלת נוכחות וצבעוניות לחדר ילדים יכולה לתפוס את עיקר תשומת הלב של השוהים בחדר.

עיצוב חדרי ילדים בגיל מאוחר יותר כמו גיל בר או בת המצווה הנעשים על ידי הילד או הילדה  יכולים לתת להם הזדמנות נפלאה לתכנן את המרחב הפרטי בו הם יבלו בתחילת גיל ההתבגרות. בגילאים אלו יש לשים דגש לפינת לימודים נוחה ונעימה עם שולחן רחב בגובה המתאים עם כסא אורטופדי לילד.

לסיכום, ההתאמה בין הפונקציונאליות לבין האסטטיקה והבטיחות מהווה את שם המשחק בעיצוב חדרי ילדים. גם אם אתם שוכרים מעצב פנים או שמחליטים לעצב לבד יש לוודא כי הרהיטים והאווירה בחדר אכן מכסה את האסטטיקה ואת הפונקציונאליות של החדר.


אודות מחבר המאמר

GreenWeb כותבים על משחקים לילדים ועל העולם המופלא. אם תרצו לקרוא על בגדי תינוקות ועוד מגוון נושאים מרתקים בקרו אצלנו.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.