אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

קבוצת רכישה היא האופציה המנצחת? לא תמיד, אז מתי כן ומתי לא?

קבוצת רכישה היא כלי נדלני חדש, שפרץ לתודעה בצורה מהותית בשנים האחרונות. אך כמו לכל דבר גם לקבוצת רכישה ישנם יתרונות וחסרונות. מאמר זה בה להדגיש את היתרונות ויחד עם זאת לבחון למי הם מתאימים.

 

חשוב לומר כי קבוצת רכישה היא למעשה, התארגנות יזמית על כל המשתמע מכך. וככזו יכול בהחלט להיווצר מצב בו, לאחר רכישת הקרקע, הבנק יחזור בו מרצונו ללוות את הפרויקט או לחילופין יתגלה כי הקרקע רעילה ולא ניתן לבנות עליה. הסיכון הזה כולו, הוא סיכון החל על היזם. חברי קבוצת הרכישה מהיותם מוגדרים כיזמים, בעצם אינם רוכשים דירה אלא הם רוכשים אפשרות לדירה.

 

זיק יזמי

 

 

לאור הדברים האמורים לעיל, ברור הוא כי חבירה לקבוצת רכישה, במיוחד כזאת שמתעתדת לבנות על קרקע שאינה מוסדרת, מתאימה יותר לכאלו שיש בהם זיק יזמי. כל אדם מעוניין להרוויח, אך לא כל אחד מבין ומוכן גם, להכנס לעסקה נדלנית שבהחלט יכולה גם להסב הפסדים.

 

השכלה נדלנית

 

פרמטר נוסף וחשוב הוא ההבנה של נושא קבוצת רכישה או בצורה מדוייקת יותר צריך לומר ההשכלה הנדלנית. חברי קבוצת רכישה מן הראוי שיבינו בנדל"ן יותר מאשר האדם הרגיל. אחרי הכל הם נכנסים לעסקה נדלנית בעלת משמעויות רבות. בימינו קורס נדל"ן הינו מוצר שקל לרכוש אותו, וחשוב לעשות זאת. ערוצי המדיה והאינטרנט, יכולים להקנות כלים רבים וטובים לטובת אותה השכלה נדלנית נרכשת. בנוסף לכך קיימים קורסים רבים שישפרו את ההבנה בתחום בזמן יחסית קצר. העיקרון הוא שחשוב להבין למה נכנסים ואיך.

 

אורך נשימה

 

יזמות נדל"ן, ובעיקר קבוצת רכישה שתלויה בהרבה גורמים משתנים, מחייבת אורך נשימה כלכלי. למשקיע בקבוצת הרכישה, חשוב שתהיה את האפשרות להוציא הון ראשוני רב, ולהיפרד ממנו לזמן ארוך לעיתים אפילו לשנים ארוכות , ובנוסף לכך עליו להיערך לתשלומים בלתי צפויים, בגין גורמים שעלולים להופיע לאחר תחילת הפעילות של הקבוצה. כגון דרישה לתשלום נוסף ממס שבח או עליית מחירי הבנייה. תרחיש נוסף שיכול לדרוש תשלומים גבוהים ודחופים, הוא חוסר יכולת של מי משאר חברי הקבוצה לעמוד בהתחייבות הכספית שלקח על עצמו. במקרה כזה שאר חברי הקבוצה יאלצו לכסות את תשלומי הנושרים ועליהם להיערך לכך מראש.

 

השוואת אלטרנטיבות

 

לפני הכניסה ליזמות נדלנית במתכונת קבוצת רכישה יש צורך לבחון מה היא מטרת הכניסה. אם המטרה היא צבירת ניסיון יזמי, הרי שההצטרפות לקבוצה מתאימה. אם המטרה היא רכישת דירה בתנאים טובים יותר מאשר לעומת קניה מקבלן, יש לבחון את האלטרנטיבות באזור. לעיתים בדיקה אצל קבלנים מתחרים, יכולה להעלות שאלות בנוגע לגובה ההנחה האמיתית אותה מקבל החבר בקבוצת הרכישה. אופציה נוספת שיש לבדוק היא האופציה של קבוצת רוכשים. התארגנות קבוצות רוכשים מספקת גם היא הנחה משמעותית לעומת מחיר קבלני רגיל, ומספקת הגנה על רוכשי הדירות בחסות החקיקה והערבויות שהקבלן כפוף להן. השוואת כל הפרמטרים יכולה להביא לידי מסקנה כי קבוצת רוכשים עדיפה, במקרים מסויימים, גם מבחינת המחיר הסופי שאותו ישלם חבר קבוצת רכישה.

 

המאמר נכתב כשירות לציבור על ידי עו"ד אוהד שחר. יזם המתמחה בתחום המגורים.

האמור אינו ייעוץ משפטי ואין לעשות בו כל שימוש ככזה.


אודות מחבר המאמר

מומחה שיווק באינטרנט, קידום אתרים מקצועי, קידום עיסקי ברשתות החברתיות, ניהול מסעות פרסום במנועי החיפוש וברשתות החברתיות, כתיבה מכירתית קופירייטינג.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.