אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דמיון מודרך ו- NLP בדרך ליצירת שינויים בחיים

 

דמיון מודרך ו- NLP

שיטת ה-NLP  היא דרך קלה ונוחה ללמידה בעזרתה ניתן להשיג תוצאות חדשות ורצויות בחיים, שקודם לכן לא היו בהישג ידנו.

במהותו ה NLP פועל על שינוי דפוסי פעולה ה"מנהלים את חיינו" והפיכתם לדפוסי פעולה המשרתים אותנו ואת רצונותינו.

במהלך חיינו כולנו חווים חוויות שנשמרות במוחנו ובתת המודע שלנו והן אלו המשפיעות על התפקוד שלנו. איך אנחנו חושבים, מה אנו מרגישים ובעיקר מהן המשמעויות אשר אנו נותנים למה שקורה לנו בחיים.

פעמים רבות, בלי להיות מודעים לכך, אנחנו יוצרים לעצמנו דפוסים שאינם תורמים לתפקוד שלנו ואף גורמים לנו סבל. בדמיון מודרך אנו מגייסים את כוחו של הדמיון לעזרתנו, בכדי לקדם מטרות שברצוננו להשיג ולאפשר לנו איכות חיים גבוהה יותר מבעבר.

מהו דמיון מודרך? 

דמיון מודרך הוא בעצם תקשורת עם התת-מודע, המתנהלת במצב של רגיעה והרפיה. הרגיעה היא זו המאפשרת למודע שלנו לנוח ולאפשר את התקשורת עם התת מודע. בעזרת הדמיון המודרך אנו סוגרים קשיים פתוחים מהעבר, משנים דפוסי פעולה מכבידים שנוצרו במשך שנים, ומנקים זכרונות שהיו מכשולים תת-מודעים להשגת מטרות בהווה ובעתיד.

כדי שהשפעת הדמיון תהיה חזקה ככל האפשר, יש ליצור תיאור חושי מפורט ביותר, בנוסף להדמיה. כלומר, גם לדמות את המראות בצבעים עזים אך גם לשמוע את הקולות, להרגיש את תחושות הגוף - כולל טעם וריח - ואף לחוות את הרגשות בצורה עזה ככל האפשר.טכניקות דמיון מודרך מאפשרות לרתום את המוח ואת המחשבות לכיוון הרצוי.תרגול הטכניקות הללו מכין את הגוף ואת הנפש להשגת הפוטנציאל הגלום בהם. 

השימוש בדמיון מודרך 

דמיון מודרך יכול לשמש כטיפול משלים במספר מצבים כרוניים, ביניהם כאבי ראש, לחץ, לחץ דם גבוה וחרדה.

יש המשתמשים בשיטה זו גם כדי להתכונן לקראת תחרויות ספורט, מבחנים חשובים או לידה.יכולת ההדמיה הנמצאת בבסיס הדמיון המודרך, התגלתה כאסטרטגיה של אנשים מצליחים. כאשר נשאלו אנשים שהצליחו בתחומים שונים, מה היתה האסטרטגיה המנטאלית שלהם בדרך אל ההצלחה, התברר כי כולם דמיינו מראש את מטרותיהם לפרטי פרטים וכך היתה עבורם הגשמת היעדים ממוקדת וקלה יותר. 

מסגרת העבודה בדמיון מודרך 

דמיון מודרך הוא כלי להשגת שינוי. שינוי יכול להיות גם השגת מטרה בעתיד הרחוק אך גם יצירת חוויה כלשהי בהווה או השגת תחושת רגיעה. חשוב להגדיר לפני תחילת העבודה מהי המטרה אליה חותרים, על מנת להיות ממוקדים ולהשיג תוצאות רצויות.

דמיון מודרך ו NLP הינן שתי שיטות רבות עצמה לתקשורת עם התת מודע, בדרך ליצירת שינויים בחיים, ובניית דפוסי פעולה שישרתו אותנו ואת רצונותינו.

דמיון מודרך ו  NLP מתאימים לכל אדם המעונין לשפר את איכות חייו .


אודות מחבר המאמר

NLP PLUS - מרכז ארצי ללימודי NLP ודמיון מודרך

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.